Skocz do zawartości

Ster wysokości wariuje :(


damian86

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym modelarzem. W ostatnim czasie, zamówiłem sobie kabelek do symulatora. Po niecałej półgodzinie lotów na symulatorze, ster wysokości zaczął wariować. Sprawdziłem ustawienia w windowsie, i tam też przy konfiguracji wariuje. Chwilami działa ale po czasie znowu mu odbija. Sprawdziłem jak zachowuje się na moim modelu, i niestety tak samo . Nie wiem czy rozbierać nadajnik czy na razie nie ruszać, co może być przyczyną?? Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy rozbierać nadajnik czy na razie nie ruszać, co może być przyczyną??

Być może winny jest potencjometr, który się zabrudził lub łapie jakieś niekontakty. Miałem podobny objaw i u mnie okazało się, że jeden z kabelków nie jest przylutowany do potencjometru, tylko go czasami dotyka, a czasami nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Witaj!

Skoro piszesz, że w ustawieniach w Windowsie też "skacze" ster, to problem jest w aparaturze.

I-sza droga: podłączyć odbiornik i sprawdzić jakie są efekty - serwo powinno też drgać - zmienić serwo i jak drga to aparatura.

II-ga droga: zmienić w ustawieniach kanał do wysokości i sprawdzić ustawienia w Windowsie. Jak nie drga, to aparatura.

:lol: Trochę głupio to brzmi, ale pozwoli określić, czy to faktycznie aparatura....

Jak to określisz, to nie pozostaje nic innego jak dobrać się do aparatury.

Tu najczęściej najsłabszym elementem jest potencjometr. czasem wystarczy sprawdzić połączenia, a czasem wymienić potencjometr pamiętając o tym, żeby kupić identyczny!

To znaczy o określonym oporze i charakterystyce - zazwyczaj jest to potencjometr liniowy (chyba literka "A").

To powinno pomóc, a jeżeli nie, to niestety do jakiegoś elektronika..... :?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedziesz pewien ze to aparatura to lepiej ją oddaj na gwarancje.