Skocz do zawartości

Lama V3 pekniete mocowanie flybar'a


vaderjk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie - czy mozna (czy to wytrzyma) skleic pekniete mocowanie flybara tzn chodzi mi o glowice walu wewnetrznego, czy musze wymienic caly wal wewnetrzny? Czy ktos kleil ten element? Jaka jest szansa ze wytrzyma? Ogolnie nawet na peknietym Lama lata, ale mam teraz do wyboru - probowac naprawiac (klej) lub wymienic na nowy wal.... Co polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja swój juz kleiłem, i cyjano i poxipolem, troche wytrzyma ale najlepiej kupic nowy i to tak jak MTK napisał xtreme (to chyba najprzydatniejsza cześc xtreme do lamy), zresztą tak bedzie bezpieczniej:)

Jeżeli kupisz xtreme to radze dobrze przykręcić zaślepke do mocowania flybara, moze nawet na klej do śrub, bo sam już jej szukałem po hali:)

74325688ij0.jpg

w900.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze piszecie tu o wale xtreme tym wydluzonym o 8mm wzgledem oryginalnego z e-sky? Cos takiego? http://www.helipad.pl/index.php?products=product&prod_id=950 Czy jak reszte czesci wirnika gornego zzostawie oryginalna to czy nie bedzie to jakis problem? Czytalem na forum ze po zamontowaniu czesci aluminiowych Lama staje sie mniej stabilna - a ja jestem w poczatkowej fazie nauki latania. A wal sie uszkodzil poniewaz w trakcie ostrzejszego manewru bylo troche mocniejsze przyziemienie - i sie lopaty gorne i dolne zderzyly... I flybar wyskoczyl uszkadzajac tym samym mocowanie.... Czy to czesto sie zdarza na oryginalnym wale i lopatach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mowa tu o tym wale o 8mm wyższym. Rzeszta części może zostać taka sama. Od wymiany samego wału lama nie straci na stabilności. W orginalnej osi wypadający flybar to standard, jest to też zabezpieczenie jego samego i zębatek. Sprawdź czy Twój flybar nie jest krzywy po upadku, w moim przypadku nawet po wyprostowaniu lama juz nie latała równo, zataczała kręgi. Sprawdz też zebatki w tym oś zewnetrzna bo moze być krzywa, taniej zamówić wszystko naraz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qbacz próbowałeś go regulować śrubą gain? bo u mnie też zataczał kręgi i po przekręceniu gain prawie na min przestał, takie zachowanie podobno jest spowodowane zbyt wysoką czułością żyroskopu...

tymczasem rozwaliłem podwozie extreme :) heli spadł z 2,5 metra na parkiet i podwozie się połamało... żeby było śmieszniej wcale nie latał tylko kot go z szafy zwalił :/ ja to mam szczęście :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz bede kupowal te czesci wysylkowo - zastanawiam sie nad zakupem od razu kilku innych - bo przesylka kosztuje. Czy ma ktos moze zamontowane radiatory na silniczkach - nie za bardzo potrafie sobie wyorbazic jak one tam wchodza? W Lamie V3 standardowej. Moglby ktos fotke wrzucic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak jest, nie wiem nie probowałem, ale niesądze aby byla warta swojej ceny, a na początek polecam wiekszą ilość łopat, zębatki na zapas i dodatkowy pakiet (mam firmy 3E o tej samej pojemności co org. ale 15C, tego 15 nie czuć, ale czas latania taki sam, a cena niższa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze takie pytanie - odnosnie ustawienia flybara - tzn tego lacznika glowica gornego wirnika - flybar - mozna go rozkrecac i skrecac - jak poprawnie dobrac jego dlugosc? Doczytalem ze zaleznie jak sie go ustawi - to tor lopat bedzie rozny - tzn toruje on lopaty gorne. Mozecie mi opisac jak dobrze ustalic jego dlugosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa snap i masz go ustawić tak, by po rozkręceniu wirnika górnego widzieć taki obrazek po spojrzeniu z boku na wirnik:

----|----

 

Jeśli go rozkręcisz za słabo. lub za mocno to będzie coś takiego:

>--|---<

 

A jak całkiem go rozregulujesz to będzie coś takiego:

==>|<==

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o sklep to polecam sklep ktory podal qbacz http://www.rc-modele.pl/. On jest najtanszy. nawet ta os x treme jest 7 zloty tansza.

 

Kup lopaty xtreme. JA wydalem kolo 100 zl na zwykle i to blad. Potem kupielm xtreme i w ogole sie nie lamia. Lopaty xtreme sa ta najtansze za komplet 18 zl. Gdzie zazwyczaj kosztuja 40 za komplet. Koszt wysylki kolo 20 zl. Wiec powiedzmy w ramach lopat Ci sie zwraca wiec warto kupic tez kilka innych czesci jak ptorzbujesz.

 

Ja mam lame v4 i montowalem radiatorki specjalnie obciete do tego modelu bo ponoc te od lamy v3 sa duze. ALe jak zamontowalem to te od lamy v3 tez by weszly. Ja lekko tuningowalem znajomemu lame v3 i meidzy innymi tez radiatorki montowalem. Zaklada sie je na wcisk i da sie je wepchnac bez wiekszego problemu, ja musialem tylko kable z przodu poprzesuwac troszke ale to nie jest problem.

 

Lopaty xtreme sa troche ciezsze od zwyklch wiec niektorzy sadza ze przez to silinczki szybciej moga sie spalic, wiec radiotorki powinny przedluzyc zywotnosc silniczkow. Radiatorki niedoknca moga byc spasowane. W lamie v4 idealnei ale w lamie v3 bylo troche luzu wiec daalem kawalek papeiru. No i polecam poelcam paste termoprzewodzaca bedzie dzialac troche jak lepiszcze i pomoze cieplo odprowadzac.

 

JAk masz lame v3 to ponoc najczesciej psujaca sie czescia jest ogon szybko sie lamie. Taki ogon mozna tez kupic xtreme ktory jest bardzo elastyczny i mozesz go wykrecac jak szmate a on i tak bedzie caly.

 

Co do torowania lopat gornych to tak jak napsiasl MAdrian. Jak widzisz ze lopaty nie maja jednego toru to rozkrecasz snapa, jak po tej oprecaji widzisz ze sie bardziej rozjechaly to krecisz w druga ot cala filozofia.

 

Teraz jesli moge ja zadam kilka pytan :)

1. qbacz daj jakeis namairy na ten pakiet i powiedz ie kosztuje :) JA latam na msytery w skelpach chodza po 70 ja kupowalem po 30-40 na allegro.

 

2. Wydluzona glowica xtreme. Moim zdaniem przydtana bo ja mam taki problem ze czasem zachaczam flybarem o dolne lopate przy mocnych wychyleniach. Kupilem sobie zestaw alu ( nie xtreme) i lama strasznie krecila. Najgorszy wydatek oprocz zmarnowac kupy kasy na lopaty. Wiec chciaelm zostawic tylko mocowanie flybara alu, ale to powodowalo od razu ze lamka strasznie robila sie "nerwowa". Pytanie czy przy osi xtreme tez lata sie trudniej?

 

JA osobiscie poelcam latanie na poczatek na plastikach po kiepskich doswiadczeniach z alu.

 

3. Co myslicie o łożyskowane jkoncowce osi wewnetrznej http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=146_124_152&products_id=2208. Jakos wspoamga os wewnetrzna (daje mnejsze opory niz standardowa plastiwkoa oncowka?

 

a Tutaj dla poczatkujacego temat o regulacji lamy v4 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10411&postdays=0&postorder=asc&start=60

 

i podstawowa instrukcja bardzo fajnei napsiane dla poczatkujacego

 

http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7885&sid=b3b2908e8039505fa4ba2871b3c84af1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.