Radek Pilski Opublikowano 30 Marca 2007 Opublikowano 30 Marca 2007 Nie zrozumieliśmy się Rapier. Nie łącze górnego i dolnego pasa węglowego. U mnie jest sam rowing pionowy NIE MA pasów węglowych na górze i na dole. Powiedz mi teraz że tylko przybywa masy Jeśli nie masz pasów dźwigara na górze i dole, to twoja konstrukcja jest nieefektywna w sensie: można (używając tego samego materiału) zrobić konstrukcję o takiej samej wadze a większej sztywności i wytrzymałości. Twoje opisy "nie trzymają się kupy". Wspominasz o tym, że pasy węglowe wgniotą styrodur i w związku z tym trzeba je połączyć pionowym pasem węgla. Za chwilę piszesz, że wcale nie stosujesz pasów. Piszesz, że rozcinasz całe skrzydło wzdłuż rozpiętości i wkładasz pionow 1-2 pasy rowingu. Jak dla mnie pionow znaczy od górnej powierzchni do dolnej - więc wytarczyło by zrobić 1 lub 2 nacięcia (pomijając bezsensowność takiego rozwiązania). Więc albo kiepsko wychodzi ci opisywanie tego jak budujesz skrzydła, albo masz niedużą wiedzę o efektywnych konstrukcjach skrzydła. Można też oczywiście zrobić takie zawiaski na stateczniku nielaminowanym - w podobny sposób. Warto robić zawiasy z 2 warstw tkaniny - na dłużej starczają W statecznikach absolutnie nie ma potrzeby. Trzeba tylko pamiętać, że ta część statecznika, na któr jest zawiasu musi być płaska. Ważny jest też kierunek ułożenia tkaniny.
Yosephtbg Opublikowano 30 Marca 2007 Opublikowano 30 Marca 2007 Źle opisałem to w pierwszym poście chodziło mi o to że daje tylko pionowo, rzeczywiście mogło to być zrozumiane tak że łącze góre z dołem
rapier Opublikowano 30 Marca 2007 Opublikowano 30 Marca 2007 JA nadal nie rozumiem co znaczy ze dajesz dwa pasy rowingu pionowo... Jedyny sens ukladania rowingu w placie to wzdluz rozpietosci a to raczej poziomo. Tobie chyba chodzi o to ze z 2 pasow robisz dzwigar ktory w przekroju plata wyglada na pionowy prostokat ( tak jakby wkleic listewke o przerkoju 2/6 w orientacji pionowej a nie na plasmk. Jesli tak jest to recze CI ze rozwiazanie ktore skrytykowalem jest wieloktotnie wytrzymalsze bo dziala jak obustrone zbrojenie . Owszem..danie jednego pasa wegla nie wniesie nic ale pas na dole i u gory daje niesamowita wytrzymalosc i tylko stosowanie 2 pasow ma sens.
Gość Góra Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 No to model można uznać za oblatany w pełni: Ładnie wygląda w powietrzu, ale przez małogładkie skrzydło loty trwały przeciętnie 30/45sek czasem uda się pokrążyć z półtorej minuty. Z holu oczywiście lata dłużej - ale lepiej się nie przyznawać że nim tak latałem :devil: Polatam trochę tym modelem póki nie dorobie nowych skrzydeł i nowych stateczników - myśle że to są główne powody takiego a nie innego latania. I jedno pytanko: Jak grube stateczniki styrodur+szkło macie w swoich modelach w mm?
Rafal B. Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 nie więcej jak 3 mm :-) Zobacz ile Drela ma zresztą zobaczysz przez święta moje stateczniki :-)
Radek Pilski Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Opublikowano 5 Kwietnia 2007 nie więcej jak 3 mm :-) Zobacz ile Drela ma zresztą zobaczysz przez święta moje stateczniki :-) 3mm to ciut za cienkie (jesli mają profil). Moje w najgrubszym miejscu maja jakies (z glowy) poziomy: 4.5mm pionowy: 6mm tak jest w SG
Rafal B. Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Opublikowano 5 Kwietnia 2007 nie więcej jak 3 mm :-) Zobacz ile Drela ma zresztą zobaczysz przez święta moje stateczniki :-) 3mm to ciut za cienkie (jesli mają profil). Moje w najgrubszym miejscu maja jakies (z glowy) poziomy: 4.5mm pionowy: 6mm tak jest w SG za cienkie pod względem aerodynamicznym czy wytrzymałościowym? Ps: mają profil.
Radek Pilski Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 za cienkie pod względem aerodynamicznym czy wytrzymałościowym? Przede wszystkim wytrzymałościowym - mówię tu o sposobie konstrukcji o którym mowa w tym wątku: styrodur + szkło 25-30g/m2 bez dodatkowych wzmocnień Jeśli chodzi o aerodynamikę, w kontekście wyrzutu DLG, statecznik pionowy powinien być grubszy gdyż a) CLmax (czyli maksymalny wsp. siły nośnej) jest większy dla grubszych profili czyli niekorzystnie jest używanie profili o małej grubości będzie lepiej funkcjonował przy dużych kątach natarcia gdy będziedzia miał małe wydłużenie (małe wydłużenie -> duża cięciwa w środku -> (biorąc pod uwagę a) ) relatwynie gruby statecznik
Rafal B. Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Oki przekonałeś mnie :-D Nio ale niestety na zmiany za późno gdyż chcę model ulotnić na zawody w BB. Ps: U mnie z wytrzymałością jest lepiej dochodzi węglowy dźwigar i statecznik jest nie do zdarcia A i Piotrek planuje dać dźwigarek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.