Skocz do zawartości

F2B - początki i pierwszy model


Karol93

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Hej Karol,

 

Śledzę Twoje postępy w F2B :wink: Skoro masz silnik KMD i książkę Pana Zwady zbuduj sobie ABC, najlepiej w wersji z klapami, skoro już trochę latasz. Ja właśnie zabieram się za ten modelik, nawet już poczyniłem pewne postępy. Kiedyś dawno temu latałem takim i uważam że to świetna konstrukcja. Teraz lepię by odświeżyć sobie umiejętności. Może zamieszczę relację foto w tym dziale. A linki do takiego modeliku to lepiej te: http://www.modelarski.com/produkt-Linki_SH_454,1174.html długość i średnica odpowiednia.

Opublikowano

Hey Karol :) Jeżeli chcesz to mogę Ci oddac mój model na uwięzi za friko :) Tylko byśmy się musieli w pewny dzień umówic co i jak :) Modelik robiłem ohoho z 5 lat temu i sobie leży na modelarni i się kurzy (pod silnik 2,5) :):D Jak coś PW to się jakoś zgadamy ;)

Opublikowano

Dlatego dziecko szczęścia...

 

 

HeHe Karlem jakie tam dziecko szczęścia ,model i tak leży. A trzeba isc potrzebującym :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Żeby nie było, że sie obijam - model Blikes'a zreperowany (zrobionony nowy statecznik pionowy i wklejone wyjście linek - album_pic.php?pic_id=2796

 

A do budowy własnego F2B zrobilem ramke - album_pic.php?pic_id=2797

 

wystrugałem również sobie prawie całą rączke - fotka powinna być wieczorem ;)

Niestety ostatnio czasu coraz mniej i ta praca dość wolno idzie naprzód :P.

Na wzorniki do wycinania w styro mam blache aluminową 1,5mm.

Zastanawiam sie również nad sensem przeróbki tego modelu silnik z tylnym gaźnikiem...

KMDek napewno sie tam nie zmieści - a inaczej sie tam nic zamontować po prostu nie da ;).

Opublikowano

pokombinujemy i KMD zmieścimy, wszystko się da tylko trzeba czasu i pomysłu...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tak jak w książce W. Schiera znalazłem - tak zrobiłem. Do łoża, które już było w modelu dokleiłem własnoręcznie zrobione "kątowniki" (jeśli to można tak nazwać :P). Silnik w tym momencie ma cylinder ustawiony do góry. Jak zamontować teraz zbiornik, żeby wszystko ładnie działało ?

7343691c91a0836bmed.jpg

Taki zbiorniczek posiadam.

Opublikowano

Zamieść tu foto Twojego dzieła to będziemy radzić. Musisz pamiętać by rurkę podającą paliwo umieścić na wysokości rozpylacza w gaźniku, wtedy nie będziesz miał problemów z podawaniem paliwa (IMHO w modelu z płaskim kadłubem i cylindrem umieszczonym na zewnątrz kręgu troszkę łatwiej to ustawić).

 

Nie zapomnij o wychyleniu silnika na zewnątrz kręgu! Będziesz miał lepszy naciąg w linkach i model nie wpadnie Ci do kręgu przy nagłej ewolucji. Na zdjęciu powyżej brakuje Ci podkładek pomiędzy kadłubem, a kraterem silnika.

 

Dla pewności wstawiam fotki obu tych sytuacji:

1. silnik w położeniu bocznym

album_pic.php?pic_id=2971

2. silnik w położeniu cylindrem do góry

album_pic.php?pic_id=2972

Tu masz przykład silnika z zasysaniem przez wał, przy KMD gdzie zasysanie jest przez dysk trzeba będzie obniżyć położenie zbiornika.

Opublikowano

No to będzie klopsik - bo do tego modelu: album_pic.php?pic_id=2796 ciężko zamontować tak, żeby wszystko było tak jak trzeba ;). Zbiornik musiałby byś na górze ustawiony bokiem - czyli tak jak zwykle tylko że nad rurką ;).

 

Co do drutu oporowego do ramki (ten który mam, jak tylko osiąga dobrą temperature naciąga sie aż do urwania) czy taki drut może byc ? http://allegro.pl/item817858602_drut_oporowy_kanthal_d_0_3mm_szpula_100mb_hurt.html

Opublikowano

Przemyśl przylaminowanie do tej rurki płaskiego łoża silnika (balsa 8-10 + bukowe konsolki+ cienka sklejka obustronnie). Myśle ze to najrozsądniejsze rozwiązanie. Odpadają problemy z umieszczeniem zbiornka. Spójrz na rysunek poniżej:

 

album_pic.php?pic_id=2998

 

Co do drutu, to cięzko cokolwiek mi powiedzieć. Ja stosowałem drut stalowy uzywany na linki do modeli F2C, podlączony do transformatora od starego telewizora. Wtrzymałość drutu była odpowiednia, raczej się nigdy nie przepalił lub urwał. Parametry ustalić trzeba doświadczalnie, drut nie może być za gorący.

Opublikowano

Jak zwykle pod górę :P Po wymianie łożysk w KMD (po ostatniej kraksie) dzisiaj go zapakowałem w moje stanowisko do odpalania - paliwo w słoik, kmd przygotowany - odpalamy... Z początku rozregulowany nie palił w ogóle, później dokręciłem troche kompresji, odkręcilem iglicy i zaczął na ułamki sekund pyrkać - dmuchając do przodu :|. Śmigło napewno dobrze założone(chyba tyle juz umiem ;) ), z KMD ustawiam śmigłem do mnie i kręce w moje lewo. Co w takim razie może być przyczyną ? Coś źle poskładane ? tam da sie w ogóle coś źle złożyc ?

 

Sacred - dzięki za rady, najpewniej będzie trzeba tak zrobić ;). Do nowej akrobatki i tak będe musiał kupić tą cienka sklejke i grubszą balse, także pewnie tak zrobie... ;)

Opublikowano

Silnik odbija w drugą stronę ,być może go za bardzo zalewasz, nie wiem czy się da bo nie pamietam ale może nie trafiłeś czopem wału na dysk przy gażniku . :? A choć byś założył śmigło w drugą stronę to i tak dmuchało by do tyłu ,ale miało by niską sprawność. :)

Opublikowano

Jak składałem, to raczej nie dało sie założyć tylnej pokrywy bez trafienia czopem dysku ;).

No własnie z zalewaniem nie wiem - powinno odbijać (co czasami zrobiło), ale chyba nie palić w drugą strone ;)

Opublikowano
później dokręciłem troche kompresji,

Być może to jest przyczyną ,zalany silnik może nawet chwilę pochodzić do tyłu ,zdarza sie że sam zmienia kierunek obrotu wału :)

Opublikowano

Karol93, Mam na zbyciu parę sztuk styropianowych nosków do ABC (takich jak na zdjęciu poniżej), czyli Twojej nowej akrobatki :mrgreen: Mogę Ci odstąpić, ale pod jednym warunkiem: zbudujesz z nich model i pochwalisz się na forum :wink: Ewentualne szczegóły na PW.

 

album_pic.php?pic_id=2626

 

Co do motorka, staraj się regulować tak: dokręcasz troszkę kompresję i troszkę igłę gaźnika - tak ustawisz wysokie obroty. Jak zacznie pyrkać i trzepotać śmigłem, gasisz, wytrząsasz paliwo machając silnikiem, dokręcasz lekko igłę i odpalasz ponownie. Powinno być OK, jak nie to jeszcze trochę dokręcasz igłę. Po prostu za dużo płynnego paliwa gromadzi się w skrzyni korbowej i zalewa silnik.

 

Powodzenia!

 

Danielstol, Gdzie ty latasz Kolego? Mielec od Rzeszowa niedaleko, może wybrałbym się kiedyś do Ciebie pooglądać jak śmigasz?

Opublikowano

W mojej nowej książce, "Modele na uwięzi" Wiesława Schiera znalazłem opis użytkowania i regulacji silnika samozapłonowego - zastosowałem sie do tego i silniczek bzyczy jak pszczółka ;).

Co do akrobatki - chcę zbudować model do nauki akrobacji Pana Sylwestra Kubika - otrzymałem od niego plany i już mam gotowe aluminiowe szablony do wycianania styro - brakuje tylko drutu, który tak czy siak kupić musze, bo po coś w końcu tą ramke zrobilem... :).

W każdym razie dzięki za oferte ! :)

Własnie mam zamiar zamówić na allegro ze 20m Kanthala 0,35 - wygląda na przyzwoity a cena 1zł/mb ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.