Skocz do zawartości

Yak 54 27% 2,26m Hangar 9


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Witam,

Trzeba żywicę rozpuścić większą ilością denaturatu, tak by powstała konsystencja lakieru.

Tym pomaluj wnętrze domku za firewall-em. Zostaw do wyschnięcia na min 12 godzin.

Opublikowano

Ja próbowałem kiedyś rozpuszczać żywicę i efekt był taki, że do dziś nie wyschnęła (tak przynajmniej przypuszczam bo już dawno ją wywaliłem). Moim zdaniem trzeba normlanie prysnąc lakierem do impregnowania drewna, a nie martwić się, że model sie rozklei w locie...

Opublikowano
Ja próbowałem kiedyś rozpuszczać żywicę i efekt był taki, że do dziś nie wyschnęła (tak przynajmniej przypuszczam bo już dawno ją wywaliłem)

 

:):D ;D :rotfl: :lol2:

 

 

model piękny, ile wszystko (model elektronika i silnik) Cię wyszło?

Opublikowano
Witam,

Trzeba żywicę rozpuścić większą ilością denaturatu, tak by powstała konsystencja lakieru.

Tym pomaluj wnętrze domku za firewall-em. Zostaw do wyschnięcia na min 12 godzin.

 

Pytanie: W denaturacie rozpuszczamy samą żywicę czy rozrobioną z utwardzaczem ? i jaki typ żywicy - dowolny ?

Opublikowano

Witam,

Przepraszam , słuszna uwaga , nie sprecyzowałem.

Rozrabiamy żywicę z utwardzaczem, najlepiej nie za szybką np 12 min lub 30min.

Dodajemy denaturatu , nawet niebieski zrobi się wtedy przezroczysty , aby uzyskać gęstość lakieru. Malujemy , robię to zwykle dwukrotnie.

Wysycha to dość długo czasem 24h- 48h ale jest skuteczne.

Opublikowano

ja przepraszam a cappon by sie nie nadał? przeciez duzo prosciej łatwiej i powiedzmy przyjemniej niz denturat z zywica........

Opublikowano

Kolejny etap Tłumik.

Hangar przewidział do tego modelu tłumik MTW 75K lub jakiś pittowski.

Ja niestety nie posiadam żadnego z wymienionych i dam to co mam czyli KS.

obraz061m.jpg

w1600.png

Żeby spasować kolanko do silnika i tłumika musiałem podciąć wręgę silnikową.

obraz050y.jpg

w1600.png

obraz048.jpg

w1600.png

obraz052.jpg

w1600.png

obraz054x.jpg

w1600.png

obraz056h.jpg

w1600.png

obraz058.jpg

w1600.png

Opublikowano

Rura z tłumika dosyć blisko skrzynki na czwartm zdjęciu albo tylko tak to wygląda. Nie będzie się obijać o nią na wolnych obrotach kiedy silnik troszkę szarpie ?

Opublikowano

DA 50 sprawia, że model od razu wygląda super rasowo;]

 

Z pewnością luz musi być duży bo ta benzyna daje na wolnych obortach dość duże drgania. NO i oczywiście każda, nawet najmniejsza śrubka musi być wkręcona na lock-ticie (nie wiem jak się to pisze dokładnie)

 

Taka anegdotka - ja w swojej ekstrze mam 2 połowy wysokości zdejmowane. I nie polałem zabezpieczaczem śrubek własnie od wysokości, i podczas któregoś lotu jedna z wysokości wykręciła mi się, wysunęła i ustawiła się pionowo do modelu... Ten lot kosztował mnie wiele zdrowia :shock: Nie radzę przezyć tego co ja;] (na szczęscie udało mi się wylądowac...)

Opublikowano
Z pewnością luz musi być duży bo ta benzyna daje na wolnych obortach dość duże drgania

Dzięki za rade.

A ile powinno być tego luzu, żeby przy wibracjach rura nie waliła w domek?

Opublikowano

Musiałem zrobić nowe mocowanie tłumika. Mój KS ma średnicę 55mm a sklejka z wyciętym otworem z zestawu jest przygotowana pod tłumik MTW 70k.

obraz093.jpg

Mocowanie z zestawu.

obraz073n.jpg

A tu przerobione z mniejszym otworem.

obraz066l.jpg

obraz069y.jpg

obraz072c.jpg

Tłumik na swoim miejscu.

Opublikowano

Witam

Z mojej wiedzy wynika,że mocowanie tłumika przedstawione na zdjeciu jest złe. Tłumiki KS mocuje sie na pierścieniu do tego celu służącym. Mocowanie w innych miejscach powoduje zagniecanie bardzo cienkich ścianek tłumika a nawet ich przetarcie . Wręga Twojej konstrukcji też jest nieprawidłowa. Silikonowe amortyzatory nie sa zamocowane(wysuną się pod wpływem drgań) a w dodatku zasłaniają całą przestrzeń uniemożliwiajac przepływ powietrza i chłodzenie tylnej części tłumika. Lepiej skopiować oryginalne mocowanie zmieniajac tylko średnicę otworu.

Pozdrawiam

Opublikowano
Z mojej wiedzy wynika,że mocowanie tłumika przedstawione na zdjeciu jest złe. Tłumiki KS mocuje sie na pierścieniu do tego celu służącym. Mocowanie w innych miejscach powoduje zagniecanie bardzo cienkich ścianek tłumika a nawet ich przetarcie

Zgadza się na tłumiku jest zgrubienie. Jednak u mnie ten tłumik siedzi ciasno w tym otworze, po przykręceniu do silnika nie da się go ruszyć w żadną stronę. Mimo to może dojść do wgniecenia i powinienem przesunąć tą wręgę na zgrubienie?

Wręga Twojej konstrukcji też jest nieprawidłowa. Silikonowe amortyzatory nie sa zamocowane(wysuną się pod wpływem drgań) a w dodatku zasłaniają całą przestrzeń uniemożliwiajac przepływ powietrza i chłodzenie tylnej części tłumika

Też się zgadza, amortyzatory spadały już przy wsuwaniu tłumika w otwór, ale złapałem klejem CA i teraz przy wsuwaniu, wysuwaniu nie spadają.

A czy mogę załatwić sprawę wentylacji nawiercając dodatkowe otwory we wrędze w pobliżu tłumika?

Opublikowano

Kolega Esceta dobrze radzi.

Przy takim zamocowaniu silikon spadnie , a w tłumiku będą przetarcia po 5 lotach.

Wentylacja tłumika bardzo potrzebna, można nawiercić lub powycinać. Czy tłumik ma swój oddzielny kanał , czy nie ?

Opublikowano

Ok. W takim razie przesuwam tą wręga do przodu na zgrubienie.

Czy tłumik ma swój oddzielny kanał , czy nie ?

Tłumik nie jest montowany w oddzielnym kanale.

Opublikowano

Tłumik nie jest montowany w oddzielnym kanale.

To koniecznie trzeba zadbać o dobrą wentylację całego kadłuba, bo inaczej w lecie elektronice może być gorąco.

Opublikowano
To koniecznie trzeba zadbać o dobrą wentylację całego kadłuba, bo inaczej w lecie elektronice może być gorąco.

Jest wycięty otwór wentylacyjny w kadłubie.

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie mocowania tłumika. Czy tłumik powinien być tak zamocowany we wrędze, żeby miał możliwość minimalnego poruszania się, czy powinien siedzieć w niej na sztywno?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.