Skocz do zawartości

Yak 54 27% 2,26m Hangar 9


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja próbowałem kiedyś rozpuszczać żywicę i efekt był taki, że do dziś nie wyschnęła (tak przynajmniej przypuszczam bo już dawno ją wywaliłem). Moim zdaniem trzeba normlanie prysnąc lakierem do impregnowania drewna, a nie martwić się, że model sie rozklei w locie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem kiedyś rozpuszczać żywicę i efekt był taki, że do dziś nie wyschnęła (tak przynajmniej przypuszczam bo już dawno ją wywaliłem)

 

:):D ;D :rotfl: :lol2:

 

 

model piękny, ile wszystko (model elektronika i silnik) Cię wyszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Trzeba żywicę rozpuścić większą ilością denaturatu, tak by powstała konsystencja lakieru.

Tym pomaluj wnętrze domku za firewall-em. Zostaw do wyschnięcia na min 12 godzin.

 

Pytanie: W denaturacie rozpuszczamy samą żywicę czy rozrobioną z utwardzaczem ? i jaki typ żywicy - dowolny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przepraszam , słuszna uwaga , nie sprecyzowałem.

Rozrabiamy żywicę z utwardzaczem, najlepiej nie za szybką np 12 min lub 30min.

Dodajemy denaturatu , nawet niebieski zrobi się wtedy przezroczysty , aby uzyskać gęstość lakieru. Malujemy , robię to zwykle dwukrotnie.

Wysycha to dość długo czasem 24h- 48h ale jest skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny etap Tłumik.

Hangar przewidział do tego modelu tłumik MTW 75K lub jakiś pittowski.

Ja niestety nie posiadam żadnego z wymienionych i dam to co mam czyli KS.

obraz061m.jpg

w1600.png

Żeby spasować kolanko do silnika i tłumika musiałem podciąć wręgę silnikową.

obraz050y.jpg

w1600.png

obraz048.jpg

w1600.png

obraz052.jpg

w1600.png

obraz054x.jpg

w1600.png

obraz056h.jpg

w1600.png

obraz058.jpg

w1600.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DA 50 sprawia, że model od razu wygląda super rasowo;]

 

Z pewnością luz musi być duży bo ta benzyna daje na wolnych obortach dość duże drgania. NO i oczywiście każda, nawet najmniejsza śrubka musi być wkręcona na lock-ticie (nie wiem jak się to pisze dokładnie)

 

Taka anegdotka - ja w swojej ekstrze mam 2 połowy wysokości zdejmowane. I nie polałem zabezpieczaczem śrubek własnie od wysokości, i podczas któregoś lotu jedna z wysokości wykręciła mi się, wysunęła i ustawiła się pionowo do modelu... Ten lot kosztował mnie wiele zdrowia :shock: Nie radzę przezyć tego co ja;] (na szczęscie udało mi się wylądowac...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałem zrobić nowe mocowanie tłumika. Mój KS ma średnicę 55mm a sklejka z wyciętym otworem z zestawu jest przygotowana pod tłumik MTW 70k.

obraz093.jpg

Mocowanie z zestawu.

obraz073n.jpg

A tu przerobione z mniejszym otworem.

obraz066l.jpg

obraz069y.jpg

obraz072c.jpg

Tłumik na swoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z mojej wiedzy wynika,że mocowanie tłumika przedstawione na zdjeciu jest złe. Tłumiki KS mocuje sie na pierścieniu do tego celu służącym. Mocowanie w innych miejscach powoduje zagniecanie bardzo cienkich ścianek tłumika a nawet ich przetarcie . Wręga Twojej konstrukcji też jest nieprawidłowa. Silikonowe amortyzatory nie sa zamocowane(wysuną się pod wpływem drgań) a w dodatku zasłaniają całą przestrzeń uniemożliwiajac przepływ powietrza i chłodzenie tylnej części tłumika. Lepiej skopiować oryginalne mocowanie zmieniajac tylko średnicę otworu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej wiedzy wynika,że mocowanie tłumika przedstawione na zdjeciu jest złe. Tłumiki KS mocuje sie na pierścieniu do tego celu służącym. Mocowanie w innych miejscach powoduje zagniecanie bardzo cienkich ścianek tłumika a nawet ich przetarcie

Zgadza się na tłumiku jest zgrubienie. Jednak u mnie ten tłumik siedzi ciasno w tym otworze, po przykręceniu do silnika nie da się go ruszyć w żadną stronę. Mimo to może dojść do wgniecenia i powinienem przesunąć tą wręgę na zgrubienie?

Wręga Twojej konstrukcji też jest nieprawidłowa. Silikonowe amortyzatory nie sa zamocowane(wysuną się pod wpływem drgań) a w dodatku zasłaniają całą przestrzeń uniemożliwiajac przepływ powietrza i chłodzenie tylnej części tłumika

Też się zgadza, amortyzatory spadały już przy wsuwaniu tłumika w otwór, ale złapałem klejem CA i teraz przy wsuwaniu, wysuwaniu nie spadają.

A czy mogę załatwić sprawę wentylacji nawiercając dodatkowe otwory we wrędze w pobliżu tłumika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Esceta dobrze radzi.

Przy takim zamocowaniu silikon spadnie , a w tłumiku będą przetarcia po 5 lotach.

Wentylacja tłumika bardzo potrzebna, można nawiercić lub powycinać. Czy tłumik ma swój oddzielny kanał , czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To koniecznie trzeba zadbać o dobrą wentylację całego kadłuba, bo inaczej w lecie elektronice może być gorąco.

Jest wycięty otwór wentylacyjny w kadłubie.

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie mocowania tłumika. Czy tłumik powinien być tak zamocowany we wrędze, żeby miał możliwość minimalnego poruszania się, czy powinien siedzieć w niej na sztywno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.