Smolek Opublikowano 4 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2023 Wraz z zakupem modelu stałem się posiadaczem tegoż silnika MVVS 35 IFS z rurą rezo. Sprzedający zapewniał, że wszystko OK i wystarczy nalać paliwa, naładować pakiety i 'w górę'. Nie mam jeszcze doświadczenia z benzyniakami, tylko żarowe do tej pory. Namęczyłem się z próbą odpalenia i w końcu sprawdziłem iskrę - a tu jej brak. Moduł zapłonowy Vlach EZ 1 TI wygląda na rozbierany (poprzedzierane naklejki-plomby). Teraz dopiero okazuje się 'jaki dobry zakup' zrobiłem. Pytanie: 1. czy ktoś naprawia takie moduły? 2. Ewentualnie czy jaki na podmianę, bo oryginalnego to już chyba nie dostanę? Na piaście są dwa magnesy w odstępie 180st. Teraz chyba moduły działają z jednym magnesem. 3. Jak sprawdzić czy warto w ten silnik inwestować? Przy przejściu przez GPZ jest takie dziwne stuknięcie jakby był jakiś luz na korbowodzie... może się okazać, że zainwestuję w moduł a silnik nie jest tego warty Dzięki za wszelkie sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 4 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2023 Skoro to twoja pierwsza benzyna i model z drugiej ręki to najlepiej byłoby spytać poprzedniego właściciela o wskazówki w odpaleniu ? O tym wiesz:" after 90 seconds of inactivity it automatically switches into the iniciative STAND OFF state"? Jakie masz zasilanie zapłonu? Stukanie w GPZ nie musi świadczyć o zużyciu, łożyska posiadają minimalny luz, co nie znaczy że można go ignorować - wszystko zależy jak jak duży on jest. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smolek Opublikowano 5 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2023 Fakt, o szczegółowe wskazówki nie zapytałem O tym akurat nie wiedziałem, ale nie dawałem mu tyle czasu aby przeszedł w STNAD OFF state. Zapłon zasilam poprzez BEC 3A z ogniwa LiPo. Tutaj krótki filmek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2023 Zasilanie wygląda spoko, nie jestem pewien czy ten BEC nie robi problemu bo to chyba impulsowy regulator ale tu przyznam że gdybam. Ale po kolei: - pewne i najprostsze zasilanie (może być, że te 5V to za mało), chyba że to paliło na tym zasilaniu - świeca sprawna lub inna na podmianę 100% pewna Jak nie będzie dalej iskry to faktycznie może być uwalony zapłon i zostaje telefon do przyjaciela (czyli sprzedającego). Dodam przy okazji że nie powinno się włączać zasilania jeśli fajka nie jest na świecy, bo można uszkodzić moduł. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 6 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2023 Miałem podobny problem, właśnie z BEC, na zapłon raczej go nie dawać, najlepiej do starych zapłonów to 4 cele NiMH lub NiCd 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi