Skocz do zawartości

MVVS 35 IFS - padnięty moduł zapłonowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wraz z zakupem modelu stałem się posiadaczem tegoż silnika MVVS 35 IFS z rurą rezo. Sprzedający zapewniał, że wszystko OK i wystarczy nalać paliwa, naładować pakiety i 'w górę'. Nie mam jeszcze doświadczenia z benzyniakami, tylko żarowe do tej pory. Namęczyłem się z próbą odpalenia i w końcu sprawdziłem iskrę - a tu jej brak. Moduł zapłonowy Vlach EZ 1 TI wygląda na rozbierany (poprzedzierane naklejki-plomby). Teraz dopiero okazuje się 'jaki dobry zakup' zrobiłem.

Pytanie:

1. czy ktoś naprawia takie moduły?

2. Ewentualnie czy jaki na podmianę, bo oryginalnego to już chyba nie dostanę? Na piaście są dwa magnesy w odstępie 180st. Teraz chyba moduły działają z jednym magnesem.

3. Jak sprawdzić czy warto w ten silnik inwestować? Przy przejściu przez GPZ jest takie dziwne stuknięcie jakby był jakiś luz na korbowodzie... może się okazać, że zainwestuję w moduł a silnik nie jest tego warty :(

 

Dzięki za wszelkie sugestie.

 

Opublikowano

Skoro to twoja pierwsza benzyna i model z drugiej ręki to najlepiej byłoby spytać poprzedniego właściciela o wskazówki w odpaleniu ?

O tym wiesz:" after  90  seconds  of  inactivity  it  automatically  switches  into the iniciative STAND OFF state"?

Jakie masz zasilanie zapłonu?

Stukanie w GPZ nie musi świadczyć o zużyciu, łożyska posiadają minimalny luz, co nie znaczy że można go ignorować - wszystko zależy jak jak duży on jest.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Fakt, o szczegółowe wskazówki nie zapytałem ;)

O tym akurat nie wiedziałem, ale nie dawałem mu tyle czasu aby przeszedł w STNAD OFF state.

Zapłon zasilam poprzez BEC 3A z ogniwa LiPo. Tutaj krótki filmek 

 

 

Opublikowano

Zasilanie wygląda spoko, nie jestem pewien czy ten BEC nie robi problemu bo to chyba impulsowy regulator ale tu przyznam że gdybam. Ale po kolei:

- pewne i najprostsze zasilanie (może być, że te 5V to za mało), chyba że to paliło na tym zasilaniu

- świeca sprawna lub inna na podmianę 100% pewna

 

Jak nie będzie dalej iskry to faktycznie może być uwalony zapłon i zostaje telefon do przyjaciela (czyli sprzedającego). Dodam przy okazji że nie powinno się włączać zasilania jeśli fajka nie jest na świecy, bo można uszkodzić moduł.

 

 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Miałem podobny problem, właśnie z BEC, na zapłon raczej go nie dawać, najlepiej do starych zapłonów to 4 cele  NiMH lub NiCd

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.