Skocz do zawartości

MVVS 35 IFS - padnięty moduł zapłonowy


Smolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wraz z zakupem modelu stałem się posiadaczem tegoż silnika MVVS 35 IFS z rurą rezo. Sprzedający zapewniał, że wszystko OK i wystarczy nalać paliwa, naładować pakiety i 'w górę'. Nie mam jeszcze doświadczenia z benzyniakami, tylko żarowe do tej pory. Namęczyłem się z próbą odpalenia i w końcu sprawdziłem iskrę - a tu jej brak. Moduł zapłonowy Vlach EZ 1 TI wygląda na rozbierany (poprzedzierane naklejki-plomby). Teraz dopiero okazuje się 'jaki dobry zakup' zrobiłem.

Pytanie:

1. czy ktoś naprawia takie moduły?

2. Ewentualnie czy jaki na podmianę, bo oryginalnego to już chyba nie dostanę? Na piaście są dwa magnesy w odstępie 180st. Teraz chyba moduły działają z jednym magnesem.

3. Jak sprawdzić czy warto w ten silnik inwestować? Przy przejściu przez GPZ jest takie dziwne stuknięcie jakby był jakiś luz na korbowodzie... może się okazać, że zainwestuję w moduł a silnik nie jest tego warty :(

 

Dzięki za wszelkie sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to twoja pierwsza benzyna i model z drugiej ręki to najlepiej byłoby spytać poprzedniego właściciela o wskazówki w odpaleniu 😉

O tym wiesz:" after  90  seconds  of  inactivity  it  automatically  switches  into the iniciative STAND OFF state"?

Jakie masz zasilanie zapłonu?

Stukanie w GPZ nie musi świadczyć o zużyciu, łożyska posiadają minimalny luz, co nie znaczy że można go ignorować - wszystko zależy jak jak duży on jest.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, o szczegółowe wskazówki nie zapytałem ;)

O tym akurat nie wiedziałem, ale nie dawałem mu tyle czasu aby przeszedł w STNAD OFF state.

Zapłon zasilam poprzez BEC 3A z ogniwa LiPo. Tutaj krótki filmek 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach