Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wie ktoś może od jakiego modelu mogą być te skrzydła i ustrzenie. Chciałbym wykonać do nich kadłub i zrobić model typu trenerek, którym można by zrobić podstawowe i trochę bardziej zaawansowane akrobacje. 

 

 

 

 

1478486314_model1.jpg.3c0e6d93335c72c918eb870ee80a20ac.jpgmodel.jpg.def2efa3264253ee4ec91aace3e898c0.jpg

Opublikowano

W celu ułatwienia poszukiwania przedstawię kilka charakterystycznych rzeczy dla modelu, które zauważyłem: 

- wyższa część ruchoma steru kierunku w stosunku do części stałej

- wystające w tył końcówki steru wysokości

- lotka długości ok 80% całego skrzydła

- poszerzająca się przy kadłubie cięciwa

Zapewne ładny model będzie, warto wykorzystać skrzydła,  może ktoś podpowie nazwę modelu z którego pochodzą płaty.

Opublikowano

Profil jaki jest w skrzydłach to profil nośny. Wiem że do akrobata nadaje się profil symetryczny.  Myślałem, żeby zrobić wytrzymałego górnopłata. 

 

Albo do jakiego modelu (nie koniecznie do akrobacji) można by dopasować te skrzydła i ustrzenie, albo dorobić inne ustrzenie.

 

 

 obraz_2023-06-14_202723393.thumb.png.43598248a071e9e0f69e43a7ae29d8f9.png

Opublikowano

Wiesz co , patrząc na ostatnie zdjęcie podejrzewam ,że to jest profil laminarny. Być może któryś z serii Epplera? Trudno powiedzieć.

Czyli płat który posiadasz może być częścią skrzydła od jakiegoś szybowca. Stateczniki w sumie też takie jakby szybowcowe.

Dopiero jak wstawiłeś foto profilu to na to wpadłem. Moim zdaniem te skrzydła to uszy lub któryś z paneli stanowiący płat dość dużego szybowca.

To nie będzie raczej samolot. Nie te profile.

 

 

Opublikowano

Mnie szczególnie zakończenia sterów i skrzydeł jakoś podpadają pod niemieckiego EON-a. Był publikowany jako plan w chyba FMT (taki ich "Modelarz"- Flug Modell Technik). Ale to był taki nieduży szybowiec, wersja moto chyba też- ale to czasy jeszcze silników szczotkowych...

Opublikowano
Godzinę temu, zbjanik napisał:

Mnie szczególnie zakończenia sterów i skrzydeł jakoś podpadają pod niemieckiego EON-a. Był publikowany jako plan w chyba FMT (taki ich "Modelarz"- Flug Modell Technik). Ale to był taki nieduży szybowiec, wersja moto chyba też- ale to czasy jeszcze silników szczotkowych...

Widziałem że inny użytkownik forum wstawiał krótką relacje z wymiany skrzydeł w modelu EON. Jego szybowiec miał rozpiętość 2250mm. Ustrzenie w tym szybowcu jest takie same jak moje. Wydaje mi się, że posiadam do tego modelu środkowy płat, który mocuje się do kadłuba. Myślałem, że to jest część do innego modelu. Aczkolwiek nie jestem pewny czy płaty, które posiadam pasują do tego modelu, ponieważ są większe niż w relacji kolegi. Możliwe że kolega wykonywał inną wersje tego modelu. Link do krótkiej relacji z budowy szybowca EON 600 kolegi: 

 

4 minuty temu, Amadeusz_Modelarz napisał:

Kolega w swojej relacji w swoim modelu nie ma lotek, a w moich płatach lotki są, więc może moje płaty są od innej wersji EON'a. 

 

 

Opublikowano

Mam również płat środkowy, który ma ten sam profil i sposób do łącznie płatów. Również posiadam drewniany kadłub, do którego pasuje płat środkowy. Wydaje mi się, że do bocznych płatów brakuje wingletów, ponieważ na bokach znajduje się również miejsca na przymocowanie bocznej części. W płacie środkowym znajdują się klapy. Według mnie ktoś kto wcześniej wykonywał te skrzydła miał zmodyfikowane plany tego szybowca, w których były dodane klapy i lotki, albo sam dodał je w budowie. Możliwe, że jest to inna wersja modelu EON.

 

IMG_20230615_140328.thumb.jpg.24b41f224747778bb5814cdc8fa8996e.jpgIMG_20230615_140334.thumb.jpg.79e529bf9b32c97da5d4ec3e800bb7a8.jpgIMG_20230615_140343.thumb.jpg.ffda943bdc77e6568a9ae2227cc7cd66.jpgIMG_20230615_140414.thumb.jpg.b32deeaa68c23c45072931b4439843e0.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.