Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. art_c Opublikowano 13 Listopada 2023 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 13 Listopada 2023 Modelik dostałem od kolegi. Zbudował go jego ojciec na przełomie lat '80 i '90. Był on instruktorem szybowcowym oraz wieloletnim instruktorem modelarstwa w aeroklubie w Olsztynie na lotnisku Dajtki. Gumówka jest jednym z kilku zachowanych egzemplarzy z serii, które instruktor zbudował prawdopodobnie dla juniorów do startu w zawodach klasy F1G. Rozpiętość 91cm, masa bez gumy 86g, przy czym regulamin FAI dopuszcza 10g napędu. 7
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. art_c Opublikowano 14 Listopada 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 14 Listopada 2023 Renowacja i naprawa sprowadza się do połatania pokrycia, wyprostowania zwichrowanych elementów oraz sklejenia złamanej łopatki śmigła. Przy okazji prostowania, skrzydła i stateczniki pocellonuję wraz z kesonami. Co prawda trochę zwiększy to masę, ale myślę, że też odrobinę wzmocni kruchy już materiał. Nitrocellon także jest z epoki:). Lewe skrzydło ma intencjonalne zwichrzenie spływu w okolicach ucha i to zachowam. "Okienka" brakującego pokrycia wklejone po krawędziach, jeszcze nie pocellonowane. 7 1
art_c Opublikowano 15 Listopada 2023 Autor Opublikowano 15 Listopada 2023 Elementy pocellonowane i niech teraz poleżakują. 3
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. art_c Opublikowano 18 Listopada 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 18 Listopada 2023 Po naprawie jest cięższy o ca. 3g 7
zbjanik Opublikowano 18 Listopada 2023 Opublikowano 18 Listopada 2023 Świetna robota! Przy okazji potwierdziło się jedno z wielu praw Murphiego (tych bardziej szczegółowych), że każdy samolot po naprawie lub remoncie, a nawet tylko przeglądzie, jak go poskładać, waży więcej niż przed tym zabiegiem? 1
Rekomendowane odpowiedzi