BART Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Z silnikiem 55AX ,pustym zbiornikiem, serwami standard i odbiornikiem i pakietem na półce na wysokości środka kabiny model jest wyważony prawie idealnie,lekko z tylnym wyważeniem. Bart
Jano Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Powodzenia w oblocie.Jeśli miałbym coś Ci doradzić to nie baw się w żadne ograniczanie wychyleń sterów.Daj od razu na 100% i 50% expo.Ja się tak przewiozłem i yak w remoncie jest.Po prostu brakło wysokości by wyjść z opresji.Oczywiście jak będziesz latał wysoko to nie musisz się obawiać że braknie Ci sterów. edit:Te uwagi to dopiero po oblocie.
BART Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Jano,dzieki za wskazowki.Serce by mi peklo gdyby mu sie krzywda stala,spedzilem z nim 3 nocki;-) Bart
Mellon-68 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 BART, pomimo tego co mówi "jano" to ja jednak radzę trzymaj sie zasad do oblotu małe wychylenia na sterach max 20stopni. Oczywiście możesz mieć ustawione setki ale na heblu. I expo w podstawowym ustawieniu 80%. Wytrymujesz model, przelecisz kilka nalotów do lądowania i gwarantuję bedzie bezpieczniej niż na 100-ach.
radek872 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Ja tam zawsze do oblotu daje maksymalne wychylenia, ale z expo na 80% model jest spokojny w małym zakresie ruchów a jak chce to wychylam dalej i mam ostrą jazde Wg mnie lepiej miec ten zapas na sterach od samego startu
BART Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 Nie ma już Yaka Polatałem jakieś 5 minut,lata wspaniale,własciwie bez trymowania. Nagle zaczynam tracić wysokość,reakcje na ster wysokości są zmniejszone i nieproporcjonalne do rychów drązków, wkońcu w ogóle nie reaguje na ster wysokosci i ..... Uderzenie było tak silne , ze z modelu zostało całe jedynie skrzydło i zbiornik paliwa . Z silnika urawło gaźnik i tłumik.:-( KBWL stwierdziła , że w czasie lotu wyrwała się dzwignia steru wysokości , pomimo klejenia CA! Pomimo którkiego lotu zdążyłem podejść do zawisu i 55ax to za mało a by spokojnie zwisnąć tym modelem(nie zdążyłem go zważyć przed lotem, ale poza serwami standard reszta była w/g instrukcji) Ponieważ chcę kupić model po raz drugi,ale juz z mocniejszy silnikiem pytanie brzmi: czy Saito FA91 4 suw bedzie silnieszy od 55ax? MOc podobna tylko większe smigło . Bart
Ostry Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 A może zamiast Saito FA91 dać FA100? Rożnica w cenie jest nie jest duża, waga też minimalnie większa ale za to kręci większym śmigłem.
BART Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 Mam okazje kupic fa91 i dlatego sie zastanawiam czy bedzie mocniejszy i czy na nim zawisnie yak. Na 55ax latałem na śigle 13*6 wydwało się najbardziej optymalne,ale do zawisu za mało. Jeśli róznica miedzy fa 91 a os max 55ax nie jest taka duża to wtedyy pmysle o czymś innym. Nigdy nie latałem na 4 taktach i nie mam doświdczenia,zawsze wydawały mi sięskomplikowane i wymagające więcej zachodu niz 2 suwy Bart
El-Diablo Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 Kupuj 4 takta - różnica wg mnie znacząca. Fakt w razie czego regulacja zaworów sprawia na początku trochę trudności, ale ta moc, moment obrotowy i dżwięęk - pełna radocha :wink:
Kruszmen Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Nie pakuj się w silniki żarowe. Kupuj chińską 3 fazę do tego A123 i w górę, mocy spokojnie starczy do 3D Żarówki to niestety przeżytek, warczą, brudzą model i niestety mocą nie grzeszą;/ Kiedyś byłem zwolennikiem żarówek ale gdy porównałem osiągi w locie YS-a 160DZ i jakiegoś Dualskiego do F3A szczena mi opadła, w pionie ma taki zapas że cały program P09 można wylatać na połowie gazu :mrgreen:
jarkub Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Kruszmen, mógłbyś dać trochę więcej informacji na temat proponowanego, elektrycznego napędu do modeli tel wielkości ? Będę zobowiązany. Pozdrawiam Jarek
Włodek Ulas Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Elektryk w akrobacie to trochę takie nieme kino Ale ma też i zalety-model jest czysty
radek872 Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Bart z smigłem 13x6 do zawisu to lepiej nie mów tego głosno :twisted: do zawisu to ten silnik musi dostac 14x4. Na 13x6 tracisz dobre pół kilo ciagu jak nie więcej. Kup sobie bambule 14x4 i zobaczysz co ten silnik potrafi, a 13x6 daj komus do trenerka w zawisie musisz miec wyzsze obroty i smigło z małym skokiem inaczej ciag statyczny jest słabiutki
kobe24la Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Dokładnie tak jak pisze Radek. W swojej Extrze 300 z EF też mam założony silnik OS 55AX, ale śmigło to Bambula 14x4. Model podczas zawisu ma jeszcze dość mocy, żeby wyjść pionowo do góry, co prawda robi to leniwie, ale jest jej na tyle, żeby w razie jakiegoś błędu móc bezpiecznie się asekurować. Waga modelu z paliwem, to ok. 2,6kg
BART Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Próbowałem rózne śmigła i wydawało mi się, ze przy tym osiągnąłem maks moc?! No to ponawiam pytanie , bo model bedzie ten sam: 4takt fa 91 czy os max 55ax ? Czy jeszcze coś innego? Budzet po kraksie nadszarpniety , ale w we włoskie silniki jakoś boję się wchodzić , a z japoncami mam dobre doświadczenia. Bart
kobe24la Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 Do tego modeliku brałbym FA82. FA 91 ma gorszy stosunek mocy do masy, jest tylko o 0,1KM mocniejszy od FA82, a waży prawie 100gram więcej. Z tego co piszą inni właściciele tego modelu, to bez paliwa waży on trochę ponad 2kg, więc FA 82 będzie idealnym rozwiązaniem (mocy nie zabraknie), a FA 91 uważam że będzie za ciężki i nie da ci większej mocy na podkładzie.
BART Opublikowano 4 Września 2009 Opublikowano 4 Września 2009 MOjego nie ważyłem ,ale wydawał się cięższy. Bart
BART Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 Przymierzam się do kolejnego Yaka i zastanawiam się czy nie zmienic serw. Model jest przystosowany pod serwa HS 225 MG,ja miałem standardy ,ale wymaga to trochę zabawy z powiększaniem miejsca pod serwa,zwłaszcza w skrzydle. Hs 225 mg są trochę drogie,czym je można zastąpić w podobnym rozmiarze a taniej? Bart
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.