Henryk S. Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Szczepanie co z budową modelu? Zaglądam tu dosyć często,zbliża się już rocznica od ostatniego wpisu,model jest budowany czy czeka na lepsze czasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Skrzydła oklejone ,stery też ,w tzw międzyczasie powstał "wycinaczek z laubzegi" szkielet Ulti ,remont po małym kreciku mojego "Kratka",remont a właściwie przefoliowanie Hai,a , przezbrojenie Starlinga a biedna RWD na półce :oops: Chyba musi "dojrzeć" No tak zacząłem dużego Hai,a 2 m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artem Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Witam i podziwiam model. Śledzę wszystkie relacje z budowy i nasunęła mi się taka wątpliwość. Jak to jest z kątami natarcia w tym modelu. W opisie do planów czytamy: profil u nasady Clark Y 14,5%, kąt nastawienia 0 stopni; profil na końcu Clark Y 8%, kąt – 2,5 stopnia, statecznik poziomy NACA0009, kąt 3 stopnie. A na planach dolna krawędź profilu u nasady jest równoległa do osi poziomej więc cięciwa jest pod kątem ok. 4 stopnie, statecznik poziomy 0 stopni. Na zdjęciach i rysunkach oryginału profil centropłata jest bardzo gruby, coś jak Clark 18% a jego dolna krawędź nie jest linią prostą. Jeżeli ten temat był gdzieś wałkowany to proszę o informację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s_sikor Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Tez sie nad tym zastanawialem. Ale doszedlem do wniosku ze chyba ktos pomylil sie przy wykonywaniu opisu. No bo skoro kat natarcia jest mierozny miedzy cieciwa profilu a osia samolotu to w tym przypadku kat natarcia profilu CLARK-Y przy kadlubie nie rowna sie 0. JA zakladam ze ten kto pisal opis to mial dobre intencje, tylko ze zamiast mierzyc kat natarcia miedzy cieciwa profilu a osia platowca wyznaczyl omylkowo kat natarcia miedzy spodem profilu (ktory jest plaski) a osia samolotu. (podkreslam - zakladam). Ale tez, jezeli gdzies ten temat byl poruszany - chetnie doczytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artem Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Pisząc tutaj miałem nadzieję, że wypowie się gospodarz tematu. Nie chcę zaśmiecać mu relacji. Wydrukowałem sobie plany w skali 1:5 i nie mogę rozgryźć paru rzeczy. Może założyć nowy temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Może założyć nowy temat? Jeśli odpowiedzi nie znalazłeś to pewnie spokojnie mozesz zakladać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.