Skocz do zawartości

Jaki silnik do śmigła trzyłopatowego.


madrian

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A więc tak: waga ok 1.2kg, rozpiętość 1.5m. Jeszcze szerokość skrzydła i wyjdzie nam powierzchnia nośna, a z niej obciążenie powierzchni nośnej. Jeśli wyjdzie małe, to będzie tak jak zakładasz wolno i dostojnie. A wtedy powinieneś cisnąć na jak największe śmigło i silnik o małych obrotach. Wtedy będziesz mógł zmniejszyć potrzebną moc silnika, a więc i jego wagę, wagę pakietów, regli itd.

 

Koniecznie daj znać jak będziesz przeprowadzał jakieś testy ze śmigłami 3łopatowym. Żeby nie popadać w koszty, może nawet zaoferuję Ci pożyczenie do testów jakiegoś silniczka.

 

Marcin133, jak sobie przypomnisz gdzie to daj znać, mam kolegę który jest tym zainteresowany.

Opublikowano

Rozpiętość dokładnie 1,35m, z końcówkami. Szerokość skrzydła u nasady (przy kadłubie) 18cm.

Rozpiętość bez końcówek 1,25m. Szerokość skrzydła na końcu (bez końcówki) - 10cm.

Rozpiętość bez kadłuba (same skrzydła) 1,05m (kadłub pod skrzydłem - ok 20cm).

Pojedyńcze skrzydło jest równoramiennym trapezem o podstawie 18cm, wysokości ok 55cm i szczycie 10cm. Są to przeliczenia orientacyjne, dla skali 1:10.

Nie są to jak widać skrzydła slowfly'a. Oryginał jest dość szybki. prędkość ladowania ok. 144km/h maks 290km/h. przeciągnięcia - 109km/h.

Ot, dwusilnikowa awionetka. Akrobacji, nie będzie kręcił. Masę pustego modelu chciałbym osiągnąć maks. 700g + wyposażenie (ok. 300g same pakiety). Część konstrukcji będzie prawdopodobnie z balsy. Chciałbym to, co nie jest obciążone zrobić z depronu (lub podkładu od paneli), ale zastanawiam się powaznie, czy nie pójść całkiem w balsę, oklejoną folią Oracover.

Opublikowano

Mnie to wychodzi ponad 60g/dm2.

To nie mało. Wchodzimy w wielkości, w których nie mam doświadzenia.

Ale silniki 200+200W nie dadzą mu nadmiaru mocy.

 

Latałem modelem o masie 0.5 kg i obciążeniu skrzydeł w okolicach 50g/dm2 i był to szybki model. A na silniku 110W nie startował z trawy. Trzeba go było rzucić. Zmieniłem na 150W, wolniejszy, machający większym śmigłem (9cali) i teraz startuje. Ale brakuje mu znowu prędkości.

 

Ale jest i dobra strona. Potrzebna większa prędkość wiatru za śmigłem oznacza że nie trzeba powiększać śmigła, a raczej zwięszyć moc.

Opublikowano
Hmm M-20 Mewa? :mrgreen:

 

Nie... :wink: Choć kiedyś i o nim myślałem. Bo podobał mi się, jak jeszcze latał mi nad głową w Pogotowiu na Bemowie. Często latał z wyłączonym jednym silnikiem. Dopiero wiele lat później się doczytałem, że miały trochę za często awarie i to był główny powód ich wymiany na Piperki.

Ale jesteś blisko. :D Podpowiem, że śmigła ma pchające... Tak, już wiesz, ale sza! To może będzie większa niespodzianka. :lol:

 

200W/kg... :roll: To jest nadzieja... :wink:

 

Chyba jednak zaiwestuję w te dzwonki TP 200W, 1600kv. Są dość szybkie i przy tym mocne. Nawet, jeśli nie dadzą rady temu modelowi, to dadzą radę innym. Po Zefirku, który pomału wyczerpuje swoje możliwości jako trenerek, bo jest za spokojny, myślę o treningowym dolnopłacie. Mam już nawet kandydata: http://www.airliners.net/photo/Marlborough-Aerial-Work/Pacific-Aerospace-Fletcher/1293744/M/ Tu taki silniczek powinien się sprawdzić. :ble:

Chyba budowa modeli zaczyna mi się podobać bardziej niż samo latanie :crazy: Ciekawe, czy to znak dobry, czy zły... :rotfl:

Opublikowano

Myślę i myślę,PZL z dwusilnikowców produkował Mewę i Skytrucka(Bryzę).Hmm górnopłat,polska konstrukcja więc Bryza odpada. :?Chyba masz rację że zostaje Orka (pisaliśmy w tym samym czasie)

Chyba budowa modeli zaczyna mi się podobać bardziej niż samo latanie :crazy: Ciekawe, czy to znak dobry, czy zły... :rotfl:

No to cię już złapało,ja dokładnie tak mam ;D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.