Skocz do zawartości

Zamiana silnika SPEED 400 7,2 V na trzyfazowy


Hezak

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pytanie tak jak w temacie- mam motoszybowiec który był napędzany silnikiem Speed 400 7,2V bez przekładni wraz ze śmigłem Graupner 6-3" składanym- co mogę dać w zamian trzyfazowego?Liczę się ze zmianą silnika jak też i śmigła.

Opublikowano

Oczywiście że wiem o tym, mam zamiar złożyć zamówienie w UH i będę chciał zamówić całość łącznie z pakietem.

Opublikowano
Witam, pytanie tak jak w temacie- mam motoszybowiec który był napędzany silnikiem Speed 400 7,2V bez przekładni wraz ze śmigłem Graupner 6-3" składanym- co mogę dać w zamian trzyfazowego?Liczę się ze zmianą silnika jak też i śmigła.

Czesc, mozesz, a nawet powinienes...Zobaczysz jak z szybowca ktory ledwo sie unosil otrzymasz zabawke o balistycznysh mozliwosciach, no prawie.

Wymien silnik na podobny wymiarami (jakis inrunner czyli z zamknietym wirnikiem), sprawdz aby srednica walka byl taka sama, ty masz pewnie 2,3 mm albo 3mm. Dokup do niego sterownik 3 fazowy. Jak onastepny krok proponuje dorzucenie pakietu Lipo, wtedy zmieni sie srodek ciezkosci i zapewne nalezy bedzie dolozyc balastu, ale i tak bedzie lepiej niz na szczotkowcu.

Powodzenia w przerobce.

Opublikowano

Średnicę wałka miałem 2,3mm. Chcąc zmienić silnik myślałem o zmianie jeżeli będzie trzeba śmigła, ten silnik ma 16 400 obr./min. Szukałem z podobnymi obrotami trzyfazowego i tu moja wiedza się kończy, wiem że przy innych obrotach muszę dać inne śmigło. Jeżeli będzie trzeba to zakupię nowe śmigiełko wraz z kołpakiem, proszę o pomoc w doborze.

Opublikowano

Szybowiec ma rozpiętość 150 cm, powierzchnia skrzydeł 25,5 dcm3, waga "gołego" (w środku są tylko serwa) wynosi 425g, odbiornik mam typowy od aparatury DX6i.Skrzydło jest wykonane ze styropianu oklejonego laminatem drewnianym, nie posiada lotek.

Opublikowano
Szybowiec ma rozpiętość 150 cm, powierzchnia skrzydeł 25,5 dcm3, waga "gołego" (w środku są tylko serwa) wynosi 425g, odbiornik mam typowy od aparatury DX6i.Skrzydło jest wykonane ze styropianu oklejonego laminatem drewnianym, nie posiada lotek.

Czesc, ja mialem szybowiec o podobnych wymiarach, wsadzilem tam Silnik od Helikoptera firmy Walkera:

Model No.:WK-WS-20-002Material:

Specification:

Dimension:Φ 20 X 40mm

Speed constant(KV): 3300RPM/V

No-Load Current: ≤1.0A

Working voltage: 6-18V

Shaft extension: 11.0mm

Shaft diameter: Φ2.3mm

Weight: 65g

 

Smiglo skladane zalozylem jak wczesniej do 400 (srednica walka pasowala wiec obylo sie bez przrobek), a inrunner dlatego ze w szybowcach jestes ograniczony miejscem, a inrunnery maja podobne wymiary do szczotkowcow Speed. Predkoscia obrotowa bym sie nie przejmowa lponiewaz w szybowcu silnik i tak glownie sluzy do wciagania na wycokosc, poznie szybujesz, a predkosc na smigle i tak bedzie mniejsza niz na biegu jalowym.

Opublikowano

Hezak, musisz jeszcze odpowiedzieć sobie (i nam, jeśli chcesz, żebyśmy Ci pomogli) na kilka pytań:

 

Czy są ograniczenia co do wielkości/wagi silnika

Czy jest możliwoąć zamontowania przed lub za wręgą. A może jest wklejany i nie może mieć ruchomej obudowy?

Czy rozmiar śmigła jest ograniczony? Szybowiec potrzebuje napędu do powolnego wznoszenia, więc jeśli rozmiar śmigła nie jest ograniczony, to lepiej dobrać napęd do większego - uzyskasz większy ciąg statyczny.

Opublikowano

Witam, spróbuję wkleić zdjęcia tego sprzętu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc150ad1d5ab1c21.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2b81487df59ff74.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58b4fd7df0b95777.html

Może się uda- to mój debiut z umieszczaniem fotek. Co do ograniczeń wagi- powiem szczerze- nie wiem, zakupiłem szybowiec na allegro, zbliża się wiosna więc chcę nim polatać.

Opublikowano

OK zdjecia działają,

Była tu już mowa o odpowiedniku RAY B2835/16. Jest on odpowiednikiem silnika 400, ale głównie pod względem rozmiarów i obrotów.

Ja bym szukał czegoś podobnego do RAY C2830/09, jesli już jesteśmy przy tym producencie. Uzyskasz na nim dużo większy ciąg statyczny, porównywalny z wagą szybowca. Oczywiście są inni producenci, generalnie potrzebny Ci silnik o średnicy ok 28mm, mocy 180-200W i kv 900-1300. Będzie on na tyle uniwersalny, że zastosujesz go także w następnych swoich latadłach.

Zwróć uwagę na przewody, które będą przechodziły bardzo blisko obracającej się części. Być może trzeba je będzie wyprowadzić na zewnątrz kadłuba. W tym pierwszym, zaproponowanym przez Swift'a nie ma tego problemu.

 

Aku i regulator sam dobierzesz?

Opublikowano

Parametry jak najbardziej OK. Pakiet też niczego sobie.

Jeśłi chodzi o montaż silnika przed wręgą, to jest to łatwiejsze, łatwiej też będzie wyważyć model. Silnik jest też lepiej chłodzony. Jedyny problem to zanieczyszczenia i podatność na uszkodzenia przy lądowaniu. Ostatecznie można zrobić jakąś maskę z kubka po jogurcie, psując rasowy wygląd szybowca.

Ale być może w tym silniku można przełożyć ośkę tak, żeby wystawała z dugiej strony.

Ja tego nie wiem, nie miałem nigdy takiego silnika, ale w większości outrunner'ów da się to zrobić.

Śmigła składane są niestety drogie, ale do szybowania niezbędne. Próby można oczywiście zrobić na zwykłym.

Opublikowano

ertman_176, Dziękuję bardzo. O tym kołpaczku myślałem już i chyba zdecyduję się na niego,silnik skoro mi polecasz to też pewnie będę musiał zakupić, mam tylko pytanie- w tym silniku kręci się wirnik (środek) czy obudowa ?Po przyjrzeniu się wychodzi że środek ale wolę się upewnić.A jeszcze pytanie odnośnie regla- czy ten który posiadam nie podoła temu polecanemu przez Ciebie silniczkowi ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Podoła, ale dlaczego chcesz taki szybi silnik, ciągnący 25A prądu?

Nie masz miejsca na większe śmigło? Czy ten szybowiec ma latać z prędkością 100km/h?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.