ZIP_PL Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Jak już większość ludzi wie, buduję Griffona 2000 i chcę, aby wyglądał realistycznie. W oryginale za śmigłem oprócz sterów jest coś takiego: http://www.rc-hovercraft.co.uk/Stans%20model/small/77.jpg Rozumując łopatologicznie służy to do ukierunkowania przepływu powietrza w dół :rotfl: Tylko po co? Co to daje? Lepszy ciąg gdy powietrze odbija się od ziemi?
madrian Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 To raczej... hamulec. Albo jak wolisz - odwracacz/przytłumiacz ciągu. Poduszkowce są dość nerwowe i mają sporą bezwładność. Nie można im dorobić hamulców tarczowych. Jak zatem zatrzymać pojazd w sytuacji awaryjnej? Odwrócić ciąg. Ale co zrobić, jak mamy prosty silniczek ze śmigłem stałym? Dajemy takie żaluzje i ciąg się "odbija", lub rozprasza.
ZIP_PL Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Opublikowano 13 Marca 2009 No na to nie wpadłem :shock: Ale chyba w modelu nie będzie mi to potrzebne bo silnik elektryczny mogę po prostu zatrzymać. Chociaż myślę, żeby zrobić takie sterowane serwem podłączonym równolegle z regulatorem, wtedy dając pełny gaz ustawiałyby się poziomo, a dając neutral zamykałyby się...
japim Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 No na to nie wpadłem :shock: Ale chyba w modelu nie będzie mi to potrzebne bo silnik elektryczny mogę po prostu zatrzymać. Silnik owszem zatrzymasz - ale jak zatrzymasz poduszkowiec na poduszce, który porusza się prawie bez tarcia? Wyłączysz napęd poduszki i będziesz hamował brzuchem po asfalcie?
ZIP_PL Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Opublikowano 14 Marca 2009 Aaa... czyli chodzi o dodawanie gazu przy zamkniętych płatach żeby ciąg się odbił jak w odrzutowcach przy lądowaniu? Bo na początku myślałem, że chodzi o to, by rozproszyć minimalny ciąg powstały przy jałowych obrotach silnika spalinowego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.