damian86 Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Wiadomo jesli chodzi o spalinowe silniki to jestem w tym temacie słabo zorientowany. Chciałbym jakies linki dla poczatkujących , żeby poczytac troche lektury do poduszki. Na forum z tego co czytałem to marnie z info dla początkujacych. Chyba że stworzymy temat dla ludzi chcących wejść w spalinowe silniki. Zaczynam budowac co raz to wieksze modele i chciałbym nie bawic sie w elektryki. 1.Chodzi mi o dobór silnika, do modelu jak to z czym się je?? 2.Co jest potrzebne aby taki silnik uruchomic?? 3.ITD. Prosze o pomoc a nie o szydzenie z poczatkujacego. Bo z czym sie spotykam ostatnio na forum, to wyszydzanie się z młodych modelarzy mających checi dołaczyć do elity (Nie wiem czy w dobrym dziale umiesciłem temat
madrian Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 :] Damian - przeczytaj drugie zdanie. Uważnie i popraw nim cię koledzy zjedzą...
KRUUP Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 2.Co jest potrzebne aby taki silnik uruchomic?? Z tej paplaniny powinienes wyłapać tez to co cie intersuje. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=12588&sid=e0380fff8d14cfd69ee42c6396d01345
marcin133 Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Prosze o pomoc a nie o szydzenie z poczatkujacego. Bo z czym sie spotykam ostatnio na forum, to wyszydzanie się z młodych modelarzy mających checi dołaczyć do elity (Nie wiem czy w dobrym dziale umiesciłem temat Podobne pytania do Twojego zadawane było wielokrotnie na tym forum. Wiele razy już było to pisane. Nie będę odsyłał do opcji szukaj bo to nie ma sensu jeśli pytania te i odpowiedzi padały "przy okazji" prowadzenia całkiem innego tematu. Nawet odpowiadając w Twoim poście po raz kolejny co to da? Czy tytuł Twojego tematu ma jakiś związek z pytaniami jakie zadajesz? NIE! Ma związek z tym co chciałbyś zrobić ale nie z tym o co pytasz. Jeśli ktoś Ci tu odpowie to inny i tak tej odpowiedzi nie znajdzie. To ja się pytam ile razy można to samo pisać. Na początek Damian poczytaj instrukcje - wiele odpowiedzi tam znajdziesz. Instrukcja OS Max Instrukcja Super Tigre Instrukcja ASP (po polsku) Możesz wyszukać jeszcze inne instrukcje innych marek. Jeżeli nie radzisz sobie z angielskim to Acrobat Reader 8 umożliwa kopiowanie tekstu z pdf. Wklejasz go tu i po problemie.
dawidgdynia Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Aby taki silnik uruchomić to potrzebne bedzie: 1. Cierpliwość 2. Pomoc kolegów z forum (mi sie przydała) 3. Rozrusznik do silników 4. Klips do świec i dobre żarzenie świecy (dobrze naładowany alumulatorek) 5. Tanim kosztem- duża strzykawka- zamiast pompki paliwa
KRUUP Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 5. Tanim kosztem- duża strzykawka- zamiast pompki paliwa Tanim kosztem to bez rozrusznika można sie obyć. Pompka akórat trzy razy tańsza, jak nie cztery.
dawidgdynia Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Jak ktoś ma fach w dłoni to i pewnie ze rozrusznik zbędny. Ja tego fachu jak inni nie mam narazie wiec rozrusznik był pomocny. A tak poza tym to nie jest ważne. Kolega pyta co mu potrzebne by odpalic spaliniaka wiec mu odpisalem.
308_Martinez Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Ja zrobiłem sobie rozrusznik z wkrętarki akumulatorowej(takiej budowlannej) a stożek do zasprzęglenia z silniczkiem (twarda guma)wytoczyłem kiedyś z... poduszki pod skrzynię od Fiat,a 126p Co do tankowania to do "amatorki" starczy butelka taka z napojów dla dzieci która ma rurkowe zakończenie. Klips tania sprawa ale można się obejść stosując krokodylki. Do żarzenia aku połączone równolegle ( max 1.5 V ) Świece szerszy temat,do małych silników raczej te cieplejsze dobrze aby były dobrej marki. Silnik oczywiście z gażnikiem RC. Poziom paliwa jak najbliżej poziomu rozpylacza. Paliwo podstawowe to alkohol (spirytus)metylowy(nie sporzywać!!!!) plus olej rycynowy 80/20%. Ale o tym raczej będzie w instrukcji zakupionego przez ciebie silnika. No i reklamówka czystych szmatek do czyszczenia modelu,rąk i ogólnie wszystkiego po lotach-ciekawe czy się tym nie zrazisz :rotfl: Po tych moich skromnych wywodach mam pytanie do bardziej zawansowanych kolegów. Czy środek ciężkości w modelu spalinowym ustawiamy z pustym zbiornikiem czy może po jego napełnieniu?
Irek M Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 SC ustawiamy zawsze z pustym zbiornikiem :!: Nawet nie pytaj dlaczego :!: :!: :!:
308_Martinez Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Ok,dzięki :wink: A poziom paliwa? Wiem że na poziomie rozpylacza,ale na rysunkach zawsze jest to połowa zbiornika-co jeśli zechcę nalać do pełna?
damian86 Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Opublikowano 13 Marca 2009 Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi i za wyrozumiałość dla poczatkujacego. Nie chcę się rozpisywać na temat pomocy waszej ale wiadomo będe marudny dalej . Bo pytań to mam jeszcze sporo.Narazie nie będę Was sie wypytywał jakie paliwo jak mieszać itp. Chcę narazie dobrze wybrać silnik dla moich dalszych niecnych planów.Myślę że potrzebował bym silnik tak do 4 kg ciągu np. do trenerka. Podaję Wam tak żebyście mieli jakąś orientacje do czego będę potrzebował dany silnik. Podpowiadacie ,że pompka paliwa może byc zastąpiona dużą strzykawką choć czym to jest spowodowane??. -Co dają 2 takty a 4 tzn. z czym to się wiąże( mocą ) ?? -Odpalanie za pomocą dłoni bądź rozrusznikiem, co lepsze dla początkującego?? -Zasilanie świecy?? http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1186&highlight=rozrusznik Na tej stroni wiele sie dowiedziałem chodź pozwólcie na dalsze moje pytania.
Irek M Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Jeśli najdzie Ciebie taka zachciewajka to ... nie opieraj się, daj się ponieść emocjom :!: To będzie oznaczało, że Twój model polata prawie dwa razy dłużej :rotfl:
WZ Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Pompka czy strzykawka ? Wygodniejsza pompa , tańsza strzykawka - do tankowania zbiornika w modelu służą. Rozrusznik czy palec ? - wygodniejszy i bezpieczniejszy rozrusznik , dla nie mającego wprawy przy odpalaniu silnika palcem :rotfl:
damian86 Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Opublikowano 13 Marca 2009 Więc jak to jest z tymi silnikami. Co byście mi doradzili, z doświadczenia waszego. Chciałbym żeby był to silnik nadający sie do dalszych modeli. Zmieścił bym sie w okolicach 300 zł
marcin133 Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Ok,dzięki :wink: A poziom paliwa? Wiem że na poziomie rozpylacza,ale na rysunkach zawsze jest to połowa zbiornika-co jeśli zechcę nalać do pełna? Twierdzisz że rysunki coś kłamią ? Dlaczego kombinujesz? Robi się tak jak jest na rysunku. Nic nie wybucha, nie pęka, nie zalewa itp... :rotfl: Narazie nie będę Was sie wypytywał jakie paliwo jak mieszać itp. Paliwa się nie miesza. Kupuje się w sklepie gotowe. Do obecnych silników spalinowych dwusuwowych zaleca się paliwa gdzie olej jest mieszaniną syntetyku i rycyny. Model Technics Sport 5, Contest 10. Podobne paliwa ArticGlow czy inne. Myślę że potrzebował bym silnik tak do 4 kg ciągu np. do trenerka. Przejrzyj oferty sklepów. Zauważysz że przy każdym prawie że modelu spalinowym jest podana liczba 25,40,60,90,120,140 - liczba ta oznacza klasę silnika pod jaki zaprojektowany jest model a silniki oznaczone są podobnie. Dokładnie to jest pojemność w calach 0,25, 0.40, 0.60, .... 1,4 cala sześciennego. Szybko dojdziesz do wniosku że 4kg ciągu do trenerka w cale nie są potrzebne. Podpowiadacie ,że pompka paliwa może byc zastąpiona dużą strzykawką choć czym to jest spowodowane??. :wall: pompka czy strzykawka - tym napełniasz zbiornik paliwa. Pompka to tylko wygoda. -Co dają 2 takty a 4 tzn. z czym to się wiąże( mocą ) ?? Pytasz jaka jest różnica między dwutaktem a czterotaktem? :shock: -Odpalanie za pomocą dłoni bądź rozrusznikiem, co lepsze dla początkującego?? Rozrusznik to bardzo pomocne urządzenie. -Zasilanie świecy?? Klips z akumulatorem - można kupić w sklepie, klips + napięcie z panelu lub milion innych sposobów. Napięcie podane w każdym sklepie ze świecą. Więc jak to jest z tymi silnikami. Co byście mi doradzili, z doświadczenia waszego. Chciałbym żeby był to silnik nadający sie do dalszych modeli. Zmieścił bym sie w okolicach 300 zł Poczytaj chodź trochę forum! Poczytaj o silnikach ASP, OS, ST Jak dotąd pokazujesz że jesteś okrutnym leniem i nic więcej!
308_Martinez Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Marcinie imienniku mój, nie twierdzę żę rysunki kłamią i nie kombinuję. Moim skromnym zdaniem rysunki pokazują pośredni stan.Przecież po minucie lotu poziom i tak spadnie a wtedy nie będzie zgodny z rysunkiem. Czy wtedy wybuchnie,pęknie lub zaleje motor? Według ciebie wychodzi że w zbiorniku cały czas utrzymuje sie ten stan (na poziomie iglicy) hmm paliwa nie ubywa czy co?
Irek M Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Dajcie spokój z czepianiem się :!: Chodzi o poziom pełnego zbiornika, gdyby był wyżej niż poziom iglicy to paliwo wyciekałoby na postoju przy odkręconej iglicy zaworu. W locie raczej nie ma to znaczenia.
marcin133 Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Według ciebie wychodzi że w zbiorniku cały czas utrzymuje sie ten stan (na poziomie iglicy) hmm paliwa nie ubywa czy co? Oczywiście że się nie utrzymuje Ten rysunek który wstawiłem w Twoim poście przedstawia najbardziej optymalne ułożenie zbiornika względem rozpylacza w gaźniku. Zauważ że jak obrócisz silnik do góry nogami (montaż w modelu głowicą do dołu) to oś śmigła będzie wypadać wyżej ponieważ utrzymujesz poziom rozpylacza. Stąd bierze się stwierdzenie że jeżeli silnik cylindrem do dołu - zbiornik musi być niżej. Ciśnienie z tłumika wypycha paliwo do gaźnika. Oczywiście im wyższy słup cieczy (poziom rozpylacza a faktyczny poziom cieczy) tym łatwiej pchać paliwo do gaźnika co objawia się bogatszą mieszanką i uboższą jeśli poziom jest niski (pusty zbiornik) Jednakże to nie są wielkie różnice i po prostu są pomijane, nie zauważalne. Kłopot zaczyna się w momencie kiedy zbiornik leży zdecydowanie za wysoko lub za nisko. W pierwszym przypadku słup cieczy jest na tyle wysoki że dochodzi nawet samoistnego przelewania się paliwa do gaźnika co strasznie utrudnia uruchomienie silnika. W drugim przypadku kiedy zbiornik jest zdecydowanie za nisko, bardzo trudno zasysa się paliwo przed odpaleniem - paliwo się cofa. W obu przypadkach możliwe jest wyregulowanie silnika do pracy po odpaleniu ale... silnik będzie zmieniał obroty w zależności czy będzie leciał na plecach czy normalnie. Ważna jest jeszcze jedna uwaga. Silnika w modelu nie regulujesz do lotu w momencie kiedy model stoi wszystkimi kołami na ziemi. Ostatnia poprawka przed lotem to poprawka regulacji w momencie kiedy model ma podniesiony dziób do góry! To bardzo ważne i bardzo częsty błąd objawiający się nagłym zgaśnięciem silnika podczas startu. Idealnie silnik musi pracować w modelu kiedy jego dziób jest podniesiony do góry. Zauważ że poziom paliwa w tym momencie jest zdecydowanie niżej niż rozpylacz gaźnika! Stąd zalecenie aby stosować jak najkrótsze przewody paliwowe. W normalnym położeniu silnik często zmniejsza delikatnie obroty - jest to oznaka bogatszej mieszanki.
308_Martinez Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Nie no jak zwykle :crazy: Kurcze powinniście zrobić dział "co i jak" i tam właśnie powinny trafiać takie opisy. Szczególnie z tą regulacją do lotu. Jestem pod wrażeniem-jednak dociekliwość(upierdliwość) się przydaje :wink: Dzięki Marcinie za porady na wagę złota. -SALUTE-
damian86 Opublikowano 16 Marca 2009 Autor Opublikowano 16 Marca 2009 Dzięki "dawidgdynia" tacy ludzie jak ty powinni być tylko na forum, którzy sami zaoferują ci pomoc a nie tacy którzy wyśmiewają się z młodych.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.