Skocz do zawartości

ŻUBR -ale nie z szyszek chmielowych.


RyżyKoń

Rekomendowane odpowiedzi

1135.thumb.jpg.d5db038a8b24a849f77fa501c58df7a5.jpg

 

LWS-6 ŻUBR. 

 

Właściwie wszystko o nim powiedziano i napisano. Chyba każdy z nas chociaż raz widział zdjęcie tego samolotu. Wielu mówi o nim "BRZYDAL" , ale ja sądzę że nasz Żubr byłby daleko za podium, jeżeli chodzi o brzydotę . Przecież taki  Amiot 143 , to istna podwieszona pod skrzydła salonka cała ze szkła.

 

Amiot_143_photo_LAerophile_May_1934-500x237.jpg.7fde99b64223cb9b3f434a6930401b6b.jpg

 

czy również francuski Bloch MB 200

 

Bloch_MB_200.png.0a14298d0653f4868837537c26a2e2c7.png

 

lub Farman

Farman.jpg.734c366242824517c610ddd3f0eac8d6.jpg

 

 Farman_F.124_LAronautique_October1926.thumb.jpg.f42565f11bfee097c1c36d1531602050.jpg

 

Czy amerykański  Boeing B-9g ,

123456.jpg.5e290aeb48dc8eca644399b82581ec6c.jpg

 

ale klasą dla siebie był ciężki bombowiec radziecki Tupolev TB-3

 

4-11-1080x624.thumb.jpg.9b1eae540b7be62c3fd8c9330933e6e2.jpg

 

No właśnie, nasz Żubr to piękniś przy nich , a do tego przecież to nasz bombowiec. Fakt,   równocześnie budowano niesamowicie nowoczesnego Łosia , a  podobno z powodu ciągłych modernizacji / za wszelką cenę chciano, aby ten samolot latał w naszych barwach/ był to najdroższy samolot II Rzeczpospolitej, to  jednak warto by taki samolot był również jako kombat /subiektywne/. Czy będzie z niego wymiatający kombat ? pewnie nie , ale można spróbować.

Marek przysłał pianki i wszystko jasne , będzie ciężko, bo waga jest słuszna .

 

IMG_20240519_160528392_MP.thumb.jpg.ba16ad8ac1ce2f092a75962d2b0df930.jpg

 

ale nie ma się co dziwić , kadłub tego samolotu to monolit o długości 88cm.

 

IMG_20240521_153325424.thumb.jpg.fca49b00eb3c4103b8e7993045882e94.jpg

 

do tego bardzo szerokie skrzydła i stateczniki

IMG_20240519_160853281_MP.thumb.jpg.1f5ed84b8f9169f54ffe5a9252f9e666.jpg

 

dodajmy jeszcze bardzo duże gondole silników / w oryginale  często je wymieniano ciągle były za słabe/ no, ale taki był nasz Żubr. Koniecznie trzeba zmniejszyć wagę, trzeba powycinać co się da. 

IMG_20240522_075037776.thumb.jpg.f4a4231895ccba09b2e73eeeba3b9053.jpg

 

Przód jest cały ze szkła trzeba wzmocnić podłogę , nakleilem tam na cyjanoakryl sklejkę i całość stała się pancerna.

IMG_20240527_194655788.thumb.jpg.8a740037ebfc871b08c7a4cf1d2c5d37.jpg

 

Wydłubałem trochę i powstał bardzo ażurowy przód.

IMG_20240613_173304724_HDR.thumb.jpg.682b254c09fe110f9b180cda3d1d2945.jpg

 

 

 

Niestety to górnopłat i dojście do elektroniki możliwe jest tylko od spodu. Z boku uniemożliwiają to gondole bardzo dużych silników . Odciąłem spód kadłuba,

 

IMG_20240611_100159612.thumb.jpg.63d3e247edef589729e9cb90c366b0a5.jpg

 

IMG_20240611_100230317.thumb.jpg.ce401bb86a82498e15e73e027c307be3.jpg

 

 

a przypominam w połowie jest on powycinany więc praktycznie tylko wzmocnienie boczne może nadać mu sztywność . Wkleiłem węgiel i rzeczywiście dało to oczekiwany rezultat.

 

IMG_20240611_084729446.thumb.jpg.48c7e09d525aa64a842c27dc505874c3.jpg

 

Tak wiec cała elektronika / regulatory i odbiornik będą zamocowane na ścianach/, a bateria na " suficie " kabiny. Umocowanie tak wysoko baterii prawie w osi skrzydeł może spowoduje polepszenie kręcenia beczek. Może? 

Niestety jestem skąpy i buduje z tego co mam w zapasach szufladowych i nie jest łatwo , bo cala elektronika też waży niesamowicie dużo.

 

IMG_20240531_090950548.thumb.jpg.178b3f99cf257371c26009e3e0388b1e.jpg

 

To już 530 gram!!!!!!!! a  gdzie reszta ?  popychacze, klej, farba serwo ogonowe itd........ Zobaczymy.

m

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Mariusz z tymi kablami. Wymieniłem , ale to tylko 15 gram mniej. Szkoda ,że nie mam silników od drona  np. Emax 2207  zyskałbym następne 50 , te ważą prawie tonę. Ciągle coś odchudzam , a daleko mi do regulaminowej wagi . Co do malowania nie wiem na co się zdecyduję . 

Pozdrawiam.

m

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dalej poszło normalnie jak w każdym kombacie . No może troche nie normalnie, bo z mojego skąpstwa model nie trzyma wagi. Ponieważ  robiłem to z tego co miałem w szufladach . Użyłem takich silników

12345.thumb.jpg.bc8679ecaa7915821947bcf59763c9c8.jpg

 

oraz regulatorów 40 A

10.thumb.jpg.977b1ba08739bf27645693731bad0c5b.jpg

 

zamieniając je na mniejsze silniczki  od drona np. Eco 2207 Emax-a i regulatory 20 A zyskałbym 100 gram i zmieścił się w limicie wagowym.  No cóż jeżeli ktoś by robił  Żubra jako kombata powinien mieć to na uwadze. Jeszcze jedno . Mój kolega który zbiera modele parowozów widząc Żubra powiedział ,że przód kadłuba przypomina mu szybkie parowozy lat 30-tych i ma racje. Ciekawe kto z kogo ściągnął takie rozwiązanie kształtów aerodynamicznych.

 

01.png.64dc435822097d195f18c584e4545e53.png

 

05.thumb.jpg.35eeb3015b54f5df87e8087e674e6927.jpg

 

Niemniej Żubr to piękny samolot i warto go przypominać.  Mój Żubr ma następujące wymiary: długość kadłuba 88 cm!!! wysokość 12 cm , a razem z kabiną pilota 14,5 cm  szerokość  7 cm / bardzo duży kadłub/ , rozpiętość 102 cm i waży do lotu 712gram. Ciężki , ale jak pisałem można to uszczuplić i zmieścić się w regulaminowej wadze a wygląda tak:

 

1.thumb.jpg.fafd5a392a8c3a2bcf553210ac8b2020.jpg

 

2.thumb.jpg.9672dfa6ca121a5f9617b5c4f657c7ea.jpg

 

 

3.thumb.jpg.9e3982dffc8d918a99e18ec58b8b9c95.jpg4.thumb.jpg.ea7d5c5415578ee68ca301a056544c11.jpg

 

6.thumb.jpg.89a295b5fb44f9ad7a517654528649a5.jpg

 

7.thumb.jpg.57025f4f82f12f0f859d1ef2e079acf9.jpg

 

8.thumb.jpg.9133cf057a0dfac8f3791fb545c7f30f.jpg

 

9.thumb.jpg.598fea46c2d3f7f82740c8978933f335.jpg

 

10.thumb.jpg.abf755588fe47cbb4cb04d5c15bb1700.jpg

 

11.thumb.jpg.c426a6c38c10088c1d8d1c797868cc24.jpg

 

12.thumb.jpg.8056f4976bddb49f5d2b3b5793836229.jpg

 

To na tyle moich posiedzeń przy ŻUBRZE . Piękny samolot wbrew tym wszystkim którzy mówią o nim "brzydal" . zobaczymy jak będzie latał.

Pozdrawiam wszystkich.

Marek

kopia.thumb.jpg.bf46d75841386bd9820616cd9f184a5c.jpg

 

regulator.thumb.jpg.358c681f27dac9439c4a0290c86650ff.jpg

 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku- fajny samolot, fajnie Ci wyszedł. Dlatego dałem strzałeczkę. Ale miałbym małą uwagę, chodzi o końce płatów, podobnie stateczników, choć tu z racji mniejszej cięciwy mniej się to rzuca w oczy- szkoda, że nie poszedł w ruch jakiś nożyk i papier ścierny, wygląd by zyskał, a i opór w locie byłby mniejszy. Ale to może tylko moje "dziaderskie" gdakanie, nie przejmuj się 🙃

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszek , dziękuję za zainteresowanie wyglądem Żubra. Szczerze. Też nie bardzo podobało mi się wykończenie końcówek skrzydeł , tak na dwa razy , bo w realu nie wygląda to tak źle, jak na zdjęciach. Poprawiłem i może teraz nie  będzie Ci to przeszkadzało. Co do oporów w locie , chyba nie ma to wpływu , może coś ze strugami powietrza na końcach skrzydeł., ale to już dla tych co się na tym znają. 

Pozdrawiam i dziękuję za wpis , wcale nie "dziaderski" lecz  rzeczowy.

Marek

Zubr1.thumb.jpg.b8b39b0bd6228bd6fdb04bcefbd782c1.jpg

 

Zubr0.thumb.jpg.ccf1d2a343ae56ca1dbaf4c5cee78688.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek- dzięki! Jest świetnie, ale nie musiałeś😁. Co do oporów, to ma naprawdę duże znaczenie, tak w ogólności, bo być może w tym konkretnym modelu akurat różnica mogłaby być nieistotna w praktyce. Super, lataj Żubrem i daj znać jak się spisuje w powietrzu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.