Fiflet Opublikowano 8 Kwietnia Autor Opublikowano 8 Kwietnia Niezłe rozwiązanie z tą nakrętką wpuszczoną w śmigło. Aktualnie otwór w śmigle ma 10mm. Trzeba by rozwiercić pewnie do 13mm na jakąś głębokość. Jakąś bo nie wiem jeszcze jak zamontuje kołpak. Kołpak zrobił bym drukowany. Kołpak mocuje się pomiędzy podkładką a nakrętka?
japim Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Robiłem wielki kołpak dla P51 dla Roberta. Z wentylatorem chlodzacym, jak chcesz to moge Ci zaprojektowac do Losia. Nawiercenie w smigle zrobisz jak kupisz nakretke/ dorobisz tuleje. Bedziesz wiedzial jak gleboko i jakiej srednicy. Jak zrobisz tuleje to mozesz zrobic mocowanie kolpaka na srube centralna do tulei - wystarczy ze na stodku bedzie miala gwintowany otwor. Jak zrobisz plaska nakretke jak wrzucil Robert, to pozostaje Ci skrecany kolpak na 2- 4 sruby blisko krawedzi.
Fiflet Opublikowano 8 Kwietnia Autor Opublikowano 8 Kwietnia Nakrętki dorobi mi tokarz który wykonywał elementy do podwozia. Kołpak chcę mocowany na śrubę centralną. Oprócz tej śruby centralnej kołpak ma oparcie jeszcze gdzieś? Chodzi mi o to czy uwzględniać jeszcze jakąś grubość przy robieniu nakrętek czy kołpak jest tylko na tej śrubce i np. opiera się otworem sześciokątnym o nakrętkę. Kołpak jest dość duży. 72mm w podstawie.
japim Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Tak - 2-3mm podstawy montowanej miedzy silnik a smiglo, albo smiglo/ podkladka. 1
robertus Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia 55 minut temu, Fiflet napisał: Niezłe rozwiązanie z tą nakrętką wpuszczoną w śmigło. Aktualnie otwór w śmigle ma 10mm. Trzeba by rozwiercić pewnie do 13mm na jakąś głębokość. Jakąś bo nie wiem jeszcze jak zamontuje kołpak. Nie trzeba rozwiercać A tu link https://allegro.pl/oferta/nakretka-ericsona-m8-x-16-tulejka-meblowa-do-polaczen-leb-plaski-czarna-14744300363?bi_s=ads&bi_m=showitem:desktop:top:active&bi_c=ZTkzMzY0NDItYTQyZC00NGE3LTllYmQtYmEwOGY5ODczNDAxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=f471d671-af2a-45f2-8eb5-9b8696f5e2c7 A jak masz tokarza to niech Ci zrobi coś takiego
Fiflet Opublikowano 8 Kwietnia Autor Opublikowano 8 Kwietnia Takie coś chcę zrobić jak na ostatnim zdjęciu. Ta nakrętka z linku się nie sprawdzi bo u mnie silnik ma gwint M10. Tokarz wytoczy to z pręta sześciokątnego takiego jak nakrętka M10 (jak na klucz 17 jak się nie mylę). Oryginalna nakrętka jest ze stali A2 i z takiej też zrobię moją.
robertus Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Dziwne, jak szukałem info o silniku to pokazało mi M8, ale spoko, działaj. I pod to Przemek Ci może wydrukować kołpak, który będziesz mocował śrubą tak jak w moim Mustangu. Podstawa kołpaka pod tuleję, a góra mocowana długą śrubką.
Fiflet Opublikowano 8 Kwietnia Autor Opublikowano 8 Kwietnia Oś gwintowana ma 34mm. Po odjęciu od tego grubości śmigła, kołpaka i podkładki wychodzi na to że wszystko będzie trzymać tylko gwint na tulejce. Planuję zrobić tak że gwint na tulejce będzie miał 8mm jak przewidziana przez producenta nakrętka. Tulejka z zewnątrz będzie miała 13mm a wewnątrz gwint M10. Myślałem nad wytrzymałością miejsca łączenia tulejki z nakrętka, po małych obliczeniach wyszło mi że rozerwanie tulejki o takich wymiarach przewyższa siłę potrzebną do zerwania aluminiowego gwintu. Przy takim ustawieniu tulejka wchodzi w śmigło 1mm więc otwór głęboki był by na 2-3mm z lekkim zapasem. Nakrętkę zrobię na klucz 19 a nie na 17. Będzie to ok?
robertus Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Wiesz co, skoro masz tokarza, to czemu nie zrobisz nowej osi, odpowiednio dłuzszej, szerszej jak trzeba i z nawierconym gwintem na mocowanie kołpaka. Tak wygląda u mnie w Mustangu. Wiesz, że to jest aluminium i ciągnie 5kg? 2
Fiflet Opublikowano 11 Kwietnia Autor Opublikowano 11 Kwietnia Czy otwór na śrubę centralna może być głębokość 5mm M3?
robertus Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia Mówisz o tej śrubie co będzie kołpak trzymać? Malutka ta śruba, M3? Duży wychodzi Ci kołpak? Możesz zmienić koncepcję i kołpak mocować po obwodzie śrubkami łączącymi części.
Fiflet Opublikowano 11 Kwietnia Autor Opublikowano 11 Kwietnia Kołpak będzie miał w podstawie 72mm, 70mm wysokości. Byłem u tokarza i totalnie zapomniałem o tej śrubie. Zdecydowałem w końcu że śruba M4 głębokość 6mm. Jeszcze mogę coś zmienić, w internecie widziałem że pod wał 10mm śruba centralna jest M5.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Fiflet Opublikowano Sobota o 08:07 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano Sobota o 08:07 Wszystkie problemy rozwiązane🙂 (na razie) Odebrałem od tokarza zrobione na nowo ośie. Zrobione z lotniczego aluminium: Otwór na śrubę centralną M4, usunąłem też to fazowanie na podstawie tego elementu tak żeby śmigło dolegało całą powierzchnią. Również domki silników ze sklejki 6mm, czekają na wzmocnienia węglowe i sklejenie. 7
robertus Opublikowano Sobota o 16:25 Opublikowano Sobota o 16:25 Elegancko. pochwal się też na grupie DSP 🙂 1
Fiflet Opublikowano 6 godzin temu Autor Opublikowano 6 godzin temu Teraz temat tłoczenia kabinek. Chcę odciąć kadłub w miejscu zaznaczonym czerwoną linią przerywaną: Wtedy muszę wytłoczyć taki element: Wymiary tej kabinki to: długość (żółty) - 320mm wysokość (zielony) - 302mm szerokość (czerwony) - 170mm I zastanawiam się jak to zrobić i z czego. Kabina jest dosyć spora więc (najprawdopodobniej Vivak) musi być dość gruby. 1mm? A po za tym jak nagrzać tak wielki arkusz żeby go naciągnąć na formę?
japim Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu Malo prawdopodobne abyś wygiął to z jednego arkusza. Za duże wydłużenie. Lepiej z 3 części. Gora/dol/przód. Wtedy wyginasz tylko w jednej płaszczyźnie a sam nosek to maly detal. No i sklejasz ją jakiejś ramce z oknami, bo przecież bedziess mial ramkę- nie? 2
Fiflet Opublikowano 5 godzin temu Autor Opublikowano 5 godzin temu W takim razie buduję skrzynkę do vacu i działam. Spróbuję z grubością 0.75mm. Jak będzie za słabe to zrobię z 1mm.
Rekomendowane odpowiedzi