Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niezłe rozwiązanie z tą nakrętką wpuszczoną w śmigło. Aktualnie otwór w śmigle ma 10mm. Trzeba by rozwiercić pewnie do 13mm na jakąś głębokość. Jakąś bo nie wiem jeszcze jak zamontuje kołpak. 

 

Kołpak zrobił bym drukowany.

 

Kołpak mocuje się pomiędzy podkładką a nakrętka?

Opublikowano

Robiłem wielki kołpak dla P51 dla Roberta. Z wentylatorem chlodzacym, jak chcesz to moge Ci zaprojektowac do Losia. Nawiercenie w smigle zrobisz jak kupisz nakretke/ dorobisz tuleje. Bedziesz wiedzial jak gleboko i jakiej srednicy.

Jak zrobisz tuleje to mozesz zrobic mocowanie kolpaka na srube centralna do tulei - wystarczy ze na stodku bedzie miala gwintowany otwor.

Jak zrobisz plaska nakretke jak wrzucil Robert, to pozostaje Ci skrecany kolpak na 2- 4 sruby blisko krawedzi.

 

Opublikowano

Nakrętki dorobi mi tokarz który wykonywał elementy do podwozia. Kołpak chcę mocowany na śrubę centralną. Oprócz tej śruby centralnej kołpak ma oparcie jeszcze gdzieś? Chodzi mi o to czy uwzględniać jeszcze jakąś grubość przy robieniu nakrętek czy kołpak jest tylko na tej śrubce i np. opiera się otworem sześciokątnym o nakrętkę.

Kołpak jest dość duży. 72mm w podstawie.

Opublikowano
55 minut temu, Fiflet napisał:

Niezłe rozwiązanie z tą nakrętką wpuszczoną w śmigło. Aktualnie otwór w śmigle ma 10mm. Trzeba by rozwiercić pewnie do 13mm na jakąś głębokość. Jakąś bo nie wiem jeszcze jak zamontuje kołpak. 

 

Nie trzeba rozwiercać
image.png.8fb400c7e0caddb06f98ef1444e1dc6e.png

A tu link


https://allegro.pl/oferta/nakretka-ericsona-m8-x-16-tulejka-meblowa-do-polaczen-leb-plaski-czarna-14744300363?bi_s=ads&bi_m=showitem:desktop:top:active&bi_c=ZTkzMzY0NDItYTQyZC00NGE3LTllYmQtYmEwOGY5ODczNDAxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=f471d671-af2a-45f2-8eb5-9b8696f5e2c7

 

A jak masz tokarza to niech Ci zrobi coś takiego

image.png.5d1d0064710707ec8cf5f0d576fecdff.png

Opublikowano

Takie coś chcę zrobić jak na ostatnim zdjęciu. Ta nakrętka z linku się nie sprawdzi bo u mnie silnik ma gwint M10.

Tokarz wytoczy to z pręta sześciokątnego takiego jak nakrętka M10 (jak na klucz 17 jak się nie mylę).

Oryginalna nakrętka jest ze stali A2 i z takiej też zrobię moją.

Opublikowano

Dziwne, jak szukałem info o silniku to pokazało mi M8, ale spoko, działaj.

I pod to Przemek Ci może wydrukować kołpak, który będziesz mocował śrubą  tak jak w moim Mustangu. Podstawa kołpaka pod tuleję, a góra  mocowana długą śrubką.

 

 

Opublikowano

Oś gwintowana ma 34mm. Po odjęciu od tego grubości śmigła, kołpaka i podkładki wychodzi na to że wszystko będzie trzymać tylko gwint na tulejce.

IMG_20250408_221433.thumb.jpg.b6323b1376842579c9ec08d7a306945e.jpg

 

Planuję zrobić tak że gwint na tulejce będzie miał 8mm jak przewidziana przez producenta nakrętka. 

Tulejka z zewnątrz będzie miała 13mm a wewnątrz gwint M10. Myślałem nad wytrzymałością miejsca łączenia tulejki z nakrętka, po małych obliczeniach wyszło mi że rozerwanie tulejki o takich wymiarach przewyższa siłę potrzebną do zerwania aluminiowego gwintu.

 

Przy takim ustawieniu tulejka wchodzi w śmigło 1mm więc otwór głęboki był by na 2-3mm z lekkim zapasem.

 

Nakrętkę zrobię na klucz 19 a nie na 17.

 

Będzie to ok?

Opublikowano

Wiesz co, skoro masz tokarza, to czemu nie zrobisz nowej osi, odpowiednio dłuzszej, szerszej jak trzeba i z nawierconym gwintem na mocowanie kołpaka.

Tak wygląda u mnie w Mustangu. Wiesz, że to jest aluminium i ciągnie 5kg?

image.png.d57fded489b0d01bad2b68880985b539.png

  • Lubię to 2
Opublikowano

Mówisz o tej śrubie co będzie kołpak trzymać? Malutka ta śruba, M3? Duży wychodzi Ci kołpak?

Możesz zmienić koncepcję i kołpak mocować po obwodzie śrubkami łączącymi części.

Opublikowano

Kołpak będzie miał w podstawie 72mm, 70mm wysokości. Byłem u tokarza i totalnie zapomniałem o tej śrubie. Zdecydowałem w końcu że śruba M4 głębokość 6mm. Jeszcze mogę coś zmienić, w internecie widziałem że pod wał 10mm śruba centralna jest M5.

Opublikowano

Teraz temat tłoczenia kabinek.

 

Chcę odciąć kadłub w miejscu zaznaczonym czerwoną linią przerywaną:

IMG_20250417_214346.jpg.f99c6389c06c955eca302a14171e6c97.jpg

 

Wtedy muszę wytłoczyć taki element:

Screenshot_2025-04-17-21-41-58-80_ae1f93045b87aacac90efbb155289789.thumb.jpg.07a3b74c69536e4aa9e964cb5dd1870e.jpg

 

Wymiary tej kabinki to: 

długość (żółty) - 320mm

wysokość (zielony) - 302mm

szerokość (czerwony) - 170mm

 

I zastanawiam się jak to zrobić i z czego. 

 

Kabina jest dosyć spora więc (najprawdopodobniej Vivak) musi być dość gruby. 1mm? 

 

A po za tym jak nagrzać tak wielki arkusz żeby go naciągnąć na formę?

 

 

Opublikowano

Malo prawdopodobne abyś wygiął to z jednego arkusza. Za duże wydłużenie. Lepiej z 3 części. Gora/dol/przód. Wtedy wyginasz tylko w jednej płaszczyźnie a sam nosek to maly detal. No i sklejasz ją jakiejś ramce z oknami, bo przecież bedziess mial ramkę- nie? 

  • Lubię to 2
Opublikowano

W takim razie buduję skrzynkę do vacu i działam. Spróbuję z grubością 0.75mm. Jak będzie za słabe to zrobię z 1mm.

Opublikowano

Właśnie przyszły serwa klap:

 

IMG20250418134628.thumb.jpg.713747f31319b522605b5ba0c1c10c5a.jpg

 

Są to serwa Corona DS559HV, ważą 65.5g, 20kg/cm. Bardzo mocne, wykonanie na 5+. 

Te serwa będą na klapy bo nie ufam im na tyle żeby dać je na wysokość czy lotki.

 

Ze względu na wyważenie nie będzie sterów kierunku ale pojawi się różnicowanie ciągu. 

 

Potrzebuję dobrać jeszcze serwa lotek i steru wysokości, na lotki 20kg powinno być ok a na ster wysokości nie mam pojęcia. Będą dwa serwa steru wysokości, myślałem o 15-20kg na stronę.

 

Model będzie ważył poniżej 20kg.

 

Jakiej firmy serwa wybrać? Myślałem nad serwami Savox. 

Opublikowano

Czemu 4 serwa na klapy? Możliwe że pisałeś ale nie jestem na bieżąco z relacją stąd moje pytanie.

Ja bym dał chyba savoxy. Przy większych modelach nie ma co szczędzić na serwach

Opublikowano

Skrzydło mam dzielone w tym miejscu:

IMG_20250418_141919.jpg.29a2f0933964d92a29dd0a8f778e50aa.jpg

 

Żeby nie łączyć klap (jest prościej i pewniej) używam 2 serwa na stronę.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.