Skocz do zawartości

Szybowiec ASW 28 okiem niedoświadczonego pilota


dlmtb

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 294
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam

 

nie chce zakladac nowego tematu wiec podpinam sie pod ten

 

Mam zamiar kupic na poczatek asw-28 RTF

 

co mnie do tego modelu przekonuje to- CENA

 

poczytalem ze lepiej owszem kupic EG + osprzet

 

ale za EG juz z w miare dobrym osprzetem trzeba dac ~1500 zl...

 

ASW zamknie sie w 650 zl ( w tym drugi pakiet akumulatorow, zapasowe smiglo, i kilka gadgetow aby pozniej nie dokupowac)

 

chcialem odrazu dokupic po przeczytani kilku postow o problemach glownie z regulatorami-- inny -lepszy

 

niestety po szybkiej konsultacji pan w www.modele.sklep.pl oznajmil mi ze regulator w ASW jest na stale zespolony z silnikiem ( tzn polaczony kablem bez konektorow ) wiec aby zastosowac cos innego trzeba ciac kable- a w razie awari elektroniki gwarancja juz nie bedzie obejmowala...)

 

tak wiec prosze o rade- ilu osobom upalili sie te regulatory ( przy normalnym uzytkowaniu-

Pan ze sklepu zarzeka sie zie juz duzo tych modeli sprzedali i reklamacji bylo bardzo malo- a jezeli juz sie pala te regulatory to zazwyczaj z winy urzytkownikow- powiedzial mi ze wystarczy choc na chwile odpalic silnik- na zablokowanym smigle i regulator idzie z dymem... faktycznie sa one na styk pod te silniki i nie maja zabezpieczen przeciazeniowych

 

 

jezeli faktycznie te osprzety sa tak wadliwe ze wiecej sie psuje niz lata- lepiej juz kupic inny sprzet-

 

prosze o rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan ze sklepu zawsze bedzie chwalił swój towar, ale niestety wyposażenie od Pelikana jest marne :( Lepiej dołóż (parę groszy) i kup osobno elektronikę. Serwa i odbiornik u mnie wytrzymują dosyć długo, ale regulator i silnik już wymieniłem.

To większy wydatek na początek, ale jeśli zamierzasz się w to bawić, to na pewno opłaca się kupić lepszą aparature i całą reszte wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proponuję kupić Elektro Junior S Graupnera - 460zł. (z silnikiem, kołpakiem i łopatkami śmigła) TUTAJ

4x sewrwo Tower Pro SG 91R - 96zł. TUTAJ

1x regulator Tower Pro Mag 8 30A - 60zł TUTAJ

Aparatura Hitec Zebra Pro FM 35MHz - 290zł. (pełnozasięgowa +/- 1500m) TUTAJ

i masz zestaw z pożądnym osprzętem i o nic nie musisz się matrwić, którym będziesz latał aż do znudzenia i "przesiadki" na inny (większy, lepszy, konstrukcyjny) model.

Junior lata fantastycznie, spokojnie, jest przewidywalny i na termikę da się załapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

nie chce zakladac nowego tematu wiec podpinam sie pod ten

 

Mam zamiar kupic na poczatek asw-28 RTF

 

co mnie do tego modelu przekonuje to- CENA

 

poczytalem ze lepiej owszem kupic EG + osprzet

 

ale za EG juz z w miare dobrym osprzetem trzeba dac ~1500 zl...

 

ASW zamknie sie w 650 zl ( w tym drugi pakiet akumulatorow, zapasowe smiglo, i kilka gadgetow aby pozniej nie dokupowac)

 

chcialem odrazu dokupic po przeczytani kilku postow o problemach glownie z regulatorami-- inny -lepszy

 

niestety po szybkiej konsultacji pan w www.modele.sklep.pl oznajmil mi ze regulator w ASW jest na stale zespolony z silnikiem ( tzn polaczony kablem bez konektorow ) wiec aby zastosowac cos innego trzeba ciac kable- a w razie awari elektroniki gwarancja juz nie bedzie obejmowala...)

 

tak wiec prosze o rade- ilu osobom upalili sie te regulatory ( przy normalnym uzytkowaniu-

Pan ze sklepu zarzeka sie zie juz duzo tych modeli sprzedali i reklamacji bylo bardzo malo- a jezeli juz sie pala te regulatory to zazwyczaj z winy urzytkownikow- powiedzial mi ze wystarczy choc na chwile odpalic silnik- na zablokowanym smigle i regulator idzie z dymem... faktycznie sa one na styk pod te silniki i nie maja zabezpieczen przeciazeniowych

 

 

jezeli faktycznie te osprzety sa tak wadliwe ze wiecej sie psuje niz lata- lepiej juz kupic inny sprzet-

 

prosze o rade

 

Choć jestem "ojcem" tego wątku to poradzę ci spróbuje to zamiast ASW http://www.modelarnia.pl/sklep/index.php?p3255,tulix-art-rc-system Widziałem ten model w locie i na lotnisku oraz oglądałem w sklepie. Moim zdaniem lata o wiele lepiej niż ASW. Jest bardziej masywny, więc i więcej wytrzyma. Śmigło chowane w kadłubie gwarantuje przetrwanie zespołu napędowego nawet przy największej kraksie. Poza tym model wygląda bardziej skalowo i tak też zachowuje się w powietrzu. Cena nieznacznie większa niż ASW 28 ale się opłaca. Tu wersja z radiem w lepsze cenie niż w Modelarni http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_73&products_id=6082 Tu jest filmik z lotów tym modelem

a tu możesz zobaczyć jak startować tym szybowcem tak jak samolotem

Polecam bo model lepszy od ASW i EG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie fajny model :)

 

jedynie co mnie martwi

 

1. ten dziwny uklad chowania silnika... czy oby napewno on dziala jak powinien?

 

 

2. chyba kolega z CZ nie jest zniego zadowolony..

 

 

3, przy moich umiejetnosciach- brak czesci zamiennych :(

 

to tyle minusow

 

plus na filmiku widac ze pieknie lata :)

 

czy ktos z forumowiczow ma z nim jakies obycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sławek prawda jest taka, że jak chcesz mieć dobrze latający model z aparaturą, która nie gubi zasięgu i będzie ją można wykorzystać do innych, kolejnych modeli (podobnie jak pakiety akumulatorów, regulator, ewentualnie silnik), to musisz przygotować się na wydatek ok. 1000zł.

Jasne, jest wiele ofert typu RTF (Ready To Fly - gotowy do lotu) ale z reguły modele te częściej leżą na warsztacie i są modyfikowane jak latają.

Aparatury do nich dołączane to sprzęt do latania wkoło domu (zasięg max. 300m).

Niestety to hobby daje dużo frajdy ale również pochłania trochę kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie co mnie martwi

 

1. ten dziwny uklad chowania silnika... czy oby napewno on dziala jak powinien?

 

Cudów nie ma to nadal tylko chińska zabawka i takie kwiatki mają miejsce, ale założę się, że nieskładające się śmigło przejdzie w ramach reklamacji a płonący regulator czy silnik w ASW już nie, bo w sklepie usłyszysz, że włączyłeś śmigło, kiedy model leżał na ziemi lub coś w tym stylu. :lol:

przy moich umiejetnosciach- brak czesci zamiennych

Co do części zamiennych to pytałem i w Modelarni.pl mają pełny wybór. Są kadłuby, skrzydła, stateczniki i kabinki. Ceny nieznacznie wyższe niż części do ASW. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. mini mag jak najbardziej dobry wybor- ale ja chce szybowca jakos zawsze lubialem tego typu modele :)

pozatym tez trzeba osprzet oddzielnie kupowac itd

 

2. dokladnie spalone regulatory- ale mozna kupic lepszej jakosci regulator i silnik za mala kaske- ale znow opinie o wlasciwosciach lotnych ASW... naprawde one duzo gorzej sie zachowuja niz np EG ?????? jedynie co przemawia za ASW to jego wyglad i cena... ehhh

 

 

3. oooo zasieg aparatury pelikana to tylko 300 m? ;/ kolejny zonk?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie spalone regulatory- ale mozna kupic lepszej jakosci regulator i silnik za mala kaske

Problem w tym, że w ASW jest tak mało miejsca, że żaden inny (mocniejszy) regulator nie wejdzie

ale znow opinie o wlasciwosciach lotnych ASW... naprawde one duzo gorzej sie zachowuja niz np EG ?????? jedynie co przemawia za ASW to jego wyglad i cena... ehhh

Co do EG to pewnie lata lepiej, ale wygląda jak kij od szczotki z przyczepioną deską do prasowania :lol:

oooo zasieg aparatury pelikana to tylko 300 m? ;/ kolejny zonk?????

Zasięg radia jest znacznie większy niż 300m. Nie sprawdzałem maksymalnego, ale myślę, że na 500m spokojnie wystarcz, bo na taką wysokość udało mi się wyholować model. Co ciekawa ta tania aparatura jeszcze nigdy mnie nie zawiodła a np. taki Graupner MX-12 powalił mi model i dość często łapie zanucenia dla tego dokupiłem moduł na 2,4GHz i wychodzę z częstotliwości 35mHz. Wadą taniego radia jest totalny brak jakichkolwiek funkcji, czyli latanie bez żadnych ekipo i mikserów, ale spokojnie daje się to przeżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sprawa jest jasna- na poczatek ASW wystarczy

 

aparaturka prosta- i to dla mnie bedzie mysle dobrze- na poczatek nie pogubie sie w funkcjach

 

jezeli faktycznie regulator sie zysra wymieni sie zestaw i po sprawie- aczkolwiek odrazu postaram sie zrobic chlodzenie w kabince-

 

czekam na dostawe tych modeli i pojade kupic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że w ASW jest tak mało miejsca, że żaden inny (mocniejszy) regulator nie wejdzie

Darek zgadzam się, że chcąc coś ułożyć w kabinie ASW trzeba się trochę namęczyć, ale da rade :D u siebie mam Danama 25A i wchodzi tak samo, praktycznie na wcisk jak oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odbył się oblot nowego asw. Kupiłem arf a dostałem rtf więc co do wypos. wszystko jasne. Wyważenie na dźwigarze, po wyrzuceniu z ręki bez silnika pięknym szybem kładzie się na trawie. Co stwierdziłem po oblocie, to fakt, że śrubeczka trzymająca orczyk SW się poluzowała. najlepsze jest to, że fakt braku steru wysokości wyszedł dopiero przy rozkładaniu modelu do pudełka. dziwne ale nie odczułem w locie tego. Model ma oklejone skrzydła taśmą pakową, na lotkach wzmacnianą, kadłub jest tylko w części ogonowej i statecznikowej oklejony i dodatkowo spód pod kabinką. Wkleiłem dodatkowy węgiel na długości ogona. Super maszyna, nie odnotowałem żadnego blokowania się bowdenów, czy innych przypadków kolegów. Zastanawiam się nad wycięciem chłodzenia regulatora i pakietu.dzisiaj kolejne loty mam nadzieję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! mam pytanie odnośnie śmigła w tym modelu. dotychczas jakos mi to nie przeszkadzało, ale z czasem zauważyłem ze spadają przez to osiągi, a mianowicie, nie zamykają mi się łopatki śmigła, założyłem gumkę, coby ściągała je do kadłuba, założyłem ją nawet na dwa razy(dość ciasno) i nadal od pędu powietrza się kręcą. jak macie w swoich szybowcach? Czy moze to byc wina regla od heli-autorotacja(bo takowy mam zamontowany z braku oryginalnego)? nie wiem jak ustawić hamulec :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Mozliwe , że ustawienie regulatora (haulec włączyć) możesz z aparatury , w następiujący sposób:

1. ustawiasz drążek gazu na max. wychylenie

2. włączasz aparaturę

3. podpinasz zasilanie w modelu (lub włączasz włącznik w modelu , zależy jak masz rozwiązane .)

4 złyszysz 1 bip

5. gaz dajesz na minimum , powinieneś usłyszeć znowu bip .

6. odpinasz zasilanie w modelu

7. wyłączasz aparaturę .

8. Włączasz aparaturę normalnie , podpinasz zasilanie w modelu . Powinieneś usłyszeć 2 razy bip . Hamulec włączony

I to tyle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.