goras Posted January 7 Posted January 7 Rzuciłem temat, że będzie Le-Rhone 9J ale jednak powstał siłą rozpędu Gnome do Airco który już robiłem dla Arka kiedyś ale nie wyszedł rewelacyjnie. Zresztą za bardzo polegałem na rysunku , który dostałem a teraz zgłębiłem temat, znalazłem parę fotek i chyba tak powinien wyglądać... rendery nowego w załączniku a tu link po poprzedniego projektu. Jest jednak trochę inaczej 2
goras Posted January 9 Author Posted January 9 Pogrzebałem w necie i znalazłem dwa ciekawe zdjęcia referencyjne które pokazują ten silnik trochę inaczej niż plany na których wcześnieuj budowałem ten silnik. Mogłem zobaczyć jegło głowicę, mocowanie i sam kształt konika, okazało się że świeca jest wyżej i pod kątem oraz na dole przy jarzmie popychacza jest też dosyć szeroka oś obrotu.
goras Posted January 10 Author Posted January 10 no i jednak nie udało mi się spokojnie położyć spać. Była jedna różnica która mnie męczyła. Nie jest idealnie ale poprawiłem - swoją drogą to dziwne że blok silnika po obwodzie w środku trochę się zapada, inaczej niż wszystkie inne, które tam są akurat najszersze. Trochę pozostało różnic w proporcjach i układzie linii ale tam będzie prawdziwa śrubka łącząca ze sobą dwie połówki bloku jednocześnie zakleszczając cylindry - jej już pomniejszyć nie mogę. 1
goras Posted January 10 Author Posted January 10 jest i drugi... aaaale... znalazłem jeszcze jeden film na YT i już nie wiem jak tem silnik wyglądał... - dramat, chyba zrobię miks
goras Posted Saturday at 11:07 AM Author Posted Saturday at 11:07 AM Jest i cylinder - pasuje a nawet jest trochę za liuźny. Ale nie włączyłem chyb subdiv i wyszedł wielokątem. Jak widać też na zbliżeniu w czasie usuwania podpór przełamalo się pierwsze i ostatnie żeberko... Spróbuje wydrukawać w normalne, niższej rozdzielczości wtedy podpory słabiej trzymają. No i wywalę świecę jak i też wcześniej odseparowałem głowicę żeby drukować je osobo na SLA 1
goras Posted Saturday at 10:36 PM Author Posted Saturday at 10:36 PM Krok do przodu - pół do tyłu. Ale jest postęp. Znalazłem jeszcze jedną materiał przez który znowu musiałem nanieść poprawki w modelu. Chodzi o jarzmo popychaczy i okazało się że są małe zaślepki w korpusie po między nimi. W głowicy nie wydrukowała się tulejka na jednym z końców za to ona sama wszysła bardzo spoko. Ceramika świecy jest zrobiona jako osobny element bay ją łatwiej było pomalować. Nie wie, czy świeca w ogóle nie jest za mała - chyba jest...
goras Posted Sunday at 02:32 PM Author Posted Sunday at 02:32 PM korpus do od strony popychaczy przerobiony wg ref - ponownie do druku...
goras Posted Sunday at 05:04 PM Author Posted Sunday at 05:04 PM ... a tu dobrze wydrukowane głowice i rozwiercone z starym bloku większe otwory dla przymierzenia czy mnie więcej się zgadza
goras Posted Tuesday at 09:41 AM Author Posted Tuesday at 09:41 AM nadal fastryga (to ostryga z fastfooda?) ale już bliżej 2
Shock Posted Tuesday at 09:45 AM Posted Tuesday at 09:45 AM Fastryga to rodzaj ściegu krawieckiego 😉 A silnik wygląda kapitalnie 👍
goras Posted 18 hours ago Author Posted 18 hours ago Nigdy nie postrzegałem fastrygi jako ścieg, zawsze jako prowizoryczne przymocowanie czegoś igłą i nitką. Parę fotek sekwencyjnie...
Recommended Posts