brigadyr Opublikowano 27 Lutego 2017 Opublikowano 27 Lutego 2017 (edytowane) Brigadyr co2 firmy modela waga 120 gram do lotu. Model z silnikiem CO2 Gasparina gm 300 z dużym zbiornikiem 15 cm3 czas pracy przy jednym napełnieniu prawie 3 minuty, tak że polatać można. Odbiornik zintegrowany z serwami i regulatorem o masie 8 gramów z Symy f3, zasięg nie powalający ale przy tym modelu wystarcza. Fajnie, że udało się zrobić tak lekki model. Do lotu 121 gramów, tak że sukces. Czekam na oblot i podzielę się wrażeniami. Pozdrawiam prawdziwych modelarzy HOLKJestem pasjonatem starych modeli z lat 80 tych firmy modela na CO2, lecz latanie w kółko się trochę znudziło i pomyślałem o zrobieniu takiego modelu w wersji RC, ale o malej wadze. Padło na odbiornik z modelu helikoptera mojego syna i to był strzał w 10, przynajmniej wagowo. Model odkupiłem od kolegi z tego forum, (jestem wdzięczny, że sprzedał model). Bardzo chciałem żeby był podobny do oryginału i myślę, że się udało. Edytowane 1 Marca 2017 przez Tomasz D. Edytowano z powodu niechlujnej pisowni. 2
songo78 Opublikowano 27 Lutego 2017 Opublikowano 27 Lutego 2017 Cześć,Zainteresował mnie Twój temat ponieważ w roku 89 lub 90-tym zbudowałem na modelarni (w Nowym Sączu ) Messengera firmy Modela z napędem CO2: Silnik z tego co pamiętam mam jakiś radziecki i nadal działa Model wyszedł dość ciężko ale latał - jest oklejony papierem śniadaniowym na wikol ponieważ zdobycie w tamtych czasach papieru japońskiego było bardzo trudne. Kiedyś pomyślałem o przeróbce na RC ale chyba rozsądniej byłoby zbudować coś lekkiego jak Twoje trenerki... Czekam na relację z lotów. PS Ostatnio podobno retro sprzęty są w modzie Pozdrawiam,Krzysiek 1
brigadyr Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Opublikowano 28 Lutego 2017 Miło. Ja też w tamtych latach chodziłem do modelarni, budowaliśmy głównie szybowce typu Jaskółka i małe gumówki. To były piękne czasy. Zawsze po szkole chodziłem do składnicy harcerskiej oglądać Czechosłowackie modele gumówek i na CO2 ;-) Pozdrawiam.Z tamtych lat został mi jeszcze model na CO2 Tourist modela.
brigadyr Opublikowano 1 Marca 2017 Autor Opublikowano 1 Marca 2017 Praca silnika przy malym 8 gramowym naboju CO2. Przy dużym 16 gramowym prawie 3 minuty.https://youtu.be/-QCd5CxiTqQ
songo78 Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 Chyba na każdej modelarni zaczynało się od Jaskółki Pamiętam pierwsze loty z tej skarpy koło modelarni w stronę rzeki Kamienicy - teraz tam na dole jest chyba parking, a kiedyś była łąka Wracając do tematu zbuduję jakiegoś lekkiego trenerka z izoflooru. Silnik mam ten DP-03 http://misterbobsmodelworksemporium.blogspot.com/2010/02/modelarussian-co2-motors.html - z tego co pamiętam standardowym nabojem do syfonu ładowało się 3 razy ale nie kojarzę jak długo silnik pracował. Skąd wziąc większy zbiornik? Ile według Ciebie powinien maksymalnie ważyć model? Serwa wsadziłbym najtańsze 5g i najmniejszy odbiornik Turnigy wyjęty z obudowy. Pozdrawiam, Krzysiek
MLITEK Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 Chyba na każdej modelarni zaczynało się od Jaskółki Pamiętam pierwsze loty z tej skarpy koło modelarni w stronę rzeki Kamienicy - teraz tam na dole jest chyba parking, a kiedyś była łąka Wracając do tematu zbuduję jakiegoś lekkiego trenerka z izoflooru. Silnik mam ten DP-03 http://misterbobsmodelworksemporium.blogspot.com/2010/02/modelarussian-co2-motors.html - z tego co pamiętam standardowym nabojem do syfonu ładowało się 3 razy ale nie kojarzę jak długo silnik pracował. Skąd wziąc większy zbiornik? Ile według Ciebie powinien maksymalnie ważyć model? Serwa wsadziłbym najtańsze 5g i najmniejszy odbiornik Turnigy wyjęty z obudowy. Pozdrawiam, Krzysiek Jak masz turnigy to kup sobie to https://www.amazon.com/Electric-Receiver-WLTOYS-2-4GHz-Helicopter/dp/B008CY81FW ma już 2 serwa wbudowane. Zasięg około 50m ale myślę że do tego wystarczy, ja mam i działa.
brigadyr Opublikowano 1 Marca 2017 Autor Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) Krzysku, dp03 pracuje jakieś 40 sekund max na standardowym zbiorniku. Ja większy zbiornik do dp03 zrobiłem z dwóch standardowych obcinając z jednego dno a z drugiego końcówkę i zaniosłem do firmy gdzie spawają aluminium, działa fajnie ponad minutę tylko na 12 g naboju.W moim obecnym silniku Gasparina gm300 zbiornik jest standardowy duży (15 cm3). Waga modelu do lotu to 80-100 gramów, odbiornik polecam z Symy f3 (8 gramów z serwami), zasięg okolo100 metrów sprawdzone dzisiaj. W razie czego służę poradą. Pozdrawiam Michał.Odbiornik z helikoptera Syma f3 2,4 GHz. Edytowane 1 Marca 2017 przez Tomasz D. Edytowane z powodu niechlujnej pisowni.
MLITEK Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 Krzysku, dp03 pracuje jakieś 40 sekund max na standardowym zbiorniku. Ja większy zbiornik do dp03 zrobiłem z dwóch standardowych obcinając z jednego dno a z drugiego końcówkę i zaniosłem do firmy gdzie spawają aluminium, działa fajnie ponad minutę tylko na 12 g naboju.W moim obecnym silniku Gasparina gm300 zbiornik jest standardowy duży (15 cm3). Waga modelu do lotu to 80-100 gramów, odbiornik polecam z Symy f3 (8 gramów z serwami), zasięg okolo100 metrów sprawdzone dzisiaj. W razie czego służę poradą. Pozdrawiam Michał. Odbiornik z helikoptera Syma f3 2,4 GHz. te odbiorniczki to chyba to samo...
brigadyr Opublikowano 1 Marca 2017 Autor Opublikowano 1 Marca 2017 te odbiorniczki to chyba to samo... Tak, to jest to samo. Ostatnio na serwisie aukcyjnym był używany helikopter Syma f3 z nadajnikiem za 50 pln.
MLITEK Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 Tak to jest to samo.Ostatnio na serwisie aukcyjnym byl używany helikopter syma f3 z nadajnikiem za 50 pln. Tak, tylko że ten, o którym ja pisałem można bindować z Turnigy.
brigadyr Opublikowano 1 Marca 2017 Autor Opublikowano 1 Marca 2017 tak tylko że ten o którym ja pisałem można bindować z turnigy Tak, racja.
brigadyr Opublikowano 3 Marca 2017 Autor Opublikowano 3 Marca 2017 Tak, racja. Pierwsze loty za mna.Model lata bardzo poprawnie,sterowanie bez zarzutu,na styropianowym skrzydle wlasciwosci lotne super,model nawet po zgasnieciu silnika pieknie szybuje na ziemie ,lot w granicach 2 minut.Probowalem lotu na oryginalnym skrzydle z zestawu,ktore jest duzo ciezsze,masakra ,model przy mniejszych obrotach spada jak kamien(wlasciwosci lotu ciepskie)zupelnie inny profil skrzydla.Wkrotce film.Postanowilem zbudowac konstrukcyjnego brigadyra z balsy,bez planow i wyszlo cos takiego.Waga modelu z silnikiem 86gram ,(mysle ,ze mozna mniej).Relacja z lotu ,jak tylko czas i pogoda pozwoli.Holk.
brigadyr Opublikowano 23 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2018 name="brigadyr" Od dluzszego czasu poszukiwalem modelu samolotu na co2 tourist firmy modela i nic ,wiec postanowilem zbudowac sam na podstawie planow.koszt budowy to zaledwie 25 zlotych.materialy :depron 6mm i poxipol.Wyszlo dla mnie idealnie ,wymiary jak w oryginale,wizualnie prawie ,jak oryginal,waga z silnikiem 71 gramow.To o 20 gramow mniej jak oryginal.Brigadyr takze dostal nowe skrzydlo.waga do lotu z wyposażeniem rc i akumulatorem 112gramow.Pokusilem sie o wykonanie deproniwego brigadyra ,robota zmudna ,ale efekt fajny.Waga z silnikiem 80 gramow.Material depron 6mm poxipol papier scierny.Tyle Pierwsze loty za mna.Model lata bardzo poprawnie,sterowanie bez zarzutu,na styropianowym skrzydle wlasciwosci lotne super,model nawet po zgasnieciu silnika pieknie szybuje na ziemie ,lot w granicach 2 minut.Probowalem lotu na oryginalnym skrzydle z zestawu,ktore jest duzo ciezsze,masakra ,model przy mniejszych obrotach spada jak kamien(wlasciwosci lotu ciepskie)zupelnie inny profil skrzydla.Wkrotce film.Postanowilem zbudowac konstrukcyjnego brigadyra z balsy,bez planow i wyszlo cos takiego.Waga modelu z silnikiem 86gram ,(mysle ,ze mozna mniej).Relacja z lotu ,jak tylko czas i pogoda pozwoli.Holk. Z nowym depronowym skrzydlem waga do lotu 112gramow.
japim Opublikowano 23 Stycznia 2018 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Ciesze się, że model lata i ma się dobrze:)
brigadyr Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Opublikowano 13 Lutego 2018 Jeszcze raz bardzo Ci dziekuje.Model pieknie lata i z racji wagi trudno go rozbic .mysle ,ze bardzo dlugo bede go oblatywal.Pozdrawiam
brigadyr Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Opublikowano 20 Lutego 2018 Nowe dzielo ,tourist depronowy wg.planu .WAGA z silnikiem 67 gramow. 1
kaszalu Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Też miałem wolnolatającego TURISTA z czeskiego zestawu na silnik CO2 produkcji dawnego ZSRR ! Kadłub i stateczniki styro, skrzydła klasyka żeberkowa pokrywana japonem i cellonowana - zaskakująco dobrze i długo latał ! Ciekawostka - żeberka skrzydła były z plastikowej wytłoczki robionej na wtryskarce ! Skończyło się na wakacjach u dziadków na wsi po efektownym i długim locie, bliskim spotkaniem z PKS-owym Jelczem - ogórkiem ( stare czasy..) Dziadek wcześniej gonił go rowerem jakieś 400 m !!! Pękł plastikowy korpus silnika i różne klejenia przy pomocy wtedy używanych klejów były niestety mało skuteczne... Mam te szczątki silnika gdzieś jeszcze - a może by tak reaktywacja ?? Widziałem w czechach piękne silniki na CO2 współczesnej produkcji..... Były nawet wielocylindrowe ! Ma ktoś planik TURISTA w PDF ie - da się zamieścić albo na PW ?
brigadyr Opublikowano 27 Marca 2018 Autor Opublikowano 27 Marca 2018 Witam, mam plan tourista modeli jak chcesz to moge wyslac listem,jak cos to podaj adres w przyszlym tygodniu wysle.Mam tez nowiutki silnik co2 modela,ale ze sprzedażą jeszcze sie waham ,bo mam pomysl na calodepronową bellanke decathlon.Co do tych szczatkow Twojego silnika to chetnie odkupie na czesci ,jesli jest taka opcja pozdrawiam Ma ktoś planik TURISTA w PDF ie - da się zamieścić albo na PW ?
kaszalu Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 Wrzuciłem na PW adres ! Poniżej na fotkach kilka silnikowych cudeniek na CO2 p. Gasparina z Czech i link do jego strony ! Nie wiem niestety czy jest jeszcze aktywny w produkcji tych silników .... http://www.gasparin.cz/page.php?page=co2/products/gmotors/product_info&lng=cz&type=G160TS Pozdrawiam i dziękuję !
Rekomendowane odpowiedzi