Skocz do zawartości


Zdjęcie

Eachine x220 wymiana kontrolera


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 DraveS

DraveS
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 29
  • SkądŚrem
  • Imię:Dawid

Napisano 08 czerwiec 2018 - 13:49

Witam. To mój początek przygody z dronami i modelarstwem. 

 

Wczoraj był mój 3 lot nowym dronem. Przed lotem wgrałem nowy firmware, skonfigurowałem w ogóle bajka. Obecnie pracuję jako programista więc ta część poszła dość łatwo. Niestety dwie godziny później mój dron leży w kawałkach w pokoju bo zaczął się palić. Nieuważnie uzbroiłem model gdy ten leżał na plecach no i poszedł ogień z kontrolera. Nie martwię się zbytnio i traktuję to jako część zabawy. Niestety nigdy nie trzymałem nawet lutownicy w rękach. Z tego powodu prosiłbym o bardzo proste instrukcje, porady co z tym fantem zrobić. 

 

Tutaj zdjęcie po wypadku: https://imgur.com/iqr7Y0v

Płytka to OMNIBIUS F3

 

Pora na plejadę pytań. Naprawdę dużo czytam, ale posiąść tyle wiedzy w kilka dni nie jest łatwo. 

1) Jaką lutownicę kupić by móc naprawiać i składać modele

2) do czego służy regulator ;)

3) Jak ocenić czy tylko on się uszkodził

4) Po podłączeniu do komputera już nic się nie dzieje - czy może być to wina wyłącznie tego kontrolera? Widziałem w internecie, że podłączają samą płytkę i działa. 

5) https://abc-rc.pl/ra...a-blheli-s-opto - to ten kontroler. On ma już kabelki. Czy mogę po prostu uciąć kabelki i połączyć kabelek do kabelka? 

6) z moich kontrolerów wychodzą 3 kable do silnika, dwa takie większe do płytek i jedne mały biały. Na obrazku są dwa takie małe - czarny i biały. Który to ten mój? ;) I dlaczego na zdjęciu są dwa a u mnie jeden? 

 


  • 0

#2 japim

japim
  • Modelarz
  • 1608 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 08 czerwiec 2018 - 14:22

Chyba ogień z regulatora obrotów. Kontrolerem nazywamy płytkę sterującą quada - potocznie FC. Aż zajrzałem do zdjęcia co by sprawdzić czy ogień może pójść z FC...

 

1. Lutownica 40W styknie. Ostatnio kupiłem sobie taką i fajnie smigia. Ale groty w zestawie sa tak badziewne, że po tygodniu już ich nie ma. Ale pasują lepsze np do lutownic HAKO.

2. do regulacji obrotów silnika

3. Wymieni regulator na nowy i zobaczyć czy działa. Jeżeli po wylutowaniu złomu FC się włącza i pozostałe silniki też się uruchamiają to wystarczy wymiania uszkodzonego ESC.

4. Spalenie regulatora nie powinno mieć wpływu na FC - chyba, że tak długo czekałeś i oglądałeś płomienie, że napięcie z pakietu poszło po przewodzie sygnałowym do FC. Wtedy FC też do wymiany.

5. Tak - wylutowujesz i wlutowujesz i nie kontroler tylko ESC, regulator

6. z regulatorów wychodzą 3 przewody do silnika - bo silnik jest 3 fazowy, 2 grube przewody to zasilanie + czerwony, - (masa) czarny. i 1 cienki - biały - sygnał sterujący. W tym regulatorze jest jeszcze jeden cienki czarny - który jest tożsamy z grubym czarnym. Niektóre kontrolery lotu nie lubią gdy nie ma tego podłączenia. Jeżeli u Ciebie nie ma tego cienkiego czarnego przewodu to go nie lutuj.

 

moja lutownica:

https://pl.aliexpres...2861609592.html


  • 0

#3 DraveS

DraveS
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 29
  • SkądŚrem
  • Imię:Dawid

Napisano 08 czerwiec 2018 - 15:04

Dzięki. Oczywiście chodziło o regulator. Jakby moderator mógł zmienić opis to by było super. 

 

Wylutowaniu złomu czy po wylutowaniu tego regulatora? Właśnie go odciąłem. Zostały tylko te dwa kable które idą bezpośrednio od silnika do chyba PDB. I niestety po podłączeniu USB do FC nic się nie dzieje. Nie palą się diody. Cisza. Tylko lampka od przekaźnika się zaświeca. 

 

Kurcze bo trochę mi się pomieszało. Co to jest regulator to już ustaliliśmy. Teraz tak FC - czyli flight controller to jest ta środkowa płytka - w moim przypadku F3 a na samym dole tam gdzie są podpięte silniki to jest płytka dystrybucyjna? 

 

Jest możliwość uszkodzenia PDB? 


  • 0

#4 japim

japim
  • Modelarz
  • 1608 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 08 czerwiec 2018 - 17:27

Pdb tez mogło się szkodzić. Jeżeli zasilanie FC jest z Pdb to masz farta. Bo pdb kosztuje dużo mniej niż FC. Musisz wziąć miernik w garść i przy podłączeniu pakietu - zdejmij śmigła - musisz szukać miejsca gdzie zaczyna brakować napięcia. Jeżeli napięcie dochodu do FC a ono nie żyje to znaczy ze coś mocno poszło nie tak. Daj fotki - może coś uda się wypatrzec. Tylko takie o dużej rozdzielczości i wyraźne i z bliska.
  • 0

#5 DraveS

DraveS
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 29
  • SkądŚrem
  • Imię:Dawid

Napisano 08 czerwiec 2018 - 18:38

Bałem się podłączać baterię. Ale po podłączeniu mam takie objawy:

  • świecą się diody na PDB i pod silnikami 
  • świecą sie diody na płytce od kamery
  • nie świecą się na FC
  • nie świeci się ledstrip
  • gra pierwsza muzyczka
  • nie grają kolejne
  • aparatura widzi drona
  • nie można uzbroić
  • nie działa beeper
  • nie można podłączyć do PC 

Tutaj link do zdjęć

https://imgur.com/a/ooezBg6

 

nie mam miernika. Jutro kupię. Powinien to być jakiś wyjątkowy miernik? Może od razu podpowie ktoś jakie narzędzia sobie kupić? 

Trochę się cieszę, że będę mógł naprawiać coś co potem będzie latać. Ale trochę się już zaczynam martwić, że ten FC nie odpowiada nic :( i że sobie nie poradzę z tym bo do tego fc jest już dużo podłączone... Jak dzwoniłem de serwisu w Poznaniu to wycenili mi 250zł za wymianę samego kontrolera (i konfigurację betaflighta). Jakby doszedł do tego jeszcze koszt wymiany FC to zaraz taniej byłoby mi kupić po prostu nowego drona :/


  • 0

#6 DraveS

DraveS
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 29
  • SkądŚrem
  • Imię:Dawid

Napisano 09 czerwiec 2018 - 13:39

Kupiłem miernik. Niestety na zasilaniu do FC jest napięcie :/. 

 

Będzie kaplica co nie? Chyba kupię sobie nowego Wizarda. Na banggood jest za 470 a ja mam jakiś kupon na 10% więc nie będzie tragedii. A będę miał części zapasowe. A jak będzie wszystko dobrze szło no to już mam silniczki i ramę i kamerkę, więc może uda mi się coś złożyć na bazie tego. Co myślicie? 

Bo jak mam wydać teraz 50zł na sam regulator, 100zł na FC, żeby okazało się, że że jeszcze jest coś nie tak to już się zaczyna słabo robić. W poznaniu mi policzą jeszcze 200zł za obejrzenie tego to mam praktycznie cenę nowego... 


  • 0

#7 japim

japim
  • Modelarz
  • 1608 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 09 czerwiec 2018 - 14:19

Kup tylko FC. Jak tego nie ogarniesz to zbankrutujesz na nowe quady.
  • 0

#8 DraveS

DraveS
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 29
  • SkądŚrem
  • Imię:Dawid

Napisano 10 czerwiec 2018 - 11:15

Kupiłem całego, bo mam chcę mieć co najmniej jednego na urlop który mam niedługo. Ale po urlopie zamówię FC i ESC i będę wymieniał w tym uszkodzonym. Czytam, oglądam plany tych płytek, prześledziłem gdzie idą kabelki i wydaje się to wszystko coraz prostsze. Wszystkie połączenia na FC już znam więc mam nadzieję, że nie będzie problemów. Na PDB trochę jest narąbane tam tego ale wszystko jest do zrozumienia. Nie miałem też nigdy lutownicy w rękach (kłamstwo kupiłem wczoraj i już trzymałem) więc chciałbym też poćwiczyć trochę na czymś zanim zasmarkam całą płytkę cyną. 


  • 0

#9 DraveS

DraveS
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 29
  • SkądŚrem
  • Imię:Dawid

Napisano 12 czerwiec 2018 - 21:07

Mam takie pytanie. Czy zamiast omnibusa F3 mogę kupić omnibusa F4? 


  • 0

#10 pengo

pengo
  • Modelarz
  • 214 postów
  • Age: 37
  • GG:
  • SkądKwidzyn
  • Imię:Marcin

Napisano 13 czerwiec 2018 - 09:38

Możesz tylko tak naprawdę jako osoba zaczynająca przygodę z racerami różnice między F3 a F4 zauważysz tylko w cenie. Nie znam do końca specyfikacji tego wizzarda, jeżeli nie masz osd to kup FC z wbudowanym osd i posiadającym "current sensor" czyli wyświetla ci na ekranie stan baterii, bo czas lotu zależy od wielu czynników, a tu masz na ekranie w czasie rzeczywistym podane ile już zeszło z pojemności baterii i wiesz kiedy powinieneś lądować.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych