Skocz do zawartości

Wykonanie piast do kół


Shock
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej.

Nie wiem czy do końca trafiony dział ,myślę że tu jednak trafię na pomoc :rolleyes: .

Mam dwa pytania dotyczące mojego problemu.

Pierwsze

Na pewnym pikniku niefortunne lądowanie w sporym wietrze zakończyło się uszkodzeniem piasty koła w moim modelu.Niby nic, a jednak jest problem nabyć tak fajne koła w tej wadze i tym rozmiarze 120mm -co prawda kupiłem podobne ale o ok.1,5 cm mniejsze co jednak ma znaczenie na minus..

Proszę o podpowiedż z czego wykonać taka piastę i jak ? Chodzi mi oto aby to było lekkie ,wyobrażam to sobie tak że dotaczam pełny walec,wkładam do środka i do boków dokręcam nazwimy to takie tależyki trzymające oponę na piaście ?? Nie może to być ciężkie więc np aluminium odpada bo będzie sporo ważyć,więc co można zastosować ? jakieś tworzywo ?

 

2014-11-08-519.jpg

 

2014-11-08-520.jpg

 

2014-11-08-521.jpg

 

Pytanie drugie :)

Czy ktoś podjął by się dorobienia takiej a w zasadzie dwóch piast ??.

Nie goni termin,mogę wysłać koło ,poczekać max .do wiosny ;) ,zależy mi aby to zrobić prosto, lekko,solidnie i w przystępnej cenie  :) . (koła można kupić w krillu ale koła plus koszy wysyłki robi absurdalną cenę)

Proszę o info PW lub 501263767 lub tu w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Przesłałem  zapytanie do gościa ,czekam na odp.

Czysto teoretycznie koszt 70 groszy za gram materiału (info ze strony). Piasta waży ok 30 gram (minus śrubki do skręcenia)  więc cena ok 21 zł za piastę ? nie wiem czy to na gotowo czy plus robota bo tak to było by rewelacyjnie  ;)  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze niby co Piotrek,można dokupić same piasty ?,nie wiem o takiej opcji lub nigdy się nie interesowałem.

Na daną chwile koresponduję z Panem z firmy którą polecił mi TeBe i wszystko wskazuje że będą miał piasty jak talala ,wydrukowane na drukarce 3 D :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dasz rady odciąć piłką włośnicową tych dwóch połamanych elementów.

...

Jak tylko zobaczyłem temat miałem proponować własnoręczną naprawę. Jakoś nie miałem odwagi patrząć na podejście Shocka.

Mówię o dorobieniu tależy odpowiedniej średnicy i doklejeniu ich do istniejącej piasty, bo ta chyba jest sprawna.

A jak piast wcale nie widać to można wkleić piastę w "oponę" i zapomnieć, że potrzebne są ranty. Zaraz po wyschnięciu kleju szybko w powietrze bo to już końcówka ciepłego sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
. Jakoś nie miałem odwagi patrząć na podejście Shocka.

hehe,nie do końca jest tak jak myślicie :)

Zanim założyłem temat ,na kilka sposobów rozważałem to co sugerujecie ale niestety,nie lubię druciarstwa i nie będę tego tak naprawiał.Piasta jest popękana tak że jej naprawa jest możliwa, lecz jej póżniejsza wytrzymałość stanęła by pod znakiem zapytania.Model waży ok 12,5 kg ,piasty muszą wytrzymać czasem twardsze uderzenia,nie chciałbym aby zsunęło oponę z felgi i uszkodziła się goleń ,potrzaskała owiewka,kapotaż.Dodatkowo koła w Extrze są pod kątem w stosunku do ziemi i te "talerzyki" głównie wewnętrzne muszą znieść spore obciążenie.Klejenie opon do felgi nie wchodzi w rachubę .

Dlaczego więc nie skorzystać z profesjonalnie zrobionych piast ?? Ja na daną chwilę nie mam dostępu do tokarki,koła będą na zapas,założone dopiero na przyszły sezon,wolę zapłacić i mieć zrobione to profi :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znowu ja ...

Muszę się pochwalić ,a Tobie TeBe chyba postawić piwo za namiar .

Mają do mnie dojść takie oto piasty ..wydrukowane ,dla mnie trochę szok no ale takie czasy ;)

Jak dojdą zdam "relację" z jakości i opiszę - cenę/jakość/koszt/zadowolenie/zareklamuję firmę ...

 

IMG_8138.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem :) .

Piasty już zamocowane ,siadły bez problemu .

Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony,piasty mimo że mają widoczną strukturę drukowania wyglądają na dość solidne,liczę iż wytrzymają lądowania...

Cały "proces' powstania piast polegał na skontaktowaniu się z Tomaszem z firmy  http://tdi.2be.pl/?page_id=8

wymianie kilku e-maili i piasty dotarły do mnie.Dostałem w dpf-ie szkic na który naniosłem wymiary ze starych piast i tyle.

Jedyna różnica to to iż stare piasty były skręcone wkrętami ,te są śrubami m3.

Oczywiście każdy ciekawy jest -ile ?  całkowity koszt łącznie z wysyłką to 40 zł. Dużo /mało ? dla mnie przy modelu za kilkadziesiąt tysięcy to kropla w morzu wydatków.. ;) ,uczciwa cena za uczciwą robotę.

Polecam serdecznie.

 

 

 

 

2014-11-28-566.jpg

 

2014-11-28-566.jpg

2014-11-28-568.jpg

2014-11-28-569.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.