Skocz do zawartości

[P] F/A -18 Super Hornet


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś posiada plany depronowego modelu, Super Hornet  z tematu Sławka?.

Od dłuższego czasu szukam modelu do wykonania , ale chciałem wykonać coś czego jeszcze nie miałem, wyciąłem plany ultrona , ale nawet nie wycinałem elementów bo stwierdziłem że jest bardzo podobny do lil rippera, którym się wylatałem do znudzenia, a na koniec dałem ogłoszenie na olx i oddałem go za darmo, więc gdybym wykonał tego ultrona pewnie radości bym z niego nie miał.

Ale ten Super Hornet tak mi się spodobał że bardzo chciał bym takiego mieć, szczególnie że nie mam na razie nic konkretnego do roboty, latanie też się chyba kończy , dzis wyszedłem polatać ale po kilku minutach tak zmarzłem w paluchy że zabrałem model i wróciłem do domu.

Jak by ktoś posiadał te plany to bardzo bym prosił, o udostępnienie bądź podesłanie, bo ja szukałem ale jakoś tak mi to szukanie nie gramotnie  szło że nic nie znalazłem :)

Opublikowano

Wiesiek ten podobny jest ze smiglem w srodku, moze cos sam pokombinujesz, poprzerabiasz i wyjdzie cos ala Sławka :D

pomysl troche moze cos wymyslisz, pozdrawiam,


Wiesiek jeszcze jak bys chcial to mam z tej serji F4  ,F16,  F22  ,F35  ,SU37  Jako baza pod przerobki sie nadadza.


mam takze F15 bardziej zblizony budową do f18 Sławka

fa-18-r2-print.pdf

fa-18-r2-print-a4-tiled.pdf

fa-18-r2-print-letter-tiled.pdf

Opublikowano

Dzięki Mirek.

Zaraz obejrzę plany które udostępniłeś , od wczoraj nastawiłem się na miga 29.

Mig 29 z wyglądu mi się podoba, przed chwilą wydrukowałem plany i rozłożyłem na podłodze, jeszcze nie sklejane kartki.

O ile model mi się podoba o tyle jak tak patrzę na te rozłożone kartki, to coś jest nie tak, coś mi drukarka źle to wydrukowała , lewa połowa modelu dość dobrze pasuje , ale prawa połowa planów jest źle wydrukowana a kartki nie pasują do siebie, to znaczy linie się nie łączą , a odchyłki są bardzo duże.

Dokładnie to tego miga sobie upatrzyłem  http://www.parkjets.com/mig-29-jb?

Spróbuję powalczyć z tą drukarką, jak nie opanuję tych planów mig 29 to pewnie zainteresuję się SU37.

Śmigło słyszałem że większą sprawność ma jak jest z tyłu modelu niż w środku , Nie wiem Mirku jaki napęd ma  SU37 z twoich planów ale z tego co zaobserwowałem to przeważnie SU37 ma turbinę , a ja wolał bym na razie pozostać przy śmigle, ale jak jest opcja śmigła to jak by to nie było kłopotem to prosił bym o podesłanie planów SU37. Będę coś dłubał , bo mi pogoda popsuła plany na najbliższy czas, a że lubię sklejać modele to bardzo chętnie zbuduje sobie model taki jakiego jeszcze nie miałem i jakim nie latałem.

Opublikowano

No i nie mogę się zdecydować :)  pomiędzy SU27 a F18.

Tak na szybko podejrzałem że f18 ma jakies zawiłe stery, sześć serw, stery wysokości chodzą i razem w tym samym kierunku, i chodzą w przeciwnych kierunkach. To na pewno jest model pod moje czterokanałowe radio ?

Mam dwa pakiety: 3s ,900mah i 2S 1300mah , i chciał bym żeby któryś z tych pakietów napędzał nowy model. Silniki które leżą i nie mam dla nich zastosowania to, emax CF2822 albo EMAX BL2215/25 bądź emax GT2218/09.

No nic tam, pobiorę wszystko co Mirek udostępnił , przejrzę i wybiorę łatwiejszy w budowie.

Opublikowano

W moim są tylko dwa serwa (przepraszam trzy, trzecie jest na ster kierunku dodane później)


Od strony 34 planów o f-18 masz różne wersje sterowania od najprostszego na dwa serwa po wypasione łącznie ze sterem kierunku

Opublikowano

No więc spróbuję wykonać SU-27.

A jeszcze mam pytanie, czy jest opcja że emax CF2822 da radę napędzać ten model? tak pytam bo zużywa najmniej energii i pewnie model na tym silniku latał by najdłużej.

Opublikowano

cf2822 jest za wolny, lepszy bedzie cf2812

Wszystkie Twoje silniki sa wolno obrotowe do akrobatów na duze smigło, W takich "mysliwcach" śmigło masz 6 albo 7 cali.

Opublikowano

Hm? :) dokładnie jest tak jak Robert pisze, GT2218/09 jest z magnum xxl model mi się znudził latał nim nie będę, ktoś z zamościa obiecał że go zabierze ode mnie, silnik wymontowany leży.

EMAX BL2215/25 wymontowałem z cessny którą robiłem jako pierwszy model, a model stał w garażu na regale , ale pies ściągnął cessnę z regału i ją zeżarł , silnik mi pozostał bo był wyjęty, a cały model razem z wyposażeniem został zjedzony.

Emax cf2812 napędzał lil rippera ale model mi się znudził więc, oddałem go komuś kto mam nadzieję się nim cieszy, a silnik mi pozostał.

Nic się nie dzieje, i tak nie mam kleju więc muszę zamówić paczkę z jakiegoś sklepu rc więc przy okazji zamówię sobie silnik.

A czy regulator 30A wystarczy do takiego modelu? bo mam regulator redox 30A i pięknie chodził z  silnikiem Emax cf2812, ale jak go włożyłem do modelu z silnikiem BL2215/25 to startował dobrze ale po chwili model znacznie tracił moc, tak jak by silnik pobierał za dużo amper, regulator się przegrzewał i ograniczał moc, takie przynajmniej miałem wrażenie, bo po chwili lotu model tak tracił moc że ledwie leciał , dosłownie na granicy nośności.

A chciał bym ten regulator 30A wykorzystać.

Opublikowano

Wiesiek , kombinacji sterowania jest wiele jak pisze Robertus, mozesz dwa i mixer lub wiecej  serw plus kable Y i mixery zalezy tez czy masz mixery w apce, jak potrzebujesz taki mixerek to dawaj adres to ci wysle bo u mnie tylko zalega i jest mi zbedny.


Wiesiek cf2812 i redox 30A sa ok do tego modelu, bo pewnie nie weszlo by wieksze smiglo niz 6 cali , zrob sobie mysle najpierw ten prostszy, sylwetkowy model, aa i rakiete i psa wystszel na ksiezyc  ;)

Opublikowano

Mam mały problemik, nastawiony tym że model Sławka miał coś około metra rozpiętości nie doczytałem jakie ma wymiary ten SU-27.

Nie dawno posklejałem plany i model ma 60 kilka centymetrów rozpiętości, trochę mały :(.

Czy mogę tak po prostu wydrukować plany powiększone do około 145% ?

Czy powiększony model z tych planów będzie poprawnie latał? czy środek ciężkości się nie zmieni? czy cos trzeba zmieniać? w konstrukcji prócz jak myślę wstawienia jakiegoś dźwigara w skrzydło ?

Opublikowano

mozesz przeskalowac ,ale pewnie bedziesz musial dac grubszy depron, albo pokombinoeac np , z kFm 2 , albo dodac 3mm depron do kazdej plyty 6mm, wtedy proporcje powinny byc zachowane.


dzwigar tez powinien byc proporcjonalny , samolot bedzie wiekszy to i ciezszy i szybszy.

Opublikowano

Ok , to tak zrobię.

Depron 3mm mam, a przy okazji do większego modelu wejdzie większe śmigło, może 8-9 cali?.

A jest opcja że z takim większym śmigłem silniki które mam na zbyciu , to któryś posłuży do napędu modelu?

Opublikowano

W przypadku współczesnych myśliwców, rozpiętość jest dosyć mylącą miarą wielkości samolotu. Ten model Su ma  około 90 cm długości , więc jest całkiem spory.

Jeśli masz zamiar go powiększać - wzrośnie Ci znacznie waga, co będziesz musiał uwzględnić planując napęd.

 

Odnośnie napędu rewelacyjnie sprawdza się ten silnik http://www.marvio-rc.pl/silnik-elektryczny-a2212-6-2200-kv,3,1343,124 (aktualnie niestety niedostępny), w połączeniu ze śmigłem 6x4 i regulatorem 45A. U mnie takie silniki napędzają F-117 i MiGa 29 (waga 550 i 650 g), sprawują się bez zarzutu, mocy spokojnie wystarcza, żeby poszaleć na niebie.

Ogólnie do parkjetów potrzebujesz silnika wysokoobrotowego (co najmniej  2000kV), moc jest zależna od wagi (do takiego o wadze 500g co najmniej 200W), tak, żeby model naprawdę latał, a nie snuł się "na rzęsach".

 

Zastanów się też nad wyborem modelu.

Pewnie, Su ładnie wygląda, ale ja radziłbym Ci zacząć od F-18 z darmowych planów od RcPowers (oni też mają plany Su i to w kilku odmianach, ale płatne),

Może model ten nie ma zbyt makietowego wyglądu - ale gwarantuje Ci, że będzie latał rewelacyjnie!

A obejdzie się bez większych kombinacji (pomniejsze modyfikacje opisane są np. tu: http://migsrus.blogspot.com/2014/05/rc-powers-f18-v3-modification-tests.html ), budowa jest banalnie prosta, a efekt powoduje opad szczęki. Tym bardziej, że f-18 ma skrzydło pasmowe i przy lotach "high alpha" można tak poszaleć, że szok!

 

PS Zrobił się mocny off topic w tym wątku,  napisz nowy temat w parkjetach i  poproś moderatora o przeniesienie tam części postów z tego wątku.

Opublikowano

Powiem tak, modele o standardowym rozmiarze parkjetów wyglądają jak młodsi bracia F-18 Sławka. Warto powiększyć. F-18 Sławka jest zrobiony z depronu 6mm.

Co do napędu to minimum Emax cf2812, ostatnio skłaniam się też do AXN-2208 2150kv. Oba można zasilać z pakietu 1300mAh, czyli model będzie lekki.

 

IMGP8956.JPG

 

Powyżej polecony A2212-6 2200kv też jest ok, z tym, że on już jest pod większy pakiet i regulator.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.