Skocz do zawartości

lifepo4 spadajace napiecie


Eldiablo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Panowie zaczalem uzywania lifepo4 do zasilania odbiornika. Problem tkwi w tym ze nowiutkie baterie 2s2100mah po naladowaniu osiagaja 7.2v lecz w przeciagu 3 min bez obciazenia spadaja do 6.8v.

Czy jest to normalne czy cos nie tak z tymi pakietami?

Troszke sie obawiam poniewaz maja one zasilac model o rozp.2.2m

Z gory bardzo dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nominalne napięcie takiego pakietu to 6,6 V (ogniwo 3,3 V) więc to normalne że chwilę po naładowaniu spada do właściwego poziomu.To świetne ogniwa i jak najbardziej w modelu 2,2 się sprawdzą.

Pamiętaj tylko o krzywej rozładowania -trzymają do końca potem nagle spadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie powątpiewać w to "NAGLE", owszem, krzywa napięcia w funkcji rozładowania jest dość stroma ale nagle to daleko idąca przesada. W nadajniku to "nagle" czyli zjazd od 9V do 6V trwa tylko 1,5 godziny (pakiet 3s). A lifekom 2v na cele nie przeszkadza w życiu.

 

A co do zasilania odbiornika to taki pakiet 2,2 A powinien spokojnie wystarczyć na dzień lotny a jak masz obawy zawsze lifeka możesz dopompować co lot tez nie będzie mu to przeszkadzało w życiu.

Uważam ze są to wyjątkowo idiotoodporne pakiety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagle a szybko to pewna drobna różnica ... nawet Twój wykres pokazuje za poza delikatnym wybieraniem alarm na poziomie 2.8V/celę zabezpiecza w zupełności bezpieczeństwo wylądowania modelem. W większości wypadków masz jeszcze wtedy minimum 10% pojemności dostępnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór każdego -latać bezpiecznie czy latać prawie do końca pakietu..

Wiem i widziałem jak w akrobacie stery chodziły bezproblemowo a po paru sekundach zamierały i umarły.

Nagle czy szybko ? jak nastąpi spadek to szanse na bezpieczne wylądowanie modelem 2.2 m są znikome.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam, że na tej fotce z postu Shocka widnieje ogniwo Headway. Nie wiem czy  to tylko tak dla ilustracji, czy też jest to faktycznie charakterystyka rozładowania tego konkretnego ogniwa. Jeśli to drugie, to trzeba wiedzieć, że ogniwa Headway'a są drastycznie mniej wydajne od ogniw A123 i z samej specyfikacji wynika że słabo nadają się do zastosowań, gdzie potrzebujemy pociągnąć konkretny prąd z pakietu. Końcowy spadek napięcia zależy zarówno od konkretnego ogniwa, jak i od pobieranego prądu. Z własnego doświadczenia mogę napisać tyle: w nadajniku od alarmu niskiego napięcia ustawionego na 9V do wyłączenia się nadajnika upłynęło jakieś 50 minut (pakiet Zippy z HK). Na oryginalnych celach A123 wielokrotnie lądowałem motoszybowcem po odcięciu bez żadnego kłopotu (oczywiście staram się tego nie robić i nie latać do odcięcia, ale to nie samolot i czasy lotów drastycznie się różnią w zależności od warunków termicznych więc czasem zdarza się przeszarżować). Natomiast w dużym modelu samolotu dmuchałbym na zimne i za wszelką cenę unikałbym odcięcia, bo jednak serwa cyfrowe potrafią trochę prądu pociągnąć i może go nie wystarczyć do przyziemienia nie mówiąc już o tym, że takie modele z szybowaniem bez silnika też sobie różnie radzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest z jakością pakietów Turnigy ale raczej na pewno są słabsze niż A123. Jak potrzebujesz 2100mAh to ja bym się nie bawił w półśrodki tylko kupiłbym cele A123 w rozmiarze 26650 o TAKIE i polutował pakiety jak ta lala, trochę więcej pojemności nie zaszkodzi a żywotność murowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak,pakiety dadzą radę bez problemu.

Zrób kilka pomiarów po kilku lotach ,policz średnio ile wychodzi Ci na lot mAh i załóż sobie że na tych pakietach bezpiecznie ,bez doładowania możesz wykonać X lotów i zostanie jakiś zapas.

Krzysztof dobrze Ci radzi A 123 są chyba najlepsze,można kupić gotowe takie pakiety

http://allegro.pl/ematador-pl-matador-6-6v-2500mah-li-fe-po4-a123-i4155797369.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko drożej wychodzą. 142 PLN za pakiet 3S 2100mAh.

Kupując pojedyncze cele płacisz 105 PLN za 3 cele, do tego kawałek przewodu (2,5PLN za metr), wybrany wtyk i konektor serwisowy (4,5PLN za 3S). W sumie nie więcej niż 120,- PLN za pakiet 3S 2500mAh więc opłaca się trochę wysilić. Warunek konieczny to mocna lutownica i trochę wprawy w lutowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

123 ma dla mnie pewne istotne wady które u mnie je zdyskwalifikowały - waga i wymiary. A do zasilania awioniki daje sie 2S a nie 3S a te kosztują 107zł

Choc uzywałem 123 jako pakiety napędowe. Ale ze względu na stosunkowo (jak dla mnie) mały prąd oddawany pozostałem przy LiPo jako pakietach napędowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem na a...o ogniwa LiFePO4 Sony US26650FT wg testów niewiele ustępują A123 (kilka procent)

 

cena 9zł, pojemność 3000mAh, masa (ogniwa) 85g

 

Wnioski:

wielkie i ciężkie z żelaza i (czegoś tak jeszcze)

ponoć nowe, ale nawet jak by miały 1000 cykli to jeszcze 2000 im zostało.

pakiet do odbiornika ważyć będzie około 200g Prąd ciągły 20A (przyjmijmy 10C)

Pakiet za 20zł.

 

Dla porównania http://hobbyking.com/hobbyking/store/__23821__Turnigy_nano_tech_3000mAh_2S2P_20_40C_Lipo_Receiver_Pack_.html

 

25% lżejszy, 100% bardziej wydajny, nieidiotoodporny :D za 18$...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ogniwa zapodane przez Bartosza wyglądają bardzo obiecująco: http://www.diytrade.com/china/pd/12033332/20A_Drain_rates_26650_Sony_US26650FT_3_2V_3000mAh.html

 

Do mnie już jedzie testowa partia 8 sztuk. Jeśli podoła testom to będzie cenowa bomba. Nawet jeśli okażą się za mało wydajne do zasilania silników w pakietach 3 i 4S, to z pewnością świetnie poradzą sobie z zasilaniem odbiornika i serw w pakietach 2S. Za te pieniądze to wygląda trochę zbyt pięknie, ale zobaczymy.

 

P.S. Czy ktoś wie jak zinterpretować temperaturę na tych wykresach? Niby jest napisane deg.C ale to raczej mało prawdopodobne, żeby dochodziły do 130 stopni :blink: , podejrzewam że to Fahrenheity?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

P.S. Czy ktoś wie jak zinterpretować temperaturę na tych wykresach? Niby jest napisane deg.C ale to raczej mało prawdopodobne, żeby dochodziły do 130 stopni :blink: , podejrzewam że to Fahrenheity?

 To są stopnie celsjusza.

Temperatura przy 30 A dochodzi do ok 77 stopni. Ale skoro producent to dopuszcza, to nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykresy ładowania i rozładowania ogniw US26650FT  z A...o

 

Ładowanie prądem 3A

 

post-8981-0-99038300-1399844268_thumb.jpg

 

Rozładowanie prądem 4,5 - 5 A (więcej moja ładowarka nie dała rady :) )

 

post-8981-0-65742600-1399844333_thumb.jpg

 

Jak widać, od momentu gwałtownego spadku napięcia mamy jakieś 5 - 10 % pojemności. Około 30s lotu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.