Skocz do zawartości

Cessna 170A | fotorelacja z budowy modelu z balsy


r2r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy model z balsy, systematycznie zbieram doświadczenia i postaram się wcielić je w życie w trakcie budowy tego modelu. Plany samolotu Cessna 170A pozyskałem z serwisu Outerzone - http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5332.

 

Oto jego parametry:

- rozpiętość 1143 mm

- długość 812,80 mm

- waga z wyposażeniem 680 g

 

Przeglądając plany i robiąc przymiarki okazuje się, że nie jest to wcale oczywiste, że poszczególne elementy w trakcie budowy będą do siebie pasować idealnie.

Wiele jest w tych ogólnodostępnych planach niedoskonałości i niedociągnięć. Takie jest moje spostrzeżenie, czy zgodzicie się z tym?

Chcę powiedzieć na wstępie , że nie chcę iść na kompromisy lecz wykonać całą robotę od początku do końca. Może zbyt ambitnie jak na brak doświadczenia, ale myślę, że doświadczenie zdobyte podczas samodzielnej pracy nad jakimkolwiek modelem bardzo wzbogacą modelarską wiedzę. Zresztą moja opinia jest właśnie taka, iż na tym polega istota modelarstwa, jednak przez skomercjalizowanie także tej dziedziny sam sens i idea tego hobby staje się bardzo wypatrzona.

Po wielu bojach z wydrukami i parametrami poczyniłem pierwsze prace z arkuszami balsy i klejem CA ... a i wspomnę również, że się nieźle zapier... w palec wskazujący skalpelem :-) jak to zrobiłem do teraz nie wiem, ale BHP ponad wszystko!

 

Wydruki wykonane drukarką laserową przeniesione zostały na arkusze balsy za pomocą metody "termotransferu żelazkiem". Odpowiednio mocne przyciśnięcie żelazka powoduje, że linie cięcia są bardzo dobrze widoczne.

 

Oto kilka fotek na początek.

 

cc6e91ea1c3ab5dbmed.jpg

 

313d5cba5fdf0f64med.jpg

 

fe47540f88a486abmed.jpg

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Oto jego parametry:

- rozpiętość 1143 mm

- długość 812,80 mm

- waga z wyposażeniem 680 g

 

(...)

 

a w jaki sposób wyliczyłeś wagę z wyposażeniem ? Przy tej rozpiętości to zbliżysz się do 1 kg a i może go przekroczysz ;) plany masz pod silnik spalinowy więc wnioskuje również że wziąłeś to pod uwagę budując wersję elektryczną ;)

Pozdrawiam i obserwuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To parametr z planów , zakładana waga z wyposażeniem jak słusznie zauważyłeś z silnikiem elektrycznym i nie uwzględniająca o ile pamiętam serwomechanizmów dla lotek. Zobaczymy finalnie jaką osiągnie wagę mam nadzieję, że będzie na rynku dostępny taki motor, który to pociągnie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur.

"  Istota modelarstwa polega na..... no tej właśnie istocie" Jak by powiedział Ferdek Kiepski.

A poważnie -  komercjalizacja nie jest tak zła do końca. Bo nie wszyscy którzy lubią latać modelami mają czas aby je zbudować.  Ja osobiście uwielbiam " dłubaninę " w balsie, tylko napisz mi gdzie "ukraść" te parę godzin dziennie.

Pozdrawiam Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Włodku, czas to największe ograniczenie jeśli chodzi o przyjemności. Jednak ogrom przyjemności dzisiejszych czasów (internet, telewizja,komunikacja,pieniądz, zakupy) powoduje, że brakuje nam czasu :-) i koło się zamyka, ale wiesz - warto ukraść (rodzinie, pracy) z życia te minuty na swoje hobby , które daje Ci przyjemność

 

Mam taki dylemat odnośnie statecznika poziomego. Wg planów tak wygląda jego konstrukcja "po złożeniu" zastanawiam się czy zeszlifować to w ten sposób, by krawędź natarcia tworzona była poprzez skos na górnej jego części a dół pozostaje płaski? I czy krawędź natarcia ostra czy od grubości tej która jest, czyli tu 3mm ?

 

stat_poz.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statecznik poziomy, a dokładniej jego połówka został pokryty balsą 1mm, na to szpachlówka gdzie konieczne i oszlifowany, dalej preparat Eze-Kote + tkanina 24,5 g. Struktura powierzchni rzeczywiście ładna natomiast element uległ zdeformowaniu. Myślę, że nie przyłożyłem się do dokładności montażu i zastosowania dodatkowego wzmocnienia konstrukcji. 

 

cessna170_1.JPG

 

cessna170_2.JPG

 

Powiększyłem miejsce przeznaczone na pakiet zasilający w kierunku przodu

 

cessna170_3.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.