Skocz do zawartości

problem z emax CF 2812 1534KV 170W


Kamilos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś lutowałem do kabelków od silnika i od regulatora wtyczki gold 3mm po skończeniu sprawdziłem czy silnik działa-nie działa.Po podpięciu pakietu normalnie bibczy jak by wszystko było ok ale nie rusza z miejsca jak się daje gaz.Po kolei zacząłem wykluczać usterki które znam:

-zimny lut-nie

-revers na gazie-nie

-odbiornik się rozbindował-nie

No i w zasadzie to tyle, z moich obserwacji mogę powiedzieć że zachowuje się jak by nie miał fazy ale sprawdziłem dokładnie wszystkie kabelki i wszystkie się trzymają.Czy jest coś jeszcze o czym mogę nie wiedzieć? A no i na moje oko i nos silnik nie jest spalony i nie grzeje się gdy podłączam do pakietu regiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz jakieś serwo pod odbiornik i zobacz czy reaguje na drążek ..

 

Reaguje

Nie zalutowałeś dokładnie żyłek w fazie. Trzeba dobrze przygrzać każde włoski, żeby odparowała izolacja i cyna się przyczepiła. Inaczej taki jest efekt.

Jeszcze może programowanie max gazu, jak to nowy regiel.

Ok przygrzeje,regiel jest stary latał już w dwóch modelach.

 

EDIT: przygrzałem i silnik teraz zaczął tak podrygiwać, jak się gazu dodaje nie może wystartować ale drga i się obraca własnie takimi malutkimi drganiami i w pewnym momencie przestaje tak robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

EDIT: przygrzałem i silnik teraz zaczął tak podrygiwać, jak się gazu dodaje nie może wystartować ale drga i się obraca własnie takimi malutkimi drganiami i w pewnym momencie przestaje tak robić.to

Taki efekt jest zazwyczaj jak nie ma jednej fazy. Choć miałem też taki efekt jak miałem ustawiany źle kąt wyprzedzenia w tedy silnik też ma problem ze startem jednak jak mu się pomoże palcem to wystartuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No lutowałem tak:

1) Zdejmij delikatnie gumową izolacje

2) Zagrzej włoski (druciki)

3) Zabiel

4)Stop cynę do gniazda gold(od tej płytszej strony oczywiście)

5) Wsadź kabelek do gniazda i poczekaj aż cyna zastygnie

6) Sprawdź wytrzymałość lutu i czy nie jest to zimny lut.

No to jest akurat przykład już drugiego podejścia z tym  przegrzaniem o którym mówił Robertus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zabielam zawsze z duza iloscia kalafoni, potem po wlozeniu przewodow w goldy dobrze podgrzewam całość, widać że cyna w goldach i na przewodach jest roztopiona. Wtedy dopiero odpuszczam i czekam aż wystygnie. Jak narazie nie zdazył mi sie zimny lut. No i zazwyczaj robie to mocną lutownicą kolbową żeby elementy podgrzewane szybko sie rozgrzaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniając swego czasu wtyki gold bodajże 5mm na zwykłe XT60 (modyfikacja dużych pakietów 6S pod ebika) moja lutownica (stara zielona transformatorówka z żarówką )nie była w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości ciepła w krótkim czasie. Nie dało się wylutować, więc kable uciąłem. Potem koniec kabla obciachałem z drucików na tyle, aby reszta weszła w XT60. I teraz najważniejsze! Każdy drucik był usmarowany w izolacji (ewidentnie szary kolor). Mój sposób to rozłożyć wiązkę i przeszlifować kilkukrotnie drobnym papierem ściernym. Operację powtórzyć kilkukrotnie, delikatnie, do momentu uzyskania pięknego miedzianego koloru drucików.

Następny krok to odrobina np lutol żelu i dobre podgrzanie wiązki, aby pasta spenetrowała całość. Później zabielanie. A dalej już wiesz

 

Drgający silnik "na pych" odpalałeś? Też mam w piankowcu nowy silnik z mega starym reglem. Czasami muszę mu pomóc wystartować, czyli kręcę śmigiełkiem i dopiero wtedy gaz. Jak już wystartuje to bzyka bez problemu. No może poza sytuacją gdzie dam mu w palnik np z 20% gazu na 100%. Potrafi wtedy się zatrząść, wyłączyć i zapikać jakby dopiero co podłączyć pakiet. Niestety na mój nos to regiel nie wyrabia - gubi synchro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam lutownicy kolbowej którą lutowałem już kable od silników i reglów do quadrocoptera i wszystko dobrze się zlutowało i działało.Tak naprawdę to pierwszy ra mi się coś takiego zdarzyło.Nie wiem na czym polega gubienie synchronizacji :(  , dziś spróbuje go odpalić "na pych"

 

EDIT: Nie działa "na pych" ale silnik robi coś takiego że jak drgnie np.w lewo i ja go po pchnę w lewo to on potem robi jedno drgnięcie w prawo w drugą stronę jest to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się jeszcze silnikowi czy nie połamały się druciki tam jak wchodzą do silnika.

 

Po dokładnych oględzinach nie znalazłem żadnych przerwanych drucików.

Omomierz masz jakiś ?

 

Nie mam.

 

EDIT: Aaa no i silnik czasami jak się poruszy reglem,kabelkami i silnikiem to bibczy 2 razy ale nie zawsze tak robi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.