Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Zakładam ten temat aby pokazać Wam mój model Yak'a 54 z Pilota RC o rozpiętości 2,7m.

Modelem na początku latałem na silniku 3W 110, a aktualnie oczekuje na nowy motor ZDZ 140.

 

20240320_162429.thumb.jpg.70f84a591f6dab608239e97601ffaa55.jpg

 

Model dostał naklejki na skrzydła i nowego pilota:

 

IMG_20240404_220719.thumb.jpg.54e0e5fecd830ad5f7cbf6488b2235c1.jpgIMG_20240404_220723.thumb.jpg.471a8ff74ccdb13765ef07e45f0a4299.jpg

20240425_182639.thumb.jpg.4991d59a9645399be65919fcd5c6c824.jpg

20240430_191824.thumb.jpg.0cba57788528f52e62e33d0fb65980df.jpg

 

 

Dzięki uprzejmości kolegi mam możliwość dostosowania modelu pod nowy motor już teraz, póki na niego oczekuje. 
Na początku wzmocniłem fire wall'a dodatkową płytką laminatową.

ZdjcieWhatsApp2025-02-25o21_21.30_cf800481.thumb.jpg.83271a60bb21ec34e946d8dca5b27b9f.jpgZdjcieWhatsApp2025-02-25o21_21.30_58aa011f.thumb.jpg.d872ad54ae03a08aaf5eff53f0a55cb7.jpgZdjcieWhatsApp2025-02-25o21_21.30_0c7cf6ef.thumb.jpg.d79410fd55f47b40f76b3d7c22ac8ac6.jpg

 

Jako iż ZDZ ma tylni gaźnik była potrzeba wycięcia dziury na niego.

 

462639442_1126762145702922_21365686550865917_n.thumb.jpg.277def824e3e53cd6b68e07d17da6367.jpg467113741_1282591382939666_9066351595762429174_n.thumb.jpg.13d125499215cc3155fcb6ae4521a30e.jpg

  • Lubię to 4
Opublikowano

Tuleje stożkowe, aby była większa powierzchnia trzymania przy domku silnika:

ZdjcieWhatsApp2025-02-25o21_21.28_c1078036.thumb.jpg.e274fb596c506146baa5b996747390d5.jpg

 

Oraz osadzony silnik:

 

ZdjcieWhatsApp2025-02-25o21_21.28_d0597c12.thumb.jpg.a25e267b137edd860dbc7229c4bfd1b2.jpg

462566270_596133909544168_6949912785302291839_n.thumb.jpg.bdd0186dd7cce7875a79897bfe940e9e.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2025-02-25 o 21.21.28_1e51b9d3.jpg

  • Lubię to 2
  • Tytuł został zmieniony na Yak 54 107" Pilot RC
Opublikowano
W dniu 27.02.2025 o 09:46, Eugeniusz napisał:

Widzę, że nie założyłeś tulei stożkowych, z jakiego materiału one są, aluminium czy dur?

 

Końcowo zostały założone. zwykłe były do przymiarki czy otwór na gaźnik jest dobrze wycięty. 

Tuleję stożkową jedną trzeba było trochę podpiłować ze względu na kształt gaźnika. 

Tuleje są aluminowe

244e1fde-2aca-4434-abc3-e19a739af9f8.thumb.jpg.72f9a385eb7a596c92359e474bcd3801.jpg64198c7b-adeb-416c-925b-629318f3361d.thumb.jpg.9cf8e98d984aa7c433427dfffb0d4c69.jpg

36749897-557b-4bc0-84dc-398927834323.thumb.jpg.8dabdb7b7fd882b16c01ab0ace804243.jpg

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Opublikowano

Dzięki uprzejmości kolegi Daniela z Kargowej mamy pospawane kolana z rurki 1,5mm. Poprzednie były z o wiele cieńszej rurki. Pękały jakby były papierowe, a teraz myślę że ten problem będzie zakończony. 

Ważą 375 gram. Czy to dużo?? Nie wiem, może ktoś ma podobnej klasy model z kanistrami, to może dać znać ile jego kolektory ważą.

ZdjcieWhatsApp2025-02-25o21_21.27_e80f669a.thumb.jpg.9558416557da52487094e7fb7f517cee.jpg474959592_1264361537971703_4805331636565029610_n.thumb.jpg.40dd3be9aacf32a8ed708c5da436b0e8.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Przy okazji, w przerwie w pracy nad napędem wkleiliśmy dwie deseczki balsowe 3mm aby wzmocnić mocowanie pilota, żeby się nie wyrwał, ponieważ na tym krzyżu bardzo mocno pracował. 

ZdjcieWhatsApp2025-02-25o21_21.27_ec9af5ba.thumb.jpg.f19155cfd2f0d48857d2b5e683dfe61f.jpgZdjcieWhatsApp2025-02-25o21_21.25_4aa3f18e.thumb.jpg.bd1bdbb3f21b76f564c41decdea2f9b4.jpgZdjcieWhatsApp2025-02-25o21_21.24_e77abbe5.thumb.jpg.c1885941d83253f38b11423ba3e64e59.jpg

Silniki ZDZ mają tylni gaźnik, a regulację iglic wysokich i niskich obrotów od góry, a nie od boku, więc trzeba było wyciąć otwieraną klapkę w masce. 

 

 

IMG-20250307-WA0002.thumb.jpg.9681318c6604d8775b9ec504e550edb4.jpg

IMG-20250307-WA0007.thumb.jpg.654183bbf51d047ea170bb82aa7e4cbe.jpgIMG-20250307-WA0009.thumb.jpg.bcca1fddda8d046336d41e2351775123.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano
W dniu 1.03.2025 o 20:33, Amadi napisał:

Ważą 375 gram. Czy to dużo?? Nie wiem, może ktoś ma podobnej klasy model z kanistrami, to może dać znać ile jego kolektory ważą.

Tak statystycznie jedno kolano około 120-130g , to dwa kolana to okolice 250g , z tym że kolana o których mówię to ścianka 0,6mm , ale ta grubość ścianki nie sprawdza się przy samym cylindrze , dalej daje radę , ale odcinek około 20-25mm od cylindra mam owinięty drutem nierdzewnym 0,8mm  zwój przy zwoju i zalany lutem srebrnym , więc przy cylindrze mam ściankę z 1,5mm grubości, sprawdza się to ale statystycznie raz w sezonie zdarza się że kolano pęknie , dlatego mam zapasowy komplet  kolan bo mając kolano na wymiane to pęknięcie nie jest już wtedy żadnym problemem.

Widzę że masz tłumiki podparte w dwóch miejscach na amortyzacji sylikonowej , z tego co zaobserwowałem jeszcze w modelu mx 2,2m to tam było takie rozwiązanie i notorycznie mi pękało kolanko , to gdy uwolniłem tłumik z tylnego mocowania i podparty juz był tylko tak mniej więcej w środku , tak że mocowany w jednym miejscu swobodnie pracuje można go sporo wyginać , to od czasu gdy uwolniłem tłumik z dwóch mocować i zostawiłem tylko jedno to skończyło sie pękanie kolanka. Ale jest inny problem , bo tłumiki od Brecki są naprawde fajne i lekkie , niestety sa też delikatne, i podparte w jednym miejscu zaczynają się wgniatać, ja swoje tłumiki w extrze 2,7m modyfikowałem aby się nie wgniatały bo już pojawiały się skromne wgniecenia. Waga twoich kolan jest troszkę wyższa ale to raptem okolice 100g dodatkowej wagi , przy tej skali modelu 100g jest bez znaczenia , może byś zauważył różnicę jak byś te kolana powiesił na ogonie , bo pod maską to nie zrobią różnicy , ale w zamian za te 100g dodatkowego balastu masz ściankę 1,5mm i w teorii te kolana powinny być z dzieci na dzieci.

Opublikowano
21 godzin temu, enter1978 napisał:

Tak statystycznie jedno kolano około 120-130g , to dwa kolana to okolice 250g , z tym że kolana o których mówię to ścianka 0,6mm , ale ta grubość ścianki nie sprawdza się przy samym cylindrze , dalej daje radę , ale odcinek około 20-25mm od cylindra mam owinięty drutem nierdzewnym 0,8mm  zwój przy zwoju i zalany lutem srebrnym , więc przy cylindrze mam ściankę z 1,5mm grubości, sprawdza się to ale statystycznie raz w sezonie zdarza się że kolano pęknie , dlatego mam zapasowy komplet  kolan bo mając kolano na wymiane to pęknięcie nie jest już wtedy żadnym problemem.

Widzę że masz tłumiki podparte w dwóch miejscach na amortyzacji sylikonowej , z tego co zaobserwowałem jeszcze w modelu mx 2,2m to tam było takie rozwiązanie i notorycznie mi pękało kolanko , to gdy uwolniłem tłumik z tylnego mocowania i podparty juz był tylko tak mniej więcej w środku , tak że mocowany w jednym miejscu swobodnie pracuje można go sporo wyginać , to od czasu gdy uwolniłem tłumik z dwóch mocować i zostawiłem tylko jedno to skończyło sie pękanie kolanka. Ale jest inny problem , bo tłumiki od Brecki są naprawde fajne i lekkie , niestety sa też delikatne, i podparte w jednym miejscu zaczynają się wgniatać, ja swoje tłumiki w extrze 2,7m modyfikowałem aby się nie wgniatały bo już pojawiały się skromne wgniecenia. Waga twoich kolan jest troszkę wyższa ale to raptem okolice 100g dodatkowej wagi , przy tej skali modelu 100g jest bez znaczenia , może byś zauważył różnicę jak byś te kolana powiesił na ogonie , bo pod maską to nie zrobią różnicy , ale w zamian za te 100g dodatkowego balastu masz ściankę 1,5mm i w teorii te kolana powinny być z dzieci na dzieci.

Dzięki na podpowiedź. Polatam zobaczę, może akurat u mnie przy grubszej ściance nie będą już pękały te kolektory.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.