Amadi Opublikowano 25 Lutego Opublikowano 25 Lutego Cześć Zakładam ten temat aby pokazać Wam mój model Yak'a 54 z Pilota RC o rozpiętości 2,7m. Modelem na początku latałem na silniku 3W 110, a aktualnie oczekuje na nowy motor ZDZ 140. Model dostał naklejki na skrzydła i nowego pilota: Dzięki uprzejmości kolegi mam możliwość dostosowania modelu pod nowy motor już teraz, póki na niego oczekuje. Na początku wzmocniłem fire wall'a dodatkową płytką laminatową. Jako iż ZDZ ma tylni gaźnik była potrzeba wycięcia dziury na niego. 4
Amadi Opublikowano 26 Lutego Autor Opublikowano 26 Lutego Tuleje stożkowe, aby była większa powierzchnia trzymania przy domku silnika: Oraz osadzony silnik: 2
Eugeniusz Opublikowano 27 Lutego Opublikowano 27 Lutego Widzę, że nie założyłeś tulei stożkowych, z jakiego materiału one są, aluminium czy dur?
Amadi Opublikowano 28 Lutego Autor Opublikowano 28 Lutego W dniu 27.02.2025 o 09:46, Eugeniusz napisał: Widzę, że nie założyłeś tulei stożkowych, z jakiego materiału one są, aluminium czy dur? Końcowo zostały założone. zwykłe były do przymiarki czy otwór na gaźnik jest dobrze wycięty. Tuleję stożkową jedną trzeba było trochę podpiłować ze względu na kształt gaźnika. Tuleje są aluminowe 2 1
Amadi Opublikowano 1 Marca Autor Opublikowano 1 Marca Dzięki uprzejmości kolegi Daniela z Kargowej mamy pospawane kolana z rurki 1,5mm. Poprzednie były z o wiele cieńszej rurki. Pękały jakby były papierowe, a teraz myślę że ten problem będzie zakończony. Ważą 375 gram. Czy to dużo?? Nie wiem, może ktoś ma podobnej klasy model z kanistrami, to może dać znać ile jego kolektory ważą. 2
Amadi Opublikowano Piątek o 14:04 Autor Opublikowano Piątek o 14:04 Przy okazji, w przerwie w pracy nad napędem wkleiliśmy dwie deseczki balsowe 3mm aby wzmocnić mocowanie pilota, żeby się nie wyrwał, ponieważ na tym krzyżu bardzo mocno pracował. Silniki ZDZ mają tylni gaźnik, a regulację iglic wysokich i niskich obrotów od góry, a nie od boku, więc trzeba było wyciąć otwieraną klapkę w masce. 2
enter1978 Opublikowano Sobota o 22:06 Opublikowano Sobota o 22:06 W dniu 1.03.2025 o 20:33, Amadi napisał: Ważą 375 gram. Czy to dużo?? Nie wiem, może ktoś ma podobnej klasy model z kanistrami, to może dać znać ile jego kolektory ważą. Tak statystycznie jedno kolano około 120-130g , to dwa kolana to okolice 250g , z tym że kolana o których mówię to ścianka 0,6mm , ale ta grubość ścianki nie sprawdza się przy samym cylindrze , dalej daje radę , ale odcinek około 20-25mm od cylindra mam owinięty drutem nierdzewnym 0,8mm zwój przy zwoju i zalany lutem srebrnym , więc przy cylindrze mam ściankę z 1,5mm grubości, sprawdza się to ale statystycznie raz w sezonie zdarza się że kolano pęknie , dlatego mam zapasowy komplet kolan bo mając kolano na wymiane to pęknięcie nie jest już wtedy żadnym problemem. Widzę że masz tłumiki podparte w dwóch miejscach na amortyzacji sylikonowej , z tego co zaobserwowałem jeszcze w modelu mx 2,2m to tam było takie rozwiązanie i notorycznie mi pękało kolanko , to gdy uwolniłem tłumik z tylnego mocowania i podparty juz był tylko tak mniej więcej w środku , tak że mocowany w jednym miejscu swobodnie pracuje można go sporo wyginać , to od czasu gdy uwolniłem tłumik z dwóch mocować i zostawiłem tylko jedno to skończyło sie pękanie kolanka. Ale jest inny problem , bo tłumiki od Brecki są naprawde fajne i lekkie , niestety sa też delikatne, i podparte w jednym miejscu zaczynają się wgniatać, ja swoje tłumiki w extrze 2,7m modyfikowałem aby się nie wgniatały bo już pojawiały się skromne wgniecenia. Waga twoich kolan jest troszkę wyższa ale to raptem okolice 100g dodatkowej wagi , przy tej skali modelu 100g jest bez znaczenia , może byś zauważył różnicę jak byś te kolana powiesił na ogonie , bo pod maską to nie zrobią różnicy , ale w zamian za te 100g dodatkowego balastu masz ściankę 1,5mm i w teorii te kolana powinny być z dzieci na dzieci.
Amadi Opublikowano Niedziela o 19:09 Autor Opublikowano Niedziela o 19:09 21 godzin temu, enter1978 napisał: Tak statystycznie jedno kolano około 120-130g , to dwa kolana to okolice 250g , z tym że kolana o których mówię to ścianka 0,6mm , ale ta grubość ścianki nie sprawdza się przy samym cylindrze , dalej daje radę , ale odcinek około 20-25mm od cylindra mam owinięty drutem nierdzewnym 0,8mm zwój przy zwoju i zalany lutem srebrnym , więc przy cylindrze mam ściankę z 1,5mm grubości, sprawdza się to ale statystycznie raz w sezonie zdarza się że kolano pęknie , dlatego mam zapasowy komplet kolan bo mając kolano na wymiane to pęknięcie nie jest już wtedy żadnym problemem. Widzę że masz tłumiki podparte w dwóch miejscach na amortyzacji sylikonowej , z tego co zaobserwowałem jeszcze w modelu mx 2,2m to tam było takie rozwiązanie i notorycznie mi pękało kolanko , to gdy uwolniłem tłumik z tylnego mocowania i podparty juz był tylko tak mniej więcej w środku , tak że mocowany w jednym miejscu swobodnie pracuje można go sporo wyginać , to od czasu gdy uwolniłem tłumik z dwóch mocować i zostawiłem tylko jedno to skończyło sie pękanie kolanka. Ale jest inny problem , bo tłumiki od Brecki są naprawde fajne i lekkie , niestety sa też delikatne, i podparte w jednym miejscu zaczynają się wgniatać, ja swoje tłumiki w extrze 2,7m modyfikowałem aby się nie wgniatały bo już pojawiały się skromne wgniecenia. Waga twoich kolan jest troszkę wyższa ale to raptem okolice 100g dodatkowej wagi , przy tej skali modelu 100g jest bez znaczenia , może byś zauważył różnicę jak byś te kolana powiesił na ogonie , bo pod maską to nie zrobią różnicy , ale w zamian za te 100g dodatkowego balastu masz ściankę 1,5mm i w teorii te kolana powinny być z dzieci na dzieci. Dzięki na podpowiedź. Polatam zobaczę, może akurat u mnie przy grubszej ściance nie będą już pękały te kolektory.
Rekomendowane odpowiedzi