mike217 Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Akurat trafiło mi się wykonanie kilku wałów do łódek zanętowych więc Marcin Pokaże Ci jak uszczelnić tak prosty wał . Końcówki pod śrubę toczę z mosiądzu , wiercę 1,90 na wysokich obrotach po wykonaniu gwintu , poprawiam rozwiertakiem 2H7 , odcinam . Drut stalowy nierdzewny sprężynowy jest na kilku ostatnich mm ponacinany w jodełkę dremelem . Końcówki są wklejone na Loctite 638 ( nie używam żadnych podróbek nie warto ) między dławice wału a koncowke daje podkładkę z teflonu ( tnę ją z metra jest to prowadnik do drutu do migomatu czerwony . ) podkładki można wykonać też z wałka z teflonu . Od strony silnika dławica ma wytoczoną tulejkę ze zwężką . Na tą zwężkę nakładam 30 mm silikonowego przewodu paliwowego a w niego wciskam 7-8 mm tego prowadnika . Prowadnik ma otwór ciasny 2 mm . Wystarczy tam kropla oleju i taki wał pracuje na wysokich obrotach w ślizgach i nie puści wody . Wkładka podlega wymianie co jakiś czas bo się zrobi luźna . Takie uszczelnienie pływa razem z wibracjami wału . Wykonałem około 200 Wałów dla producenta łódek i to się naprawdę sprawdza . 1
Chrapek Opublikowano 3 Czerwca Autor Opublikowano 3 Czerwca Dzieki za opis i zdjęcia Na końcu wału od strony śruby wstawić tulejke z fosforobrązu (jaką długą , na wcisk czy zalutować ją , a od strony silnika jest tylko zwężka i teflon ze silikonem? ) Pręt na wał gdzie kupić?
mike217 Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca Od strony śruby tulejke z brązu długości z 7-8 mm robić na wcisk w rurę wału i kleić na klej . Pręty kupisz u babki na wąskiej w Bydgoszczy są przyzwoite . Od strony sprzęgła tylko to uszczelnienie i żadnej Inne podpory nie ma . Wał trzeba wklejać razem ze silnikiem czyli wytoczyć przyrząd montażowy .
Chrapek Opublikowano 4 Czerwca Autor Opublikowano 4 Czerwca Mam rurkę 6 na wał mosiądz to zwężka do ilu ma zejść i jaki w niej otwór?
Chrapek Opublikowano 8 Czerwca Autor Opublikowano 8 Czerwca W tygodniu odwiedził mnie Michał ( mike217) powiedział jak wyważyć model i zrobić wał Z wyważeniem tak wychodzi
kaczma2 Opublikowano 10 Czerwca Opublikowano 10 Czerwca Mam wątpliwości co do rozmieszczenia urządzeń.
Chrapek Opublikowano 10 Czerwca Autor Opublikowano 10 Czerwca Silnik będzie jednak przesunięty do przodu o 1 wręge
Chrapek Opublikowano 11 Czerwca Autor Opublikowano 11 Czerwca Podstawka gotowa i wkleiłem mocowanie steru z zabierakiem wody 1
kaczma2 Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca Silnik tak jak jest na planie. Komplikuje część dla załogi. Zastanów się jak umieścić serwo. Mikro np. SG 92 wystarczy. Lipol 5000mAh nie musi być. Wystarczy 2200.Nie warto obciążać. Dłuższe pływanie się znudzi. Mogą być 2 pakiety na wymianę. Umieść lekko z lewej strony przy obrotach w prawo patrząc z tyłu. Nie w prawo. Obroty w lewo. W prawo nakręca się śrubę na gwint i stąd ta pomyłka. Wyrównasz moment obrotowy. Ostatecznie wszystko okaże się na wodzie.
mike217 Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca Kaziu ! Nie pisz bzdur . Przy śrubie kręcącej się w prawo patrząc od tyłu moment reakcyjny od całego napędu ( jego mas i pracy śruby we wodzie ) będzie kładł łódkę na lewą burtę a więc balast trzeba dać na prawą . Ogólnie nie po drodze mi pisanie na forum ale na takie sprawy czuje się powołany reagować .
kaczma2 Opublikowano 13 Czerwca Opublikowano 13 Czerwca To tylko pomyłka. Wieczorem myślałem o tym i rano poprawiłem. Pisałem w pośpiechu. Mam do myślenia z budową Andrea Gail.
mike217 Opublikowano Piątek o 15:57 Opublikowano Piątek o 15:57 Rozumiem , dziś każdy ma dużo na głowie
Chrapek Opublikowano Poniedziałek o 23:20 Autor Opublikowano Poniedziałek o 23:20 ⁰Wręge silnikową zrobiłem z laminatu 2.3 mm może wytrzyma jak nie to dorobię poprzeczne kliny ale to powklejeniu jej
Chrapek Opublikowano 13 godzin temu Autor Opublikowano 13 godzin temu Dziś przyszła śruba z Ali 32mm dorobiłem do niej kołpak
mike217 Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu Śliczny jest . Ale udowodnione jest że taki kołpak powoduje fatalne prowadzenie modelu w ślizgu , śruba powinna mieć zakończenie na prosto lub szersze niż jej piasta . Wtedy strugi wody stabilizują ślizgacz. Niemniej Twój model jest dla oka i ten piękny kołpak go zdobi .
Chrapek Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu Dobrze że piszesz o tym bo nie wiedziałem, ale przy takim napędzie chyba źle nie będzie prędkość nie duża, wręga silnikowa może być? Jeszcze jak toczysz króciec pod śrubę z mosiądzu to wpierw robisz gwint a potem otwór pod wał czy odwrotne?
mike217 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu Toczę walek na wymiar pod gwint z tyłu zostawiam kołnierz średnicy takiej jak ma średnicę Piasta śruby . Pod gwint m4 robię wymiar w minusie 3,90 . Gwintuje na tokarce narzynka w lunetce . Potem robie nakielek nawiertakiem 0,80 i wiercę otwór 2 mm na dość wysokich obrotach . Często cofam żeby wiór wyszedł . Potem robię podcięcie za gwintem nożem przecinakiem 1.5 mm i całość odcinam . Ja mam bardzo dokładną tokarkę i to wszystko idzie w osi . Wręga silnikowa może oczywiście być . Jedna uwaga . Najpierw gwint potem otwór bo na tak drobnym detalu gdzie niewiele już zostaje ścianek jak zrobisz odwrotnie to otwór „ siądzie „ i nie będzie pasować .
Rekomendowane odpowiedzi