Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Darek Kuras Opublikowano 15 Marca Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 15 Marca Na bazie czterech wcześniejszych wersji w tym dwóch spalinowych, został zaprojektowany przez nasz Klub, juniorski model akrobacyjny F2B z eliptycznymi skrzydłami i statecznikiem poziomym. Wielu zapewne widziało ten model na zawodach w sezonie 2024. Ze względu na sporo pytań i próśb o udostępnienie, wklejam temat. Parametry techniczne: Rozpiętość: 1112mm Długość: 830 Waga RTF: 920g Silnik: Dualsky 2820 Eco 1120 KV Regulator: Dualsky XC4015BA - 40A ( koniecznie z DGM -Dualsky Governor Mode) Zasilanie: Dualsku LiPo 3S 2200-2700 Timer pasywny ( by I.Burger) Profil skrzydła: NACA0018 modyfikowany Linki: 16m Poszczególne elementy zostały wycięte na ploterze laserowym, dzięki temu komplet części można było po wcześniejszym przygotowaniu programów, wyciąć w kilka godzin. Ze względu na ograniczenia pola roboczego plotera, niektóre dłuższe elementy ( np. dźwigar) zostały podzielone, a następnie połączone (na jaskółczy ogon). Skrzynia baterii i regulatora, ze sklejki. Dźwigar ze względu na swój kształt, również został wycięty ze sklejki. Okleina kadłuba to sklejka i balsa w części ogonowej. Podwozie z płaskownika duralowego, mocowane na kadłubie, z możliwością demontażu np. do transportu. Podobnie kółko ogonowe, jest demontowane ( nie jest to rozrysowane na planie). W załączeniu pliki dwg, pdf, jpg. Dla ułatwienia zrozumienia konstrukcji, wklejam kilka screenów z modelu 3D. Szczegóły rozwiązań. Pokrycie folią termokurczliwą. Elementy zdobienia, z tej samej foli wycięte na ploterze laserowym. Model bez problemu i z łatwością wykonuje program akrobacji juniorskiej ale również pełny program. Ze względu na długość linek czas dla pełnego programu: 4:30 + 0:30 min. Do tego sportowa sylwetka, która ładnie prezentuje się zarówno w locie jak i na pasie startowym. Pilot na tym modelu zdobył w sezonie 2024 Mistrzostwo Polski Juniorów. 😄 W styczniu 2025 została wprowadzona modyfikacja, wprowadzająca zmienne wychylenie steru kierunku. Pierwsze loty testowe konstruktora modelu, przy łagodnym wietrze były bardzo pozytywne. Model zdecydowanie lepiej zachowywał się w ósemkach pionowych, klepsydrze i ósemkach pod pułapem. Wcześniej zdarzały się utraty naciągu. Możliwe, że spowodowane precesją powodującą tendencję do skręcania, lub innymi błędami konstrukcyjno-wykonawczymi ale pewności nie mam. Zachęcam do budowy i latania. Małe zestawienie wersji "rozwojowych modelu" 1.0 - niebieski, 1.2 - pomarańczowy, 1.4 - zielony ( pierwszy elektryczny), 1.5 - żółto-czarny AVIA_2022Elipse_v1.5_final.pdf AVIA_2022Elipse_v1.5_final.dwg 9 2
Robert Tomzik Opublikowano 15 Marca Opublikowano 15 Marca Gratuluje Darek! Wykonałeś kawał dobrej modelarskiej roboty 💪 Chętnie sie przelece 1
leszek-bart Opublikowano 15 Marca Opublikowano 15 Marca Wielkie dzięki za opis i za oplikowanie planów . Jeszcze prośba o opis z jakich materiałów poszczególne elementy zbudowano . Wiadomo , waga modelu jest ważna . A może jakieś zestawy by się udało wystrugać .
Darek Kuras Opublikowano 15 Marca Autor Opublikowano 15 Marca W pliku Dwg są opisane i rozdzielone wszystkie pozycje, tj wzg materiału i grubości. Częściowo zrobiony nesting dla desek szerokość 100mm. Pozycje są ponumerowane ale w zespołach tzn. np statecznik poziomy to zespół 16 i wszystkie elementy o numerze 16 wchodzą w jego skład ( różne grubości balsy, sklejka wzmacniająca). Przy okazji: okleina statecznika poziomego, pionowego, sterów wysokości, klap, ma grawerkę z jednej strony - po to aby od razu na niej kleić wewnętrzne elementy konstrukcyjne. Materiały. W zasadzie jest to balsa i sklejka. Elementy z duralu to orczyk, dźwignie i podwozie. Popychacz z rurki węglowej i sprych rowerowych (fi 2,2mm) + dwa snapy regulowane - jeden na popychaczu przy dźwigni klap od strony orczyka, drugi przy dźwigni steru wysokości. Taki układ pozwala dokładnie wyregulować układ sterowania. Kółka fi 45-50 piankowe. Pozdrawiam Darek 1
leszek-bart Opublikowano 16 Marca Opublikowano 16 Marca Dzięki za odpowiedź . Nie mam programu do otwierania plików Dwg to i nie mogłem o tym wiedzieć . Do wydruku wezmę plik Dwg .
Darek Kuras Opublikowano 16 Marca Autor Opublikowano 16 Marca Bez problemu znajdziesz w sieci jakiś darmowy program do otwierania dwg. Ja mam nawet taki w telefonie ( DWG Fastview). Poniżej zrzut ekranu z otwartym plikiem. Również profesjonalne programy można w pełni funkcjonalnie testować przez 14 a nawet 30 dni. Przy okazji uczniowie i studenci kierunków technicznych, dostają po rejestracji, od znanych firm, pełne wersje do korzystania w trakcie nauki.
Rekomendowane odpowiedzi