Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Darek Kuras Opublikowano 25 Września Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 25 Września Kolejny model w naszej stajni, jest w końcowym etapie projektowania. Faza koncepcyjno-obliczeniowa zakończona. Trwa detalowanie i za chwilę ruszy budowa prototypu. Krótka charakterystyka: - rozpiętość 1100m - długość 850mm - pow. skrzydeł 25,5 dm2 ( ok 1,5 dm2 wiecej niż Avia elktro) - pow. statecznika poziomego i steru wysokości 5,7dm2 - szacowana waga RTF - 950g - elektryczno napęd, bateria LiPo 3S 2200mAh Model przeznaczony dla Juniorów, do wykonania pełnego programu w klasie F2B/M, ale również cały program seniorski powinien dać radę wykonać. Zobaczymy po pierwszych lotach. Projekt bazuje na sprawdzonych proporcjach i elementach konstrukcyjnych, modelu Avia elektro 1.5, aczkolwiek idea to uproszczenie budowy pod kątem młodzieży, stąd mniej obłe / eliptyczne kształty. Komora baterii, mocowania silnika, regulatora, timera oraz orczyka jest jednym elementem (z przegrodami), zbudowanym ze sklejki 2mm. Skrzydła natomiast będą wycinane ze styropianu, przy czym natarcie, spływ i dźwigar będą z listewek/desek balsowych. Okleina skrzydeł w miejscu łączenia z kadłubem, wykonana będzie ze sklejki. Pozostała powierzchnia pokryta będzie cienkim papierem gazetowym na rzadkim wikolu, a następnie pokryta wielobarwną folią. Klapy, stateczniki i kadłub, oklejone z zewnątrz balsą, a następnie również folią. Przewidziane jest regulowane wyprowadzenie linek. Możliwe że zostanie zastosowany mechanizm odchylania steru kierunku. Relacje z budowy wkrótce.... 11
Christian Chroboczek Opublikowano 16 Listopada Opublikowano 16 Listopada Witam panie Kuras Jak postepuje budowa modelu Orlik? Kiedy mozemy liczyc na plan tego modelu? Moj Taifun elektro jest prawie gotowy(wysle wkrotce zdjecia) a zima jeszcze przed nami. Mam czas na nowy projekt. Pozdrowienia Krystian
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Darek Kuras Opublikowano 20 Listopada Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 20 Listopada Prototyp się buduje. Jest duża szansa ze jeszcze w tym roku go oblatamy. Przy okazji znaleźliśmy kilka błędów w dokumentacji. Wersja 2.0 będzie raczej żeberkowa. Za dużo zabawy mamy z tym styropianem, mimo ze tniemy go maszyna numeryczną i dokładność jest przyzwoita, ale nie jest taka jak chcemy. Może jeszcze to dopracujemy. Kilka fotek z aktualnego postępu prac: 5 1
Christian Chroboczek Opublikowano 20 Listopada Opublikowano 20 Listopada Dziekuje za informacje. Interesujanca konstrukcja kadluba. Mozna schowac te wszystkie elektryczne komponenty. W malych modelach jest to zawsze problem.
leszek-bart Opublikowano 1 Grudnia Opublikowano 1 Grudnia A na jakim silniku będzie latał , bo mój Edge tej wielkości na silniku 3536/1250kV lata okrążenie 6 sekund .
Darek Kuras Opublikowano Poniedziałek o 08:19 Autor Opublikowano Poniedziałek o 08:19 Planowany jest silnik DUALSKY 2820 ECO 1120 KV ze śmigłem Carbonlight 9x6, Regulator Dualsky XC4015BA - 40A. Jeszcze sprawdzimy wagę po zmontowaniu wszystkiego i ostatecznie zdecydujemy co będzie go napędzać. Linki 16m, co daje realny promień ok 17m - prędkość do takiego układu, dobieramy na 4:15-4:20 sek ( max 4:30). Jest to w przeliczeniu ok 90 km/h co jest optymalna prędkością na różne warunki ( przynajmniej dla nas). Przy większym wietrze podciągamy do 4:10. Timer jest pasywny, wiec oprócz czasów możemy w nim tylko ustawić Throttle. Jeśli kończy nam się regulacja prędkości na timerze, to zmieniamy śmigło, ponieważ na tych małych regulatorach nie mamy możliwości zmiany obrotów Orlik nabiera kolorów. Jest szansa, że oblatamy w tym roku. Poniżej w trakcie oklejania 3
Christian Chroboczek Opublikowano Poniedziałek o 20:08 Opublikowano Poniedziałek o 20:08 Witam Panie Kuras Dobra robota. Podoba mi sie. Moja propozycja: jak nie bedzie problemu z COG to silnik Dualsky 2814-1330kv i smiglo 9x5 by wystarczyl. Ponad 30gr. mniej wazy. Przez mniejszy skok smigla model (prawdopodobnie?) bedzie sie mniej rozpedzal w locie pionowym w dol. Pozdrowienia Christian
Rekomendowane odpowiedzi