Stearman Opublikowano wczoraj o 12:35 Opublikowano wczoraj o 12:35 Witam, ostatnio przymierzałem się do zaprojektowania Irydy, ale okazało się, że moje EDF70 są słabe, dają ok 1000g ciągu statycznego przy masie samej turbiny i pakietu ok 500g... niewielki współczynnik... Pomyślałem zatem o czymś prostszym.. jednosilnikowym modelu... prostym w budowie i projektowaniu. Tu padł wybór na MIG-21... w końcu to sama rura z silnikiem i skrzydłami Wydaje się to możliwe i w zasięgu moich umiejętności, a że swego czasu robiłem model do wydruku 3D tego samolotu to nabrałem do niego sentyment... Inna sprawa to pilotaż, ale tym się będę martwił później, wszak najpierw trzeba zbudować model 😜 Coś tam znalazłem w internecine, przejrzałem kilka postów i postanowiłem zacząć projekt MIG'a. Powiększyłem trochę powierzchnię nośną o jakieś 15% bo wyczytałem tak na forum... Załóżmy więc że mam bryłę samolotu ale trzeba dopracować założenia aerodynamiczne... dla modelu RC. Na początek wielkość... czyli stosunek ciągu do masy... wiadomo, że im większy tym lepiej... ale do spokojnego latania? MIG-21 Freewinga ma stosunek 1.2 Jak niski może być sten stosunek ciąg/masa, tak z doświadczenia, by MIG nie spadł i latał stabilnie?
robertus Opublikowano wczoraj o 12:38 Opublikowano wczoraj o 12:38 Bardziej chodzi o stosunek obciążenia skrzydła do ciągu. Masz duży lekki samolot to i na 0.5 poleci.Zrobiłem ołówka, jest obszerna relacja krok po kroku na forum.Powodzenia.
Stearman Opublikowano 23 godziny temu Autor Opublikowano 23 godziny temu Celuje w 52g/dm^2.... to chyba jeszcze nie tak dużo, a ile wyjdzie będzie wiadomo na końcu. Pozostaje kwestia profilu skrzydła... znalazłem gdzieś wzmianki o MH51.... była też podpowiedź MH45... ale MH 45 nadal wygląda "dziwnie". Może jakiś inny profil polecacie, bo z tej rodziny to pewnie MH22 byłby choć zbliżony w proporcjach, ale nie wiem czy wtedy poleci.... Tak wygląda przy MH32
robertus Opublikowano 23 godziny temu Opublikowano 23 godziny temu Poleci na wszystkim. Ja robiłem kfm3 ale jakis crd tez będzie dobry. Nie patrz na skalę. On ma latać a nie być redukcją. 2
japim Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu Koledzy z Group250 juz ulotnili taki model. I nawet lata. Może warto zerknac jak oni rozwiązali pewne rzeczy zeby nie wyważać otwartych drzwi. https://cults3d.com/en/3d-model/gadget/mig-21-70mm-edf-jet 1
Stearman Opublikowano 4 godziny temu Autor Opublikowano 4 godziny temu 12 hours ago, japim said: Koledzy z Group250 juz ulotnili taki model. I nawet lata. Może warto zerknac jak oni rozwiązali pewne rzeczy zeby nie wyważać otwartych drzwi. Bardzo fajnie im to wyszło 👍 Widzę, że proporcje profilu przylądku owego też tak dziwnie wyglądają więc nie mam się czym przejmować 🤪 Myslę, że najłatwiej zrobić model drukowany, ja myślałem o kilku częściąch drukowanych, reszta metoda tradycyjną. Nie jestem fanem modeli w całości drukowanych choć jeden zrobiłem i czeka na ulotnienie 🤪 Umknęło mi w ich opisie jaki jest ciąg tej turbiny co ja zainstalowali? Ale materiał fajny bo i skala podobna i masa....
japim Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu Użyli PowerFun na 4s. Masa do lotu 1.2kg
Stearman Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu No tak... tylko że ciąg 1640g... gdzie z moją turbiną 1000g ciągu 😭
robertus Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu Jak to Cie pocieszy to mój większy MiG od ich wersji waży 1600g a EDF w modelu ma ciągu góra 1400. A mam edf FMS, które uważam za najlepsze w tej cenie. Sceptycznie bym podchodził do danych katalogowy. Może i są prawdziwe, ale na stanowisku laboratoryjnym a nie w modelu.
Rekomendowane odpowiedzi