Jump to content

Pierwsza spalina


Paweł R.

Recommended Posts

Witam,

Pisze po raz pierwszy na tym forum, bo sprawa powazna:) - jutro kupuje pierwsza spaline:)

 

Okreslilem pewne kryteria, ktorych chce sie trzymac przy wyborze, wybralem silnik - 7,5ccm - i teraz czas na samolot.

Najpierw moje umiejetnosci: Easy Glider Pro - zaczynam miec radoche z latania przy wiekszym wietrze - zajefajne uczucie, jak szybowiec lata prawie w miejscu pod wiatr - okreslam sie na sredniozaawansowany z zakusami na dobry:) Minimag - kretow nie bije, ale denerwuje mnie jego niska waga i moim zdaniem malo rzeczywiste zachowania w locie. Poza tym strasznie podatny na nierownosci przez co malo fajne starty i ladowania:(

No i dochodzimy do spaliny. Modele ktore sobie upatrzylem to:

Black Horse - Excel 2000,

Phoenix Model - Canary 40,

Phoenix Model - Classic 40,

TM - Copacabana.

Wszystkie maja profil plaskowypukly aby ulatwic nauke przy niskich predkosciach.

Czy macie jakies doswiadczenie z w/w modelami i mozecie cos doradzic?

 

Pozdrawiam

Paweł R.

 

Ps. Jesli jest zwyczaj kilku slow o sobie uzupelnie wiadomosc:)

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Miałem kiedyś Canary 40 i sam się na nim uczyłem latać, wiec śmiało mogę go polecić na start. Samolot bardzo łatwy w pilotażu no i ze złożeniem nie powinieneś mieć trudności.

ps. w mojej stopce masz link jak kiedyś się nim bawiłem.

 

pzdr.

Piotr

Link to comment
Share on other sites

piper poniżej 1,6-1,8 metra rozpiętości będzie marnie latał (była na tym forum relacja z nielota 1,4m pipera), poza tym to jednak jakaś tam forma ćwierć czy óśm makiety, więc łacno coś pouszkadzać czyli zastrzały podwozie maskę etc.

Trener powinien mieć podwozie 3 kołowe, i wcale niekoniecznie musi być górnopłatem.

Wielkość silnika 6,5-8 jest bardzo odpowiednia dla trenera, jeszcze mało pali a już model jest całkiem spory i dobrze widoczny.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Kolega ma excela2000 i jest on naprawdę pancerny i idealny pod silnik 7.5cm3. Bywałem z nim na "lotnisku" z tym modelem, i nawet na rżysku dało radę wylądować bez uszkodzeń. Jednak gdy już trafił na kamień przednie koło do odnowy było :twisted: Spostrzeżenia, model z silnikiem 7.5cm3 zrobił uwaga, ZAWIS :shock: Widziałem... Nadmiar mocy z tym silniki, lecz pasuje on tu idealnie. Poza tym, stateczny, dostojnie leci przy powolnych lotach i nadal mamy nad nim pełną kontrole... Kolega katował silniki "stojąc w miejscu" pod wiatr nim, kontroli nad nim nie utracił a model nadal był w pełni stateczny i się nie chwiał.

Minusy które spostrzegłem u niego, brak dostępu do przedniego koła, ciężki dostęp do osprzętu w kadłubie, rozwiązanie sterowania lotek [beznadziejne, wyrabia się szybko i są luzy]

Link to comment
Share on other sites

Sam nauczyłem sie latać na takim trenerku http://www.modelarski.com/produkt-Model_trainer_40_ARF,49.html w tym sklepie pozatym można dokupić do niego wszystkie części zamienne (skrzydła kadłub, stateczniki) więc jak co nie cały model idzie do pieca po kraksie. Jedyna wada to miekkie podwozie przedniej goleni (ale w tym sklepie maja tez swietne czeskie podwozia z w miarę twardego ale dobrze spręzynującego drutu). Model dużo wybacza lata jak po sznurku, mnie tylko nie chciał raz latać jak zrobiłem revers na lotkach :) ale po 2 godzinach znów był gotowy do lotu.

Pozdrawiam

Arek K

Link to comment
Share on other sites

No i ladnie:)

Mialem liste 4 typow do zakupu i liczylem na pomoc w wyborze:) Teraz mam juz 7 na liscie i dalej ni hu hu nie wiem ktory wybrac:)

 

Dam rade:)

 

Wieczorem pochwale sie co bedzie latac w moim "spalinowym hangarze":)

Link to comment
Share on other sites

Guest kasper150

Witam, ja ostatnio też wybierałem pierwszą spalinę i wybór padł na bossanove 3d (fun flyer). Myślę, że lepiej sobie podarować trenerki, bo szkoda na nie kasy, potrzebują dużo miejsca do startu i prędkości do lotu po za tym jest przewidziane są do nauki latania, więc o akrobacji w przyszłość można zapomnieć. Zobacz filmik z 1 lotu bossanovy ( 1 jako pierwsze oderwanie od ziemi i pierwszego jako mój pierwszy lot spaliną). Na Twoim miejscu podarowałbym sobie trenerki, chyba, że masz zamiar w przyszłości męczyć modele tego typu... /// pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

To i ja wcisnę trzy grosze :) Ważne jest jakim dysponujesz lotniskiem. Ja i latający koledzy korzystamy z wyboistego kawałka łączki. Trenerki na ogół są do togo idealnie stworzone. Ja latałem Tiger Trainer 40. Ten trenerek ma obustronnie wypukły ale niesymetryczny profil skrzydła i można nim już całkiem nieźle pokręcić akrobacje. Z silnikiem OS 46Ax idzie niemal pionowo w górę. I bardzo ważne, jest odporny na ekstremalne przeciążenia .

 

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2864

 

Z kolei widziałem też w akcji model Phoenix Canary. Ma super wytrzymałe podwozie i jest bardzo łatwy w pilotażu. Taka babcinka można powiedzieć. :wink:

Link to comment
Share on other sites

odwracanie modelu jest trochę niewygodne, bo samolot jest dość duży

 

Odpalasz zgodnie z "arkanami" sztuki ? Jeżeli dalej problemy to "jakoś " go jednak musisz odwrócić ( dzwig, winda, koledzy :wink: - niepotrzebne skreślić ).

Link to comment
Share on other sites

Przyjedzie taki czas, że nie wytrzymasz nerwowo i zamocujesz leżąc albo do góry cylindrem.Nawet jesli model stoi zatankowany już leci do gaznika i kapie co potem daje taki efekt, że silnik jest utopiony w paliwie

Link to comment
Share on other sites

Przyjedzie taki czas, że nie wytrzymasz nerwowo i zamocujesz leżąc albo do góry cylindrem.Nawet jesli model stoi zatankowany już leci do gaznika i kapie co potem daje taki efekt, że silnik jest utopiony w paliwie

Chyba że zmienisz na 4t. :D

Link to comment
Share on other sites

Przyjedzie taki czas, że nie wytrzymasz nerwowo i zamocujesz leżąc albo do góry cylindrem.Nawet jesli model stoi zatankowany już leci do gaznika i kapie co potem daje taki efekt, że silnik jest utopiony w paliwie

 

Nic z tych rzeczy. Moj LA 46 był cylindrem w doł - pod kątem wprawdzie - i zapalał oraz pracował jak nie jeden 4suw. nigdy nie był zalany ani nigdy nie było problemu z odpaleniem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.