Jump to content

G .51 Ring problem


pmaverick

Recommended Posts

Silnik jak w tytule, swieca os max a3, paliwo 80-20 bez nitro... chcialem byc madrzejszy od fabryki i ustawic lepsze niskie obroty i... totalny rozjazd... trzyma niskie nie wkreca sie na wysokie tylko gasnie... Jakies pomysly? zna ktos fabryczne ustawienie sruby niskich ?

Link to comment
Share on other sites

Co do śruby od niskich obrotów to nie wiem jak jest ustawiona w twoim silniku ale jeżeli gaśnie w chwili dodania gazu to po każdym zgaśnięciu dokręć 1/8 obrotu i próbuj dalej aż do chwili gdy przestanie gasnąć gdy dasz gazu. Iglicę od obrotów max. wkręć do zera a następnie wykręć o 2 i 1/2 obrotu i potem kombinuj ze śrubą od niskich obrotów lecz jeżeli wkręcanie nie da żądanych efektów to możliwe że jest za bardo wkręcona i trzeba działać identycznie tyle że wykręcać.

Link to comment
Share on other sites

Zmienilem na OS 8 i pomogło, nadal jednak jest dziwna reakcja, bo jak ciagle zmieniam obroty (niskie-wysokie) to sie wkreca ladanie, wystarczy jednak, że pochodzi na niskich ok 20 sekund to jak otwieram przepustnice to sie dlawi i dopiero wchodzi na pelne. Mysle ze trzeba dobrze zgrac srube niskich obrotow z wysokimi. Moment przejscia jest taki problematyczny.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że jeśli nie dasz choć 5% nitro to będziesz się męczył z tym ustawianiem przejścia i wchodzeniem na obroty nitro to nie rarytas a konieczność w nowoczesnych silnikach.

Link to comment
Share on other sites

Zmienilem na OS 8 i pomogło, nadal jednak jest dziwna reakcja, bo jak ciagle zmieniam obroty (niskie-wysokie) to sie wkreca ladanie, wystarczy jednak, że pochodzi na niskich ok 20 sekund to jak otwieram przepustnice to sie dlawi i dopiero wchodzi na pelne. Mysle ze trzeba dobrze zgrac srube niskich obrotow z wysokimi. Moment przejscia jest taki problematyczny.

 

Zalewa się na wolnych obrotach. Iglicę niskich obrotów należy wkręcić.

 

Zawsze reguluj w takiej kolejności:

 

- maksymalne wysokie obroty na słuch ewentualnie jeśli posiadasz miernik obrotów. Od uzyskanych maksymalnych obrotów wykręć iglicę wysokich o ok 2-3 ząbki.

 

- teraz ustawiasz niskie. Przytrzymujesz silnik na wolnych obrotach kilka sekund i otwierasz przepustnicę:

 

a) silnik się dławi, pluje, po chwili wkręca na obroty - iglicę wolnych należy wkręcić.

B) silnik gaśnie - iglicę wolnych należy wykręcić.

 

Po prawidłowym ustawieniu przejścia (a zdarza się że to czasem zajmuje jakiś czas :) ) należy dokonać ewentualnej korekty wysokich obrotów i gotowe. Należy pamiętać że przed lotem trzeba sprawdzić czy silnik nie dusi się na wysokich obrotach w modelu ustawionym dziobem do góry! Jeśli się dusi należy jeszcze odkręcić iglicę wysokich.

 

Dodatkowa zawartość nitrometanu w paliwie ułatwia regulację i dynamikę silnika paliwa z zawartością 5% są wystarczające do ST51.

Link to comment
Share on other sites

Zmienilem na OS 8 i pomogło, nadal jednak jest dziwna reakcja, bo jak ciagle zmieniam obroty (niskie-wysokie) to sie wkreca ladanie, wystarczy jednak, że pochodzi na niskich ok 20 sekund to jak otwieram przepustnice to sie dlawi i dopiero wchodzi na pelne.
Mozesz miec za wysoko zbiornik paliwa.
Link to comment
Share on other sites

Możesz miec Chinski silnik :D a nie za wysoko zbiornik i tu bedzie pies pogrzebany.Nie wymagaj od tego silnika cudów bo to nie OS jedynie swieca z OS a ona sprawy nie załatwi.Miałem 3 Tigry i przerabiałem to co Ty teraz.Mysle, że dobrym rozwiązanie bedzie wymiana gaznika z Os maxa 55AX podobno to troche pomaga, ale głowy nie dam, bo ja poszedłem na łatwizne i wymieniłem silnik

 

A co będzie dalej moge Ci powiedziec Marcin ma racje, żę nalezy wkrecic srubeczke skłądu mieszanki tylko wtedy przejscia z wolny n a wysokie będą idealne a z srednich na pełne w ogóle nie bedzie tylko motorek sie zadusi.Jak popuscisz znów porawią sie przejscia z srednich na wysokie a z wolnych na wysokie będzie lipa.

Link to comment
Share on other sites

Heh, no nie da sie ukryć, że oasmax to to nie jest. Myśle jednak, że od razu wymieniać suilnika nie ma sensu. Może Ciebie na to stać, mnie niestety nie. Co do wysokosci zbiornijka to jest nawet bym powiedzial za nisko. Wczoraj troche poregulowalem, dzis ide latac dalej bo juz chyba powinno byc ok.

Link to comment
Share on other sites

Nie mówie, że ten silnik sie nie nadaje do latania, ale idealne go nie ustawisz wg mnie i innych kolegów którzy mieli te silniki wadliwy jest gaznik nie idzie wyregulowac go tak aby zbierał sie z każdych obrotów albo wchodzi z wolnych piekinie albo z srednich i myslę, ża aż tak Ci to nie bedzie przeszkadzać.Swiecy i paliwa bym nie wymieniał ten silnik lubi rycyne dodaj tylko kapke nitro i bedzie ok

Link to comment
Share on other sites

A co będzie dalej moge Ci powiedziec Marcin ma racje, żę nalezy wkrecic srubeczke skłądu mieszanki tylko wtedy przejscia z wolny n a wysokie będą idealne a z srednich na pełne w ogóle nie bedzie tylko motorek sie zadusi.Jak popuscisz znów porawią sie przejscia z srednich na wysokie a z wolnych na wysokie będzie lipa.

 

Nie wiem skąd Ty takie rewelacje wyciągasz - nie ważne.

 

pmaveric - nie stresuj się bo to nie ma sensu. Przyłóż się raz a porządnie do tej regulacji a nie będziesz żałował! Tutaj masz moje silniki Super Tigre G40 Ring i Super Tigre G51 Ring latam na paliwie Model Technics Sport 5 i świecach OS No 8.

Link to comment
Share on other sites

No tak do takiego chaosu w powietrzu gdzie prawie cały czas jest pełen gaz to wystarcza i wtedy każdy silnik dobrze chodzi ani razu nie zszedłes na wolne orbty jedynie na ziemi.Spróbuj pokręcic jakies akrobacje wg jakis wzorców gdzie troszke inaczej operuje sie gazem niz u Ciebie na filmach zresztą to po czesci sprawa indywidualna dla kogo jak dany silnik chodzi i jakie mu stawia wymagania

Link to comment
Share on other sites

No tak do takiego chaosu w powietrzu gdzie prawie cały czas jest pełen gaz to wystarcza i wtedy każdy silnik dobrze chodzi ani razu nie zszedłes na wolne orbty jedynie na ziemi.Spróbuj pokręcic jakies akrobacje wg jakis wzorców gdzie troszke inaczej operuje sie gazem niz u Ciebie na filmach zresztą to po czesci sprawa indywidualna dla kogo jak dany silnik chodzi i jakie mu stawia wymagania

 

Nie każdy jest mistrzem w akrobacji - nie o to tu chyba chodzi i nie wstawiałbym obu filmów jeśli nie byłoby na nich słyszalnych przejść z niskich i średnich na wysokie. Zresztą akurat Ciebie co zadowoli? O mały włos a trąbiłbyś na lewo i prawo że OS AX to też wadliwa seria bo Ty i koledzy..... o czym tu gadać Radek? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Na szczęście nie jest wadliwa, a całość została opisana i wyjaśniona przy okazji inni koledzy już wiedzą na co zwrócic uwagę.Marcin wiesz, że ja nie od dzis mam niezbyt dobre zdanie o ASP i tigrach 2 suwowych i nikt mnie nie przekona co dy tych silników no i chyba mam prawo mieć własne zdanie na ten temat :D po prostu nie lubię ciągle krecić co wyjazd na lotnisko paliwem i sprawdzać orobtów biegac 20min przy modelu zanim wystartuje.Cieszy mnie to, że przy os maxie reguluje silnik raz na wiosnę poświęcając trochę czasu a potem cały sezon latam bez problemów na 10-15% nitro. Czy wykręcę igłę paliwową pół obrotu więcej czy mnie silnik i tak chodzi idealne żadne warunki atmosferyczne itp nie wpływają na jego prace.Przy ASP i Tigre ciągle coś trzeba było poprawiać i to mnie dołowało dlatego mam złe wspomnienia z tymi silnikami tymbardziej, że one niezbyt tolerują duże ilosci nitro.

 

bo Ty i koledzy..... o czym tu gadać Radek? :roll:

 

Bo ja i koledzy mielismy problemy z tymi silnikami co innego gdybym to tylko ja miał problem wtedy by mozna zwalic, że nie potrafie wyregulować silnika, albo szukac przyczyn tam jak u kolegi, który założył ten temat.Dodam, że wszystkie silniki zakupione były w Wimarexie było ich bodaj 6 sztuk ja miałem G51 i G75 ten pierwszy jeszcze w miare chodził drugi to była porażka od początku

Link to comment
Share on other sites

Na szczęście nie jest wadliwa, a całość została opisana i wyjaśniona przy okazji inni koledzy już wiedzą na co zwrócic uwagę.

 

Twój problem wyjaśniony.... kolegi nie... przecież miał to samo na oryginalnym tłumiku :devil:

 

Marcin wiesz, że ja nie od dzis mam niezbyt dobre zdanie o ASP i tigrach 2 suwowych i nikt mnie nie przekona co dy tych silników no i chyba mam prawo mieć własne zdanie na ten tema

 

Że masz takie zdanie - OK! ale przestań już opowiadać że każda Twoja porażka to wina wszystkiego dookoła a nie Ciebie tym bardziej że opisujesz te silniki w sposób taki jakby kompletnie do niczego się nie nadawały.

 

Bo do czegoś może nadawać się silnik który ma taką wadę? :

 

tylko wtedy przejscia z wolny n a wysokie będą idealne a z srednich na pełne w ogóle nie bedzie tylko motorek sie zadusi.Jak popuscisz znów porawią sie przejscia z srednich na wysokie a z wolnych na wysokie będzie lipa.....wadliwy jest gaznik nie idzie wyregulowac go tak aby zbierał sie z każdych obrotów albo wchodzi z wolnych piekinie albo z srednich i myslę, ża aż tak Ci to nie bedzie przeszkadzać.

 

To jak to jest że niektórzy latają na tych silnikach z powodzeniem? Acha... no tak... nie umieją latać... jasny gwint... błędne koło.

Link to comment
Share on other sites

Pisząc kilka postów wcześniej odnośnie regulacji ST.51 pisałem to z doświadczenia ponieważ miałem dwa takie silniki z czego posiadam jeszcze jeden i po poprawnym wyregulowaniu na rozgrzanym silniku, który pracował na wolnych obrotach 30 - 40 sekund dając błyskawicznie drążek gazu na max. miał przejście bez "zająknięcia" więc nie wierzę że Super Tigre jest nic nie wart. Powiem więcej, jest wart dużo, tylko kwestia poprawnej regulacji i będzie O.K. a jeżeli jest jakaś wada to niestety nawet OS czy MVVS nie będzie pracował normalnie.

Link to comment
Share on other sites

Zgoda tylko dlaczego OS maxy wyreguluje i chodzą bardzo dobrze a z Tigrem były problemy.

 

Marcin odnosnie mojego OS maxa problem kolegi też jest rozwiązany i jest to napisane musiałeś przeoczyć.Jezli kiedys bedzie okazja chętnie bym zobaczył pracującego tigra tak jak wszystkie OS maxy i wtedy czapka z głowy zwrócę honor

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Widzę to w ten sposób:temat dotyczy ST 51 a nie OS-a, więc albo piszemy w temacie ST albo nic.Radek daj już spokój z tymi ciągłymi porównaniami z OS-Maxami.Nie każdy ma je ochotę kupować albo nie każdego stać.Jak problem dotyczy ST to ogranicz się z wypowiedziami tylko i wyłącznie do ST ( nie w sensie: badziew Made in China).

Link to comment
Share on other sites

OS maxa przytoczyłem aby była jakaś skala porównania.Nikogo nie namawiam do kupna OS wiadomo, że nie każdego stać albo po prostu kupuje i nie musi sie z tego tłumaczyć.Za te pieniądze Tiger chodzi dobrze a ja chciałem tylko opisać co mnie spotkało z tymi silnikami.Jeżeli komuś perfekcyjnie chodzi to OK życze jak najlepiej nie wiem tylko czemu pojawia sie sporo takich tematów problem super tigre problem ASP.

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Radek, ja tylko przypominam o czym jest temat.Nie dostałeś dłuższego krawatu, nie dostałeś po uszach więc nie wiem o co te pretensje.W każdym razie wracajmy do sedna sprawy.Marcin133, Ciebie również proszę o nie pisanie już na temat OS-max.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.