anjin-san Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Ostatnio chodzi mi po glowie budowa motoszybowca do latania FPV. Ze wzgledu na czystosc konstrukcji myslalem o napedzie tunelowym (impeller). Czy ktos z Kolegow probowal takiego rozwiazania? Jakie moga byc konsekwencje jesli chodzi o predkosc wznoszenia, pobor mocy itd? Takie modele istnieja ale sa rzadkoscia. Zastanawiam sie dlaczego. Takie rozwiazanie powoduje przeciez mniej wibracji w locie i mniejsze uszkodzenia w czasie kraksy.
Boguslaw Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Pytanie: gdzie by ten tunel miał być. Jeśli w kadłubie to średnica kadłuba będzie znacząca, jeśli na wieżyczce (a można znaleźć takie rozwiązania na youtobe), to IMHO ciężar takiej wieżyczki też będzie większy, niż dla standardowego napędu. poza tym nie jesteś ograniczony w doborze śmigła. Śmigła można złożyć stanowczo redukując opór. tunelu nie złożysz;P względy praktyczne decydują o tym, że w większości modeli stosuje się napęd tradycyjny
anjin-san Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Opublikowano 12 Maja 2009 Tunel mialby byc na gorze, ale nie na wiezyczce, tylko "lezec" za skrzydlem. Kadluba potrzebuje calkowicie do pomieszczenia osprzetu do fpv. PS. ALE SMIGA ! http://www.rcflights.co.uk/Videos/EdfEasystar.wmv
madrian Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 W Majowym "Przeglądzie RC" jest opis konstrukcji motoszybowca z napędem EDF - Soarjet. Po polataniu trochę, recenzenci ... zdjęli EDF i zabudowali silnik z przodu, na zwykłym śmigle - klasycznie. Ponieważ wystająca turbina działała w locie szybowcowym jak hamulec - i to bardzo skuteczny. Zajrzyj do działu "Filmowców" i przejrzyj podforum o budowie platform pod kamery.
anjin-san Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Opublikowano 12 Maja 2009 Ha! Szukalem haczyka i oto jest. Jasne i logiczne -taka turbina bedzie mocno hamowac. Dzieki Madrian. Jedynym wyjsciem byloby wiec umieszczenie jej w kadlubie do zabierze mi miejsce na elektronike fpv....chyba jednak klasyczny naped....
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Do tego drobiazg - sprawność napędu tunelowego przy małych szybkościach...Jedynie Francuzi zrobili to w realu (szybowiec), ale była to platforma do testów turbiny. Nie zrażeni wynikami badań i zdrowego rozsądku Polacy zrobili turbinowego dwupłata rolniczego na eksport do Zw. Radzieckiego...... - Jurek
bubu2 Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Tym dwupłatem była wersja An-2 (nazywana też Belfegor) z napędem nie tunelowym , a z silnikiem odrzutowym AI-25. pozdr.
Swift Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Witam Tytułem ciekawostki, na dole strony, link do filmiku, pokazującego, jak lata z napędem EDF, Ventus 2,6m z CMPro. http://www.cmpairplane.com/glider/Ventus.html Tak na maryginesie, co do bezsensowności napędu turboodrzutowego roliczego M-15 z Mileca, to fakt, silnik pożerał dwukrotnie więcej paliwa niż odpowiedniej mocy tłokowy. Podobno tak życzył sobie jednakl zamawiający czyli ZSRR. Ptaszki ćwierkały, że samolot nie bardzo miał być rolniczy, tylko zastosowany do prowadzenia wojny chemicznej i stąd oryginalny napęd. PP
madrian Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Swoją drogą, "Belfi" ma bardzo ciekawy wygląd i sporą pojemność. Szkoda, że nikt tego szkaradziejstwa nie chce wymodelować :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.