Skocz do zawartości

Motoszybowiec o napedzie tunelowym


anjin-san

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio chodzi mi po glowie budowa motoszybowca do latania FPV. Ze wzgledu na czystosc konstrukcji myslalem o napedzie tunelowym (impeller). Czy ktos z Kolegow probowal takiego rozwiazania? Jakie moga byc konsekwencje jesli chodzi o predkosc wznoszenia, pobor mocy itd? Takie modele istnieja ale sa rzadkoscia. Zastanawiam sie dlaczego. Takie rozwiazanie powoduje przeciez mniej wibracji w locie i mniejsze uszkodzenia w czasie kraksy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie: gdzie by ten tunel miał być. Jeśli w kadłubie to średnica kadłuba będzie znacząca, jeśli na wieżyczce (a można znaleźć takie rozwiązania na youtobe), to IMHO ciężar takiej wieżyczki też będzie większy, niż dla standardowego napędu. poza tym nie jesteś ograniczony w doborze śmigła. Śmigła można złożyć stanowczo redukując opór. tunelu nie złożysz;P

względy praktyczne decydują o tym, że w większości modeli stosuje się napęd tradycyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Majowym "Przeglądzie RC" jest opis konstrukcji motoszybowca z napędem EDF - Soarjet.

Po polataniu trochę, recenzenci ... zdjęli EDF i zabudowali silnik z przodu, na zwykłym śmigle - klasycznie.

Ponieważ wystająca turbina działała w locie szybowcowym jak hamulec - i to bardzo skuteczny.

Zajrzyj do działu "Filmowców" i przejrzyj podforum o budowie platform pod kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Do tego drobiazg - sprawność napędu tunelowego przy małych szybkościach...Jedynie Francuzi zrobili to w realu (szybowiec), ale była to platforma do testów turbiny. Nie zrażeni wynikami badań i zdrowego rozsądku Polacy zrobili turbinowego dwupłata rolniczego na eksport do Zw. Radzieckiego......

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tytułem ciekawostki, na dole strony, link do filmiku, pokazującego, jak lata z napędem EDF, Ventus 2,6m z CMPro.

 

http://www.cmpairplane.com/glider/Ventus.html

 

Tak na maryginesie, co do bezsensowności napędu turboodrzutowego roliczego M-15 z Mileca, to fakt, silnik pożerał dwukrotnie więcej paliwa niż odpowiedniej mocy tłokowy. Podobno tak życzył sobie jednakl zamawiający czyli ZSRR. Ptaszki ćwierkały, że samolot nie bardzo miał być rolniczy, tylko zastosowany do prowadzenia wojny chemicznej i stąd oryginalny napęd.

PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.