Jump to content

Motoszybowiec o napedzie tunelowym


anjin-san

Recommended Posts

Ostatnio chodzi mi po glowie budowa motoszybowca do latania FPV. Ze wzgledu na czystosc konstrukcji myslalem o napedzie tunelowym (impeller). Czy ktos z Kolegow probowal takiego rozwiazania? Jakie moga byc konsekwencje jesli chodzi o predkosc wznoszenia, pobor mocy itd? Takie modele istnieja ale sa rzadkoscia. Zastanawiam sie dlaczego. Takie rozwiazanie powoduje przeciez mniej wibracji w locie i mniejsze uszkodzenia w czasie kraksy.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie: gdzie by ten tunel miał być. Jeśli w kadłubie to średnica kadłuba będzie znacząca, jeśli na wieżyczce (a można znaleźć takie rozwiązania na youtobe), to IMHO ciężar takiej wieżyczki też będzie większy, niż dla standardowego napędu. poza tym nie jesteś ograniczony w doborze śmigła. Śmigła można złożyć stanowczo redukując opór. tunelu nie złożysz;P

względy praktyczne decydują o tym, że w większości modeli stosuje się napęd tradycyjny

Link to comment
Share on other sites

W Majowym "Przeglądzie RC" jest opis konstrukcji motoszybowca z napędem EDF - Soarjet.

Po polataniu trochę, recenzenci ... zdjęli EDF i zabudowali silnik z przodu, na zwykłym śmigle - klasycznie.

Ponieważ wystająca turbina działała w locie szybowcowym jak hamulec - i to bardzo skuteczny.

Zajrzyj do działu "Filmowców" i przejrzyj podforum o budowie platform pod kamery.

Link to comment
Share on other sites

Ha! Szukalem haczyka i oto jest. Jasne i logiczne -taka turbina bedzie mocno hamowac. Dzieki Madrian. Jedynym wyjsciem byloby wiec umieszczenie jej w kadlubie do zabierze mi miejsce na elektronike fpv....chyba jednak klasyczny naped....

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Do tego drobiazg - sprawność napędu tunelowego przy małych szybkościach...Jedynie Francuzi zrobili to w realu (szybowiec), ale była to platforma do testów turbiny. Nie zrażeni wynikami badań i zdrowego rozsądku Polacy zrobili turbinowego dwupłata rolniczego na eksport do Zw. Radzieckiego......

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Tytułem ciekawostki, na dole strony, link do filmiku, pokazującego, jak lata z napędem EDF, Ventus 2,6m z CMPro.

 

http://www.cmpairplane.com/glider/Ventus.html

 

Tak na maryginesie, co do bezsensowności napędu turboodrzutowego roliczego M-15 z Mileca, to fakt, silnik pożerał dwukrotnie więcej paliwa niż odpowiedniej mocy tłokowy. Podobno tak życzył sobie jednakl zamawiający czyli ZSRR. Ptaszki ćwierkały, że samolot nie bardzo miał być rolniczy, tylko zastosowany do prowadzenia wojny chemicznej i stąd oryginalny napęd.

PP

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.