Skocz do zawartości

Electro trainer S Graupnera


Dj.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jarku jak przyjedziesz na zawody ESA to zabierz Trainera to coś wymyślim

 

Oczywiscie bede, ale "nic nie wymyslimy" bo już prawie wszystko jest w paczkach i dopiero jesienia rozpakuje sie ponownie, zostawilem sobie modele ESA i juniora - to tak aby nie wypasc z rytmu :cry:

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Mam okazję kupić ten model ale bez silnika i regulatora, czyli całą nieużywaną resztę. Nie czuję jeszcze silników bezszczotkowych i tu mam pytanie do doświadczonych "elektryków": jaki silnik i regulator można w nim zastosować ( oczywiście pomijając orginalny Compact 345 ) .

Opublikowano

Witaj.

Propozycja silnikowa całkiem dobra. Polecam jednak inną jego wersję o ośmiu uzwojeniach i nazwie RAY 3542/08. Sama użyłam takowego w swoim ElektroTrainerze, kiedy oryginał wyzionął ducha. Różnica w cenie jest żadna, silnik mieści się bezproblemowo, a model wyważa bez kłopotu. Z regulatorem Pulso 40 ++ oraz 4-ro celową baterią, chociażby najtańszą Turnigy 4S2200mAh model ten nabierze wigoru i będziesz bardzo zadowolony.

:lol:

 

http://zapodaj.net/7790228bb7db.jpg.html

http://zapodaj.net/df54dd3fe2a6.jpg.html

http://zapodaj.net/64c624c2d8f5.jpg.html

http://zapodaj.net/51d7e876b464.jpg.html

Opublikowano

Żadna z tych rzeczy. Centralnie wbity w glebę z wysokości jakichś 30 metrów. Oślepienie słońcem, utrata orientacji, dekoncentracja, słowem błąd pilota. Oryginalny silnik - ukręcony w powietrzu wał po wykonanym uprzednio remoncie w warszawskiej Modelarni. Ceremonialnie spalony bo odzyskałam tylko dwa serwa. Jedno z lotki i jedno z wyczepu.

Koniec kropka choć złość i żal nadal buzują pomimo upływu czasu. Mam w planie ponowny zakup oraz ulotnienie kolejnego egzemplarza. Wada modelu to nienajlepsze mocowanie podwozia (jak dla kogoś kto jeszcze nie umie lądować). Zaleta takiego rozwiązania jest taka, że goleń poprostu się wypina z mocowania. Polecam szczerze jako pierwszy model oraz jako latadło do popołudniowego treningu. Poza tym w tym segmencie cenowym niczego z silnikiem, regulatorem oraz pływakami nie znajdziemy. A sam model ma zadziwiającą wolę życia. Moj egzemplarz przeżyl moje eksperymenty oraz dwóch początkujących nastoletnich pilotów. Niestety zginął o zgrozo tragicznie z mojej ręki.

Jakieś filmy z jego lotów znajdują się na YouTub-ie.

Pozdrawiam

 

Monika :jupi:

Opublikowano

No tak, energiczną Koleżankę tutaj mamy, może warto wziąć udział w walkach ESA? Szybkie loty masz opanowane(trainer S musi przypominac bardziej pylona niż trenerka), ale jak tak lubisz... Nie próbowałem jeszcze lotów z pakietem 4s - w tym modelu...

Opublikowano

Właśnie dzisiaj zmierzyłem przyrządem Watt Meter produkcji RC Pelikan wartość pobieranego prądu przez silnik z zestawu. Przy naładowanych 3 celach i maksymalnym gazie na składanym śmigle 10x6 Aeronauta prąd pobierany z baterii przekracza 45A dążąc do 50A a następnie spada do 45A ale dla celów poglądowych możemy przyjąć 45A. Do zestawu jest dołączany regulator 35A, moja bateria miała wydajność 45A prądu ciągłego, regulator wytrzymał obciążenie, nie przekraczalem 30 sek. pracy silnika na pełnym gazie. Wnioski każdy wyciągnie sobie sam :shock:

Opublikowano

Witam

Oryginalny silnik Compact 345 Graupner'a pracował u mnie w Elektro Junior'ze S Graupner'a z regulatorem Tower Pro Mag 8 30A i było wszystko OK.

Ten sam silnik jest dołączany do Elekrto Trainer'a S Graupner'a.

Opublikowano

Silnik na pewno wytrzyma, pewnie regulator i aku też ale będą pracowały w górnym zakresie swojej wytrzymałości i będę miał to na względzie latając modelem. A napęd z premedytacją został zamontowany w Blizzardzie MPXa. Jak się uda jutro oblot.

Opublikowano

Witam

Do tego silnika używałem pakiety FullyMax 1800mAh 25/50C i ani silnik ani regulator za bardzo się nie grzały.

Wyposażenie widać na FILM2 w moim podpisie.

Opublikowano

Ja używałem regulatora 30/35A i pakietu 3s 2200mAh 20C i wszystko było git. Regulator lekko ciepły, pakiet prawie zimny.

Może to urządzenie Pelikana szwankuje :?:

Opublikowano

Mój pakiet 1500mAh 30C Kokam był ciepły po zużyciu 450mAh i to z przerwami. Silnik bardziej ciepły, ale wszystko to były próby naziemne. Odezwę się po pierwszych lotach, będę używał pakietów Turnigy 2200mAh 20C. To, że zestaw wytrzyma to wiem od Was i czytając wcześniejsze opinie. Ciekaw jestem, czy rzeczywiście tyle prądu pożera ile wskazał Watt Meter i ma w okolicach 450W na wejściu.

 

edit: wskazania na przyrządzie Watt Meter wpiętym pomiędzy pakiet a regulator dla silnika i regulatora 35A z zestawu Graupnera. Pakiet 1500mAh, 3s, 30C.

 

11A - 130W

22A - 240W

35A - 360W

47A - 460W

 

Czy moc jest podawana wg. algorytmu, czy rzeczywiście mierzona przez przyrząd? Nie wiem.

Opublikowano

Model bardzo ładnie wygląda bez podwozia - to fakt. I jest to praktyczne rozwiązanie na początek nauki. Co nie zmienia wcale stanu faktycznego, iż sposób mocowania tego podwozia jest obliczony na twardą nawierzchnię oraz przeznaczony dla kogoś kto już umie lądować na kołach. Niestety. :evil: Ale za to kiedy założymy sobie pływaczki i pojedziemy np. do Czarnej poudawać kaczki to Trenerek pokazuje wodnego pazura.

Pozdrawiam i życzę tylu udanych lądowań co udanych startów.

Monika :)

Opublikowano
Ciekaw jestem, czy rzeczywiście tyle prądu pożera ile wskazał Watt Meter i ma w okolicach 450W na wejściu.

u mnie podobnie wychodzi na wattmeterku prad czasami wyskoczy i 50A

silniki te sa wg mnie zarabiste . :lol:

Opublikowano
Model bardzo ładnie wygląda bez podwozia - to fakt. I jest to praktyczne rozwiązanie na początek nauki. Co nie zmienia wcale stanu faktycznego, iż sposób mocowania tego podwozia jest obliczony na twardą nawierzchnię oraz przeznaczony dla kogoś kto już umie lądować na kołach.

 

I żeby jeszcze miał składane śmigło... A w temacie, to mam już komplet: orginalny silnik+regulator od Graupnera, do tego pakiety 3C. Z radością lub smutkiem zamieszczę wkrótce dokumentację swojego pierwszego wylotu z gniazda, he,he.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.