Dj. Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Jarku jak przyjedziesz na zawody ESA to zabierz Trainera to coś wymyślim Oczywiscie bede, ale "nic nie wymyslimy" bo już prawie wszystko jest w paczkach i dopiero jesienia rozpakuje sie ponownie, zostawilem sobie modele ESA i juniora - to tak aby nie wypasc z rytmu :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 aha, no szkoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacksparrow Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Witam! Mam okazję kupić ten model ale bez silnika i regulatora, czyli całą nieużywaną resztę. Nie czuję jeszcze silników bezszczotkowych i tu mam pytanie do doświadczonych "elektryków": jaki silnik i regulator można w nim zastosować ( oczywiście pomijając orginalny Compact 345 ) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 jaki silnik i regulator można w nim zastosować ( oczywiście pomijając orginalny Compact 345 ) . myślę że ten silnik będzie dobry: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4679 do tego regulator obojętnie jaki 3-fazowy 30A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CountryMama Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Witaj. Propozycja silnikowa całkiem dobra. Polecam jednak inną jego wersję o ośmiu uzwojeniach i nazwie RAY 3542/08. Sama użyłam takowego w swoim ElektroTrainerze, kiedy oryginał wyzionął ducha. Różnica w cenie jest żadna, silnik mieści się bezproblemowo, a model wyważa bez kłopotu. Z regulatorem Pulso 40 ++ oraz 4-ro celową baterią, chociażby najtańszą Turnigy 4S2200mAh model ten nabierze wigoru i będziesz bardzo zadowolony. http://zapodaj.net/7790228bb7db.jpg.html http://zapodaj.net/df54dd3fe2a6.jpg.html http://zapodaj.net/64c624c2d8f5.jpg.html http://zapodaj.net/51d7e876b464.jpg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 łoł.. 4 cele w takim modeliku :twisted: To jeszcze się pochwal wagą RTF :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 kiedy oryginał wyzionął ducha Dlaczego, czyżby nie wytrzymał 4cel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Dlaczego, czyżby nie wytrzymał 4cel? pewnie za duże śmigło (zestawowe) i pakiet 4s... przegrzał sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CountryMama Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Żadna z tych rzeczy. Centralnie wbity w glebę z wysokości jakichś 30 metrów. Oślepienie słońcem, utrata orientacji, dekoncentracja, słowem błąd pilota. Oryginalny silnik - ukręcony w powietrzu wał po wykonanym uprzednio remoncie w warszawskiej Modelarni. Ceremonialnie spalony bo odzyskałam tylko dwa serwa. Jedno z lotki i jedno z wyczepu. Koniec kropka choć złość i żal nadal buzują pomimo upływu czasu. Mam w planie ponowny zakup oraz ulotnienie kolejnego egzemplarza. Wada modelu to nienajlepsze mocowanie podwozia (jak dla kogoś kto jeszcze nie umie lądować). Zaleta takiego rozwiązania jest taka, że goleń poprostu się wypina z mocowania. Polecam szczerze jako pierwszy model oraz jako latadło do popołudniowego treningu. Poza tym w tym segmencie cenowym niczego z silnikiem, regulatorem oraz pływakami nie znajdziemy. A sam model ma zadziwiającą wolę życia. Moj egzemplarz przeżyl moje eksperymenty oraz dwóch początkujących nastoletnich pilotów. Niestety zginął o zgrozo tragicznie z mojej ręki. Jakieś filmy z jego lotów znajdują się na YouTub-ie. Pozdrawiam Monika :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 No tak, energiczną Koleżankę tutaj mamy, może warto wziąć udział w walkach ESA? Szybkie loty masz opanowane(trainer S musi przypominac bardziej pylona niż trenerka), ale jak tak lubisz... Nie próbowałem jeszcze lotów z pakietem 4s - w tym modelu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Właśnie dzisiaj zmierzyłem przyrządem Watt Meter produkcji RC Pelikan wartość pobieranego prądu przez silnik z zestawu. Przy naładowanych 3 celach i maksymalnym gazie na składanym śmigle 10x6 Aeronauta prąd pobierany z baterii przekracza 45A dążąc do 50A a następnie spada do 45A ale dla celów poglądowych możemy przyjąć 45A. Do zestawu jest dołączany regulator 35A, moja bateria miała wydajność 45A prądu ciągłego, regulator wytrzymał obciążenie, nie przekraczalem 30 sek. pracy silnika na pełnym gazie. Wnioski każdy wyciągnie sobie sam :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Witam Oryginalny silnik Compact 345 Graupner'a pracował u mnie w Elektro Junior'ze S Graupner'a z regulatorem Tower Pro Mag 8 30A i było wszystko OK. Ten sam silnik jest dołączany do Elekrto Trainer'a S Graupner'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Silnik na pewno wytrzyma, pewnie regulator i aku też ale będą pracowały w górnym zakresie swojej wytrzymałości i będę miał to na względzie latając modelem. A napęd z premedytacją został zamontowany w Blizzardzie MPXa. Jak się uda jutro oblot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Witam Do tego silnika używałem pakiety FullyMax 1800mAh 25/50C i ani silnik ani regulator za bardzo się nie grzały. Wyposażenie widać na FILM2 w moim podpisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Ja używałem regulatora 30/35A i pakietu 3s 2200mAh 20C i wszystko było git. Regulator lekko ciepły, pakiet prawie zimny. Może to urządzenie Pelikana szwankuje :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Mój pakiet 1500mAh 30C Kokam był ciepły po zużyciu 450mAh i to z przerwami. Silnik bardziej ciepły, ale wszystko to były próby naziemne. Odezwę się po pierwszych lotach, będę używał pakietów Turnigy 2200mAh 20C. To, że zestaw wytrzyma to wiem od Was i czytając wcześniejsze opinie. Ciekaw jestem, czy rzeczywiście tyle prądu pożera ile wskazał Watt Meter i ma w okolicach 450W na wejściu. edit: wskazania na przyrządzie Watt Meter wpiętym pomiędzy pakiet a regulator dla silnika i regulatora 35A z zestawu Graupnera. Pakiet 1500mAh, 3s, 30C. 11A - 130W 22A - 240W 35A - 360W 47A - 460W Czy moc jest podawana wg. algorytmu, czy rzeczywiście mierzona przez przyrząd? Nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacksparrow Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Witam świątecznie! Dzięki wszystkim za sugestie, już mi się co nie co rozjaśniło. Monika, piękne zdjęcia - trener z "chowanym podwoziem" wygląda super . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CountryMama Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Model bardzo ładnie wygląda bez podwozia - to fakt. I jest to praktyczne rozwiązanie na początek nauki. Co nie zmienia wcale stanu faktycznego, iż sposób mocowania tego podwozia jest obliczony na twardą nawierzchnię oraz przeznaczony dla kogoś kto już umie lądować na kołach. Niestety. :evil: Ale za to kiedy założymy sobie pływaczki i pojedziemy np. do Czarnej poudawać kaczki to Trenerek pokazuje wodnego pazura. Pozdrawiam i życzę tylu udanych lądowań co udanych startów. Monika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Ciekaw jestem, czy rzeczywiście tyle prądu pożera ile wskazał Watt Meter i ma w okolicach 450W na wejściu. u mnie podobnie wychodzi na wattmeterku prad czasami wyskoczy i 50A silniki te sa wg mnie zarabiste . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacksparrow Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Model bardzo ładnie wygląda bez podwozia - to fakt. I jest to praktyczne rozwiązanie na początek nauki. Co nie zmienia wcale stanu faktycznego, iż sposób mocowania tego podwozia jest obliczony na twardą nawierzchnię oraz przeznaczony dla kogoś kto już umie lądować na kołach. I żeby jeszcze miał składane śmigło... A w temacie, to mam już komplet: orginalny silnik+regulator od Graupnera, do tego pakiety 3C. Z radością lub smutkiem zamieszczę wkrótce dokumentację swojego pierwszego wylotu z gniazda, he,he. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.