Skocz do zawartości

Koliber w wersji elektro


JarekF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Na innym wątku tego forum dotyczącego Kolibra zamieściłem informację, że przymierzam się do zbudowania tego modelu. Model ma służyć wyłącznie do latania rekreacyjnego w pobliskim parku a w zasadzie na potężnym trawniku w Greenwich dorównującym powierzchnią małemu lotnisku. Jako, że jak wcześniej pisałem jestem w RC początkującym dlatego też mam nadzieję, że model posłuży również do nauki i doskonalenia pilotażu. Jednak dla mojej wygody i niemożliwości holowania postanowiłem zrobić wersję elektro.

W pierwszym dniu rozrysowałem sobie plany z MODELARZA 12/2005 i zacząłem od płata. Po wycieciu wszystkich żeber i pozostałych części składowych po dwóch dniach skrzydełko było gotowe do oklejania.

 

19496008.jpg

 

 

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
witam sasiada

w parku raczej nie lataj bez insurance

zaplacilem 120 funta

 

Coś w tym musi być :idea: Dałeś mi do myślenia. Właśnie :?: Nigdy tam nie widziałem modelarzy, mimo, że warunki są ku temu. Może znasz ten teren pomiędzy Greenwich - Blackheath?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Insurance kosztuje 28 funtow

http://www.bmfa.org/about/join.html

Polskie firmy ubezpieczeniowe zapraszam do przejrzenia jaka jest kwota ubezpieczenia ...

Ubezpieczenie zalatwia sie chocby przez telefon - wystarczy podac dane i numer karty, potwierdzenie otrzymasz w przeciagu kilku dni -honorowane przez kluby w calej Anglii podczas dni otwartych. W innym czasie nalezy miec zaproszenie kogos z klubu lub do klubu dolaczyc - koszt w zaleznosci od klubu - max co znalazlem to 30 funtow - daje mozliwosc nieograniczonego korzystania z lotnisk klubowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, dzięki za ten link. Wyczytałem tam, że mam całkiem niedaleko do lotniska modelarskiego na Thamesmead. Trzeba kiedyś tam pojechać popatrzyć. A przed nami długi weekend, bo w poniedziałek jest Bank Holiday, to i praca przy Kolibrze się ruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt niedzielnej pracy. Zalaminowana przednia część kadłuba wykonana na rdzeniu styropianowym, wędka, która już nigdy nic nie złowi (zresztą i tak nigdy nic nie złowiła :D ) i konstrukcja usterzenia. Dzisiaj będę oklejał płat i usterzenie.

 

42143400.jpg

 

Powoli myślę nad wyposażeniem i proszę o pomoc i rady. Chcę założyć ten silnik:

 

TowerPro Brushless Outrunner TP-A2409-18

Model: 2409-18

Weight: 65g

Voltage: 10v (2~3 Cell lipo pack)

Idle Current: .9

Kv: 1000

Shaft: 3mm Diameter

Max efficient current: 15.5A

Max Load: 20A

Max Power Output:180W

Suggested Propeller: 8*.3.8 or 8*6 GWS Hyper Drive

 

silnikf.jpg

 

Regulator

Weight: 18g

Size: 32x47x4mm

Cells: 2-3S (Auto Detect)

Max Current: 20A

BEC: 2A

Czy do tego regulatora muszę mieć programator?

regulator.jpg

 

Pakiet

Spec.

Capacity: 2200mAh

Voltage: 3S1P / 3 Cell / 11.1v

Discharge: 20C Constant / 25-30C Burst

Weight: 176g (including wire, plug & shrink wrap)

Dimensions: 100x34x27mm

Balance Plug: JST-XH

pakiet.jpg

 

Śmigło składane 8X6

 

Jako, że jest to pierwszy model elektro nie wiem czy dobrze dobrałem wyposażenie. Myślę, że LiPol może jest za duży, ale wolę mieć zapas mAh. Chyba, że się mylę. Oczekuję od Was opinii i sugestie. Za wszystkie z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej rozpiętości jest Twój koliber? Nie doszukałem się w temacie ;)

Ogólnie ja wyznaję zasadę- maksymalnie lekko, byle latało... Dla porównania moje moto s8 miało 1.15m rozpiętości i ważyło 200g do lotu! Lekka konstrukcja, lekka elektronika. Dzięki temu model dobrze szybuje, na silniku idzie pionowo w górę. Dlatego po 30 sekundach wznoszenia mam kilka minut latania w ciszy.

Sprzęt który podałeś to już około 260g. Do tego odbiornik, śmigło składane (koło 20g !) serwa i konstrukcja... :wink: Nie będzie latać powoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, Piotr mnie wyręczył. Koliber wykonany z tych planów w MODELARZU ma około 1,5m. I w wersji szybowca ma ważyć około 600gr. Dodam jeszcze, że za namową kolegów w innym temacie dotyczącym Kolibra zastosowałem profil SD 7084. Czy dobrze? Nie wiem teraz to już musztarda po obiedzie. Dowiemy się na lotnisku.

Co do silnika, to wybrałem ten, bo patrzę trochę przyszłościowo, żeby można go było zastosować do czegoś innego. Silnik uważam jest OK. Parametry w stosunku do ceny. No właśnie zastanawiam się jedynie nad pakietem czy nie zmienić na jakieś 1500mAh. Serwa mam typu micro 9gr, to tutaj nie ma co myśleć nad przyrostem wagi.

Dzisiaj w Anglii wolne - Bank Holiday to i srzydełko i usterzenie zmieniły wygląd:

 

90617883.jpg

 

Następny etap to przednia część kadłuba. Szpachlowanie, malowanie podkładem, szlifowanie, lizanie :wink: itp.

 

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak najbardziej jest ok w takim razie. Zmieniłbym pakiet na coś z przedziału 1200-1500 3s. Ogólnie zapowiada się ok. Jeżeli model Ci się znudzi- sprzęt można śmiało wpakować do innego "latadła" Nie koniecznie motoszybowca. A co do samego profilu- mój jeden szybowiec na nim lata :wink: Ogólnie w termice sprawuje się ok, ale za wiatrem nie przepada. Znaczy się radzi sobie, ale nie idzie tak jak hn-1033.

Praca jak i projekt bardzo mi się podobają... Czekam na dalsze fotki jak również filmy z lotów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace przy Kolibrze nadal trwają. Właśnie tak jak pisałem powyżej zajmuję się obecnie laminatową przednią częścią kadłuba.

Ale mam pytanie, ponieważ cały czas myślę nad zakupem wyposażenia. Zanim złożę zamówienie w HobbyKing chciałbym abyście uświadomili mnie jaka jest różnica pomiedzy tymi LiPol-ami:

 

1500mAh 3S

1500mAh 3S1P

 

Chodzi mi konkretnie o zapis 1P. Co on oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnicy pomiędzy tymi akumulatorami nie ma.

Zapis xSyP oznacza:

-xS- x cel szeregowo

-yP- y cel równolegle

 

czyli 3S1P znaczy tyle co 3 cele szeregowo połączone a 3S2P 3 szeregowo połączone zestawy 2 cel połączonych równolegle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3s = 3 serial = 3(cele) szeregowo.

1p = 1 paralell = 1(cela) równolegle.

 

3s1p oznacza, że mamy 1 szereg złożony z 3 cel.

3s2p - 2 połączone równolegle szeregi z 3 cel, czyli 11,1V ale pojemność już 2x1500 = 3000mAh.

 

Oznaczenie "1p" w zapisie 3s1p często się pomija, i w związku z powyższym zapisy 3s i 3s1p oznaczają dokładnie to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.