JarekF Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Witam wszystkich. Na innym wątku tego forum dotyczącego Kolibra zamieściłem informację, że przymierzam się do zbudowania tego modelu. Model ma służyć wyłącznie do latania rekreacyjnego w pobliskim parku a w zasadzie na potężnym trawniku w Greenwich dorównującym powierzchnią małemu lotnisku. Jako, że jak wcześniej pisałem jestem w RC początkującym dlatego też mam nadzieję, że model posłuży również do nauki i doskonalenia pilotażu. Jednak dla mojej wygody i niemożliwości holowania postanowiłem zrobić wersję elektro. W pierwszym dniu rozrysowałem sobie plany z MODELARZA 12/2005 i zacząłem od płata. Po wycieciu wszystkich żeber i pozostałych części składowych po dwóch dniach skrzydełko było gotowe do oklejania. Cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 witam sasiada w parku raczej nie lataj bez insurance zaplacilem 120 funta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 witam sasiadaw parku raczej nie lataj bez insurance zaplacilem 120 funta Coś w tym musi być :idea: Dałeś mi do myślenia. Właśnie :?: Nigdy tam nie widziałem modelarzy, mimo, że warunki są ku temu. Może znasz ten teren pomiędzy Greenwich - Blackheath? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 niestety tej czesci nie znam :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Insurance kosztuje 28 funtow http://www.bmfa.org/about/join.html Polskie firmy ubezpieczeniowe zapraszam do przejrzenia jaka jest kwota ubezpieczenia ... Ubezpieczenie zalatwia sie chocby przez telefon - wystarczy podac dane i numer karty, potwierdzenie otrzymasz w przeciagu kilku dni -honorowane przez kluby w calej Anglii podczas dni otwartych. W innym czasie nalezy miec zaproszenie kogos z klubu lub do klubu dolaczyc - koszt w zaleznosci od klubu - max co znalazlem to 30 funtow - daje mozliwosc nieograniczonego korzystania z lotnisk klubowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Robert, dzięki za ten link. Wyczytałem tam, że mam całkiem niedaleko do lotniska modelarskiego na Thamesmead. Trzeba kiedyś tam pojechać popatrzyć. A przed nami długi weekend, bo w poniedziałek jest Bank Holiday, to i praca przy Kolibrze się ruszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Na tej stronie znajdziesz naprawde duzo to taka biblia modelarstwa w UK Musimy jakis zlot zrobic w tej Angli 8) jest nas juz paru tutaj Powodzenia przy Kolibrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Efekt niedzielnej pracy. Zalaminowana przednia część kadłuba wykonana na rdzeniu styropianowym, wędka, która już nigdy nic nie złowi (zresztą i tak nigdy nic nie złowiła ) i konstrukcja usterzenia. Dzisiaj będę oklejał płat i usterzenie. Powoli myślę nad wyposażeniem i proszę o pomoc i rady. Chcę założyć ten silnik: TowerPro Brushless Outrunner TP-A2409-18 Model: 2409-18 Weight: 65g Voltage: 10v (2~3 Cell lipo pack) Idle Current: .9 Kv: 1000 Shaft: 3mm Diameter Max efficient current: 15.5A Max Load: 20A Max Power Output:180W Suggested Propeller: 8*.3.8 or 8*6 GWS Hyper Drive Regulator Weight: 18g Size: 32x47x4mm Cells: 2-3S (Auto Detect) Max Current: 20A BEC: 2A Czy do tego regulatora muszę mieć programator? Pakiet Spec. Capacity: 2200mAh Voltage: 3S1P / 3 Cell / 11.1v Discharge: 20C Constant / 25-30C Burst Weight: 176g (including wire, plug & shrink wrap) Dimensions: 100x34x27mm Balance Plug: JST-XH Śmigło składane 8X6 Jako, że jest to pierwszy model elektro nie wiem czy dobrze dobrałem wyposażenie. Myślę, że LiPol może jest za duży, ale wolę mieć zapas mAh. Chyba, że się mylę. Oczekuję od Was opinii i sugestie. Za wszystkie z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 No jak narazie to budowa idzie Ci bardzo dobrze . Jak gdzieś znajdę fotkę mojego starego kolibra to ja wkleję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 A jakiej rozpiętości jest Twój koliber? Nie doszukałem się w temacie Ogólnie ja wyznaję zasadę- maksymalnie lekko, byle latało... Dla porównania moje moto s8 miało 1.15m rozpiętości i ważyło 200g do lotu! Lekka konstrukcja, lekka elektronika. Dzięki temu model dobrze szybuje, na silniku idzie pionowo w górę. Dlatego po 30 sekundach wznoszenia mam kilka minut latania w ciszy. Sprzęt który podałeś to już około 260g. Do tego odbiornik, śmigło składane (koło 20g !) serwa i konstrukcja... :wink: Nie będzie latać powoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Paweł, 'Koliber' ma 1,5m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-wing Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Modelik ładnie się zapowiada, ale pakiet i silnik troszeczkę na wyrost :shock: , wystarczy zwykły dzwonek i pakiet 3s ok 1000mAh 20-25c. Do tego śmigła silnik ok 1400 obr/V. Powodzenia w oblatywaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Paweł, Piotr mnie wyręczył. Koliber wykonany z tych planów w MODELARZU ma około 1,5m. I w wersji szybowca ma ważyć około 600gr. Dodam jeszcze, że za namową kolegów w innym temacie dotyczącym Kolibra zastosowałem profil SD 7084. Czy dobrze? Nie wiem teraz to już musztarda po obiedzie. Dowiemy się na lotnisku. Co do silnika, to wybrałem ten, bo patrzę trochę przyszłościowo, żeby można go było zastosować do czegoś innego. Silnik uważam jest OK. Parametry w stosunku do ceny. No właśnie zastanawiam się jedynie nad pakietem czy nie zmienić na jakieś 1500mAh. Serwa mam typu micro 9gr, to tutaj nie ma co myśleć nad przyrostem wagi. Dzisiaj w Anglii wolne - Bank Holiday to i srzydełko i usterzenie zmieniły wygląd: Następny etap to przednia część kadłuba. Szpachlowanie, malowanie podkładem, szlifowanie, lizanie :wink: itp. Cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Silnik jak najbardziej jest ok w takim razie. Zmieniłbym pakiet na coś z przedziału 1200-1500 3s. Ogólnie zapowiada się ok. Jeżeli model Ci się znudzi- sprzęt można śmiało wpakować do innego "latadła" Nie koniecznie motoszybowca. A co do samego profilu- mój jeden szybowiec na nim lata :wink: Ogólnie w termice sprawuje się ok, ale za wiatrem nie przepada. Znaczy się radzi sobie, ale nie idzie tak jak hn-1033. Praca jak i projekt bardzo mi się podobają... Czekam na dalsze fotki jak również filmy z lotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Prace przy Kolibrze nadal trwają. Właśnie tak jak pisałem powyżej zajmuję się obecnie laminatową przednią częścią kadłuba. Ale mam pytanie, ponieważ cały czas myślę nad zakupem wyposażenia. Zanim złożę zamówienie w HobbyKing chciałbym abyście uświadomili mnie jaka jest różnica pomiedzy tymi LiPol-ami: 1500mAh 3S 1500mAh 3S1P Chodzi mi konkretnie o zapis 1P. Co on oznacza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 różnicy pomiędzy tymi akumulatorami nie ma. Zapis xSyP oznacza: -xS- x cel szeregowo -yP- y cel równolegle czyli 3S1P znaczy tyle co 3 cele szeregowo połączone a 3S2P 3 szeregowo połączone zestawy 2 cel połączonych równolegle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 3s = 3 serial = 3(cele) szeregowo. 1p = 1 paralell = 1(cela) równolegle. 3s1p oznacza, że mamy 1 szereg złożony z 3 cel. 3s2p - 2 połączone równolegle szeregi z 3 cel, czyli 11,1V ale pojemność już 2x1500 = 3000mAh. Oznaczenie "1p" w zapisie 3s1p często się pomija, i w związku z powyższym zapisy 3s i 3s1p oznaczają dokładnie to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 OK. Dziękuję za wyjaśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Witam Rafał i Paweł, no to nareszcie z tymi peesami doszedłem do strzału. Potrzebne były dwa Kapery i Wasz post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Popatrz tez na sklep giantcod.co.uk - dobre ceny, coraz wiekszy wybor, wysylka z Anglii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.