Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Na temat 2915-35 Google pokazało takie coś:

Obroty / Volt : 930 [KV]

Średnica : 31,5 mm

Wysokość : 38 mm

Śr. wału : 8 mm

Waga z piastą : 154,5 g

Pobór prądu min / max : 3 A / 35 A

Max. wydajność : 90%

Zasilanie : 7,2 - 16,8 V

Ciąg : 1,5 kg, uzyskany przy śmigle APC 11x6, zasilany 14,8 V, pobór prądu 22 A, obroty 527 [KV] (7800 rpm)

 

To dane przytoczone na innym forum.

Wtedy nikt tego nie sprawdził.

 

A co Ty Irku chcesz osiągnąć?

Opublikowano

Hubert - mnie nie potrzebne są tak duże prądy, wręcz przeciwnie. Moje aku mogą oddać bezpiecznie 20A, a to że silnik pobiera 32 A to już jest problem dla mnie a nie radocha. Ale znalazłem rozwiązanie; wkładam dwa pakiety 3s po 1800 mA/10C równolegle. To da mi w sumie 3600 mA/10C więc wystarczająco. Masa całości zwiększa się o 40g do 1760g ale w tym już tylko ok 100g ołowiu jest. Więc w sumie rozwiązanie jest dobre, tylko problematyczne ładowanie zrobi się, gdyż chyba odzielnie należało by ładować oba pakiety?

Opublikowano

APC 11x8,5 oraz MS 12x6 to nie to samo co APC 11x6 !!

 

Fokker po co do tego modelu zakładasz śmigła o tak dużym skoku? Przecież prędkość Ci nie jest potrzebna a ona kosztuje!! Amperki rosną!

Opublikowano

Że APC 11x8,5 to nie to samo co APC 11x6 wiem bez podpowiedzi :lol: Takie akurat miałem. 8,5" to pewnie sporo więcej niż 6" i nie wykluczone, że na 6" pobór byłby faktycznie 22A - chociaż moim zadniem nie będzie aż takiej różnicy.

Ale właśnie dlatego, że pomiar nie był na identycznym śmigle co w specyfikacji sprzedającego - zwróciłem uwagę Adamowi by wyedytował wypowiedź szkalujacą sprzedawcę.

Opublikowano

Wydawalo mi się że mówileś o podanych parametrach przez sprzedawcę na śmigle 11x8,5.... ale i tak niemożliwe żeby w tym ukladzie pobór zmniejszył się do 22 A . Jak myślisz ? Kiedy planujesz oblot Neuporta ?

Opublikowano

Wracając do łączenia równoległego pakietów - naszla mnie taka niepewnosć; czy jest możliwe, że jesli w obu pakietach połączonych równolegle prąd "skończy " się wcześniej w jednym pakiecie i np przez jakiś czas będzie brany tylko z jednego pakietu? Czy taka sytuacja jest możliwa? Jeśli tak to w końcowym okresie pobór wyniósł by zamiast 32A z dwóch pakietów, tyle samo z jednego pakietu.

Opublikowano

Oba pakiety rozladuja sie dokladnie w tym samym czasie.

Kiedy zacznie spadac sprawnosc jednego drugi poda wiecej .

Mozna sobie wyobrazic sytuacje ze jeden pakiet podlaczysz w 100 % naladowany a drugi ew 50%.

Ten pierwszy bedzie ladowal ten drugi az sie razem zrowanja i beda mialy takie same napiecia.

Opublikowano

Niestety fokker roznica poboru prądu miedzy śmigłem APC 11x8,5 a APC 11x6 jest okropna! Nieuport wydaje mi się że to typowy ParkFlyer a nie Pylon :) APC11x8,5 produkuje o wiele większą prędkość strumienia zaśmigłowego co w Twoim przypadku (przypadku Twojego modelu) wydawać by się mogło zbędne a co gorsza - nie chciane. Ważniejszym parametrem dla Ciebie jest ciąg statyczny. Tutaj troszkę można poeksperymentować. Już śmiglo w granicach 12x4 mogłoby skutecznie obniżyć pobór prądu do ok 20A zachowując podobny ciąg. Niestety opieram się na wyliczeniach kalkulatora ciągu ponieważ nie mam tak dużych silników elektrycznych. Jednak jeśli miałbyś okazję to wyprubować - wyprubuj. Sam ciekaw jestem słuszności wyliczeń kalkulatora :) Obniżenie poboru prądu przecież ma i wiele innych zalet. Pozdrawiam Marcin!

Opublikowano

Marcin - jesli możesz to wymień te inne zalety zwiększonego poboru prądu :wink: . Ja niestety widzę tylko jedną zasadniczą wadę - śmierć moich pakietów :cry:

Co do śmigła 12 calowego - druga próba była na 12x6 Master Airscrew, wynik - 42A...

Jakoś nie mogę wyobrazić sobie tego modelu jako Park flyera... kazdy myśliwiec, nawet z I wojny był maszyną szybką i dynamiczną ( w założeniach) co wcale nie oznacza, że tak chciałbym latać.

 

Tak więc Marcin powtarzam, że nie upieram się co do tego śmigła. Takim akurat dysponowałem i oczywistym jest, że gdy otrzymam smiglo 11" o mniejszym skoku to dokona, porównania.

Opublikowano
Przedstawiam próbę ciągu silnika TP 2915-35 na śmigle APC 12,25x3,75 i pakiecie 3s

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=-262332460244359897

 

Z ciągu jestem całkowicie zadowolony gdyż producent podał iż na 4s i śmigle APC 11x6 E osiąga ciąg 1,5kg przy 22A. Model jak na filmie waży 1400g. Na śmigłach APC 11x6 i 12x8 Master Serew ciąg był nieco słabszy.

Może pozostań przy tym śmigle.

 

Wogóle polecam zabawę motokalkiem.

Prawdziwe odwzorowanie modelu i jego napędu jest dosyć trudne.

Ale dużo podstawowych uwarunkowań można zaobserwować już na dowolnie wybranym silniku.

Polecam obserwację wpływu rozmiaru śmigła (i jego skoku) na pobór prądu i prędkość strumienia.

 

Żeby Cię troszkę zachęcić do oblotu, dwa mikrofilmy z lotów PT 17:

Na pływakach: www.szabatowski.livenet.pl/hubert/hubert/pt171.wmv

Z nieproporcjonalnie małymi kółkami :D : www.szabatowski.livenet.pl/hubert/hubert/pt17210406.wmv

Opublikowano

Hmmm.... kalkulator podaje że to realne aby silnik pobierał 32A na śmigle 11x8,5 jest to ok 85000rpm , jednak nie realne jest (wg. kalkulatora) 42A na 12x6 ciąg ponad 2,2kg stąd moje pytanie:

 

Czy podczas tej próby silnik mocno się zagrzał? Może już blisko było przed spaleniem silnika? Wcześniej napisaliście że max prąd dla tego silnika to 35A!

 

Wnioskować by można że to śmigło jest zdecydowanie za duże do tego silnika. Oczywiście fokker to tylko informacyjna część bo wiem że tego śmigła nie założysz - i byłaby odpowiedź skąd wzięło się aż 42A

Opublikowano

Hubert - na filmie faktycznie jest śmigło" spalinowe" APC i faktycznie wydawało mi się że ciąg jest lepszy, ale przecież nie wiem ile prądu ciągnęło. Być może faktycznie byłem bliski spalenia. Tak więc chyba poprzestane na tych najwyzej 11". Kiedyś wchodziłem w ten ( czy inny ) motocalk ale nie znałem się na tym i nie wiedzialem jakie parametry wprowadzić. więc to nie jest tak, że go nie uznaję...

 

Marcin - nie wiem czy silnik był gorący bo go nie dotykałem. Próba trwała pare sekund. Mając do dyspozycji wskazania nie taniego jak narazie miernika cęgowego i motocalku - czyli teoretyczne rozważanie - nic dziwnego, że bardziej zaufam miernikowi.

Na śmigle Master Air 12x6 ciąg w żadnym wypadku nie był siekszy od wagi modelu w czasie próby czyli 1400g. Tak więc te 2,2kg ciągu to czysta abstrakcja.

Co do obrotów - nie mogłem ich sprawdzić bo akurat bateria się rozładowała.

Opublikowano

Na śmigle Master Air 12x6 ciąg w żadnym wypadku nie był siekszy od wagi modelu w czasie próby czyli 1400g. Tak więc te 2,2kg ciągu to czysta abstrakcja.

 

Tak jak się spodziewałem. Wychodzi na to że to śmigło już jest za duże do tego silnika i stąd tak znaczna rozbierzność między Twoimi pomiarami a wynikami kalkulatora. Znaczna część mocy mogłabyć wydzielona przez nadmierne ciepło. To taka teoria. :) Przy zastosowaniu śmigła 11 calowego z mniejszym skokiem napewno pobierany prąd drastycznie spadnie. Spodziewać się też można nie dużego spadku ciągu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.