Ostry Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Miałem serwo Hitec HS-81 na sterze kierunku w modelu FunFly (limbo) - rozp. 1m. W drugim locie przy probie zawisu posypały się koła zębate. Osobiście zastanowiłbym się nad zmianą serw kierunku i wysokości na coś mocniejszego (np. HS-82MG itp).
Gość slawekmod Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Żeby śmigło wyszło w osi symetrii kadłuba otwory powinny być przesunięte w prawo o 2-2,5mm patrząc od przodu kadłuba.Silnik musi mieć wykłon i skłon do dołu, Co do serw to na SK i SW siedziały gws naro pro i zupełnie nie było problemu , takie same miałem w katanie PL w którym siedział silnik 4T.Coś kiepskie te HS81 skoro tak łatwo się uszkadzają.
Gold Lizard Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 W szybowcu zostało mi pokrycie skrzydła folią - a w domu też coś podłubie, więc zbieram wyposażenie. I chciałem zapytać o ten silnik , regiel i pakiet, jeszcze nie wiem jaka pojemność ale pewnie jakiś firmy Turnigy. Z góry dziękuję.
10000Hz Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 W szybowcu zostało mi pokrycie skrzydła folią - a w domu też coś podłubie, więc zbieram wyposażenie. I chciałem zapytać o ten silnik , regiel i pakiet, jeszcze nie wiem jaka pojemność ale pewnie jakiś firmy Turnigy. Z góry dziękuję. :shock: :crazy: co i do kogo piszesz , wiesz co ...nawet nie odpowiadaj.... hmm zakładam iż używasz NEOstrady takie bynajmniej odnoszę wrażenie czytajac twe posty a tak poza tym to może warto byłoby zastosować się do zaleceń Moderatora??? Gold Lizard, zdaje się, że umawialiśmy się w ten sposób, że jak zaczniesz budowę to zaczniesz pytać.jak tylko skończę skrzyła do szybowca jak tylko skończysz daj znać. A do tego czasu może nie pisz w tym temacie, tylko przeczytaj go jeszcze ze dwa razy i spróbuj zdobyć plany modelu w rozpiętości 1 metr na kartkach A4 (bo wbrew pozorom to jest pewien problem). Pozdrawiam! Szymon sławekmod jeśli chodzi o mocowanie łoża silnika , to jak najbardziej zastosuje się do rady (znowu akcja distal mnie czeka :? )
Gość Anonymous Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 W szybowcu zostało mi pokrycie skrzydła folią - a w domu też coś podłubie, więc zbieram wyposażenie. I chciałem zapytać o ten silnik , regiel i pakiet, jeszcze nie wiem jaka pojemność ale pewnie jakiś firmy Turnigy. Z góry dziękuję. Jeśli jeszcze raz napiszesz jakiegoś posta w tym temacie, skończy się moja cierpliwość i będziesz musiał pożegnać się z forum... Zadajesz pytania na poziomie działu "Od czego zacząć" i jeśli chcesz się o coś zapytać, to załóż sobie tam temat i tam zadawaj swoje pytania. Więcej ostrzeżeń nie będzie.
10000Hz Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Distal (przeróbka wg sławekmod])już schnie (pewnie już wysechł nawet) a w tzw. miedzyczasie spłodziłem (za radą Aeron1) cusik takiego:(wbrew temu co na zdjęciu to jest proste tzn. trzyma osiowość...) tylko taka sklejkę miałem (12 mm , pozostałości po przegródce w case promocyjnym )jednakże przy założeniu iż całość ma być mocowana na śćiski do jakiejś ławki (park, boisko ect. wydaje mi się to nawet logiczne tzn. gąbka która jest również od spodu będzie działała jako amortyzator drgań...) następstwem tego ma być docieranie silnika w dniu jutrzejszym (mam wolne ;D ;D ;D ) aha i zbiornik paliwa specjalnie został umieszczony tak daleko ponieważ zakładam podobne położenie takowego w modelu CDN.
Gość slawekmod Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Zbiornik paliwa w moich katankach był od silnika jakieś 5-6cm. tuż za firewallem
10000Hz Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 powarczałem dziś na boisku.. wypaliłem w sumie 4 razy po 180 ml i przemarzłem na kość więc wróciłem do domu , generalnie silnik zaczął pracować "w miarę równo" ale to jeszcze nie jest do końca to.... :| pojawił się (może wcześniej był ale nie zauważałem przy elektryczkach ) problem drgania serw co przy regulacji przepustnicy silnika zaczęło być odczuwalne , coś gdzieś czytałem o drganiach serw na forum wiec poszukam a jak nie uzyskam odpowiedzi to dopiero będę pytał co z tym fantem zrobić :roll:
Janusz Joe Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Witam Mam pytanie jak łączycie połówki sterów wysokości i ile cm rurki węglowej potrzeba na łącznik skrzydeł?
leszek-bart Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam . Ja łączę połówki steru wysokości albo drutem o średnicy 2 -3 mm albo wykonuję jako całość i z dołu oraz góry daję elementy wzmacniające ze sklejki 1 mm . Co do łącznika skrzydeł to im dasz dłuższy tym tym lepiej . (najlepiej do połowy skrzydła chociaż , ale kogo na to stać ? :cry: .
10000Hz Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Po dłuższej przerwie (i po oblocie nawet ) podsumowanie : Silnik OS MAX 46La - Jest istnym demonem do tego modelu tzn. na połowie gazu i "ciut" idzie pionowo do góry (na śmigle 11x7 produkcji Master Airscrew model:GF-3 Series). Zbiornik 285 ml jest w sam raz do tego modelu i silnika na dobre 15 minut zabawy (na oko bo jakoś nigdy nie mierzyłem).Zamontowałem filtr paliwa oraz gniazdo tankowania (baaaardzo wygodna rzecz..) Podwozie : Zmieniłem kółka główne na większe tzn. z 35 na 56mm średnicy i teraz mam spokój z trawą (w granicach rozsądku) , z tyłu założyłem (drogie jak piorun..) kółko skrętne , które co najśmieszniejsze mimo moich obaw nie zahacza o trawę. Mordkę muszę dorobić bo jak w Sławkowej próbowałem "wytopić " miejsce pod silnik i tłumik to nawet fajnie wyszło , ale podczas lotu nie wytrzymała wibracji i pęd powietrza ją zwiał (wyglądało jak by skoczek wyskoczył z samolotu ), teraz w wolnej chwili zrobię przymiarkę do jakiejś konstrukcji z żywicy wzmacnianej płótnem węglowym albo od biedy szklanym , model jest obecnie idealnie wyważony bez mordki i musi być takowa jak najlżejsza żebym nie musiał wpakować dużo ołowiu na ogon . Waga gotowego do lotu (bez paliwa) to 1436g Katanka prowadzi się w locie bajecznie , cudeńka takie nią wyprawiałem że nawet na symulatorze mi tak nie chciało wyjść , a co będzie jak polatam jeszcze troszkę i wychyły lotek oraz pozostałych pow. sterowych ustawię na max to strach pomyśleć (obecnie są na ok 50 proc możliwości). Nad grafiką pomyślę i jak będę miał czasu i natchnienia troszkę to zrobię plik pod ploter i wykleję coś lepszego niż na szybko wycięty napisik ze spadów. Foto: z wyjętym odbiornikiem.
kojot Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Jak miło popatrzeć na porządnie i samodzielnie wykonany model! Co do wyważenia, to masz jeszcze trochę manewru (w obie strony) pakietem zasilania jak by co. Zabezpieczyłeś konstrukcję lakierem? Ba na zdjęciu tego nie widać. A silnik faktycznie przewymiarowałeś.
10000Hz Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 porządnie dziękuję samodzielnie wykonany model przez Sławka głównie... edit : nie zabezpieczałem lakierem
goleo7 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Świetny model. Gratulacje. Mógłbyś podzielić się namiarami na mocowanie kółka ogonowego?
10000Hz Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Mógłbyś podzielić się namiarami na mocowanie kółka ogonowego? http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2881,podwozie-ogonowe-duralowe-z-kolem-23-mm-pelikan proszę bardzo ... :wink:
10000Hz Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Przeglądałem temat "od nowa" i natrafiłem na komentarz : Szkoda ze kupiles silnik w wersji LA lepszym bylby AX wg moich doswiadczen ciag ma duzo lepszy Więc odpowiadam : Ciąg tego silnika na odpowiednim śmigle jest i tak na wyrost (opinia po lotach), więc (jak mówi reklama) " po co przepłacać" ?? http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p389,silnik-os-max-46-ax-tlumik AX http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p390,silnik-os-max-46-la-silver-tlumik LA Prawie "skromne" 260 zł różnicy ... choć nie mam głodującego pingwina w lodówce to staram się wydawać ciężko zarobione "miliuny" z głową...
wojt1125 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Cześć! Za radą autora wątku postanowiłem przenieść serwa z ogona w okolice ś.c. A że o systemie pull-pull wiem niewiele, mam pytanie: czy taka długość (3cm) orczyka wystarczy, czy trzeba będzie go przedłużyć dla dobrych wychyleń steru (mocowanie serwa jeszcze nie wklejone)? Pytam, bo jeśli taki wystarczy, to obok wcisnę jeszcze serwo wysokości... Przy okazji, moja Katana wygląda dziś tak: Jeszcze masa szlifowania :roll:
Gość slawekmod Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Taka długość powinna wystarczyć , chociaż jak by było 4 cm było by lepiej. Pamiętaj że w dźwigniach steru musi być także taki sam rozstaw otworów jak w orczyku na serwie a oś mocowania linek w sterze musi się pokrywać z osią zawiasów. Co do skrzydła to teraz wywaliłbym co drugie żeberko . Pokryj model lekką folią. Bardzo fajnie Ci to wychodzi, czysta robota aż miło spojrzeć. Wyrzuć poprzeczki po przekątnej z usterzenia ogonowego i wstaw z płaskownika węglowego. Jak tu zaoszczędzisz 5g to na mordzie odejdzie Ci 20g przy wyważaniu.
wojt1125 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Ster wysokości już okleiłem (folią easycoat, chyba całość też nią okleję), ale kierunek jeszcze można odchudzić.. Taka długość powinna wystarczyć W takim razie obok umocuję serwo wysokości, napęd poprowadzę bowdenem mocowanym do każdej z wręg. Czy ten zestaw linek do pull-pull'a będzie ok? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4485 Z moich 'patentów' zamierzam jeszcze wykorzystać otwory w boczkach jako wylot powietrza (żeby nie doważać ogona deską z otworami wklejoną od spodu) i zamocować druciane podwozie. Asem przestworzy nie jestem, węglowego szkoda. Jakieś przeciwwskazania? EDIT: Wyprowadzenie bowdena to żywica 5 minutowa z mikrobalonem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.