Skocz do zawartości

Problem z wyborem silnika do modelu extra 300 s


piotr22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przez ostatni czas poszukuję dobrego silnika w rozsądnej cenie.Do mojego piperka cub i katany v2 46 włożyłem silnik os max 46 la może nie za mocny ale o bardzo lekki .

Ale tu już jest problem silnik ma być do modelu extry 300 s .Gdybym chciał kupić zalecany silnik o poj. 12cm3 do 15 cm3 z firmy os max wyszłoby bardzo drogo więc szukam silnika o podobnej poj. tylko innej firmy.

 

Tu jest link do modelu :

 

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=8654

 

 

A tu linki do silników które mnie zainteresowały :

 

 

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=320

 

 

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4796

 

Gdyby te silniki okazały się kiepskie to może kupie jednego z tych czterotaktów:

 

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2825

 

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=9098

 

 

Prosiłbym o komentarze na temat podanych silników , który z nich będzie najlepszy i czy warto wydać więcej kasy na silnik os max?

 

 

Z góry dziekuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

nie mam az tak wielkiego doswiadczenia z silnikami spalinowymi tzn . chodzi o marki , ale z tego co widzę na lotnisku to moja 46 OS AX nie zgasla ani razu i ciagnie jak smok, a saito 91 4T to bajka schodzi do chyba 1000 obrotow a kreci na smigle 14x6 9600 obrotow . A koledzy ktorzy maja silniki ASP to roznie czasem jakąs nie bardzo chodza . Chcesz kupic nowy silnik ? Mam 50 SX dosc ostry silnik z pierscieniem i w bardzo dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do sprzedania BAAARRDZO fajny silniczek Fox Eagle 2T o pojemności 10ccm.Jest to górna półka,jeden z lepszych amerykańskich silników,podobno był jednym z ostatnich silników Śp.Jerzego Ostrowskiego który to był mistrzem świata w makietach na uwięzi.

Silniczek nie ma wogole nagaru,co swiadczy o tym że pracował bardzo nie wiele.Posiada na tłoku 2 pierścionki i kompresję ma dużo wyższą niż nowiutki Os Max z pudełka.Silniczek kręci jak dziki śmigłem 12x6,a i myślę że 13x6 by pociągnął.Wymaga paliwa z domieszką rycyny i nitro(koło 5%).Jeśli jesteś zainteresowany to napisz na PW,a napewno się dogadamy,nie chcę za niego dużo.Fotki mogę wieczorem wysłać na email.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad dzięki za oferte ale nie jestem zainteresowany bo wydaje mi się że będzie za słaby i nie będzie mieć mocy w zapasie, ale podeślij fotki.Chętnie zobaczę też silnik od Marek_Spy,prosiłbym o pare fotek tego silnika.

 

Ps:Który silnik wybrać ? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie podłączając się do dyskusji bo zamówiłem ten sam model i rozważam dwa silniki :faja:

 

ASP FS 92 AR i SAITO FA 82A jak myślicie oczywiście poza ceną i jakością czy będą wysraczające aby zawisnąć na śmigle tym modelem...? czyli wystarczający zapas mocy....bo stateczna decyzja będzie oczywiście wewnętrznym rozważaniem na temat ceby :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił silnik saito będzie o wiele lepszy od ASP.

 

PS : Nie moge wybrać silnika do tej extry, może jakieś sugestie ?

 

PS 2 :Postanowiłem nie kupować silnika GMS . I jednak nie wiem czy nie lepszy będzie silnik 4-takt, prosze o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie dasz do tej extry silnika co najmniej 700g( asp 91fr) to każdy z tych wymieninych (saito,Webra(webra nie wiem jaka waga z tłumikiem), będzie za lekki, będziesz woził conajmniej z 200g ołowiu na przodzie).I zamiast wyjść 3700 do lotu, wyjdziesz 4kg.Niedawno to przerabiałem z Diamantem.Miał wyjść i wyszedł 2300 ale co z tego jak potrzebował 300g ołowiu do wyważenia.Dałem więc asp91fs i wyszedł na zero z tym że z 2300 zrobiło się 2700g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Ertman piszeto nie jest to model do zawisu i innych akro 3D tym modelem mozna krecic podstawową akrobacje.Moja propozycja to OS max 75AX 91FX jeżeli waga podana do lotu faktycznie wyjdzie 3700g to na 4 suwie klasy 90 może byc problem z pionowym wznoszeniem.Obecnie latam akrobatem 180cm rozpietosci 3600g z Saito 100 jest akurat żeby zrobic zawis i z lekkim pochyleniem w przód w miare z niego wyjsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu mr moderator [ertman] sądzi że saito to pomyłka - pomyłka to jak się tak sądzi. Ok zawisu nie będzie nie szkodzi ale do aero wystarczy napewno a co do wagi to da sie napewno popracować wyposażeniem więc mnie to nie zraża i saito 82 w drodze :mrgreen: marudy a przynajmniej saito jest pewniejsze od asp i różnica mocy od 91 asp jest niewielka i momentu też więc bez jaj malkontelci....

 

a jak akro wyjdzie to już trzeba ponad 2 metry zakupić i zabawa na nowo bez marudzenia dzieci własnych portfeli nie trzeba dusić jak się bawić to na całego a jak usr...ć to po pachy :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model niecałe 500zł a serce 2x tyle ... I to miałem na myśli, jak kogo stać na saito to po co się meczyć, kupić model renomowanej firmy 1,8m i sie bawić z saito ...

 

Wkładanie takiego silnika do tak taniego i ciężkiego modelu to na moje nieznajomość warsztatu i możliwości. Ktoś ma dużą kase do wydania i nie do końca wie co z nią zrobić ...

 

Po co wydawać na saito jak za jego cene można zakupić silnik ASP który bedzie działać sprawnie i pewnie [policzcie ile ASP 4t lata na tym forum] a zostanie jeszcze na drugi taki model w razie błedu pilota ...

 

Dla 3 pasków na silniku ?

 

Wiadomo że saito lepszy ale czy aby na pewno potrafisz taki silnik obsłużyć i go nie zepsuć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze 1,8 metra to już duży model (logistycznie) a ta extra ma jeździć ze mną w samochodzie i jak wracam z pracy to po drodze (a tak mam) na lotnisko polatać i do domu.

 

Co do obsługi to zabrzmiało jakbym miał obsługiwać widlastą ósemkę HEMI :rotfl:

 

Jak na razie nie mam na stanie 4takta tylko głównie osmaxy 2taktowe i mają się bardzo dobrze więc z saito nie będzie inaczej a raczej jestem "czyściochem" jeżeli chodzi o utrzymywanie stanu silnika....

 

o saito słyszę same doobre slowa więc KONIECZNIE MUSZE TO SPRAWDZIĆ

 

co do kasy fakt że dwa razy tyle ile kosztuje model ale to silnik jest sercem a samolot to buda a poza tym mój saito jest w wersi Golden Knight :rotfl: :crazy: więc jaka uczta dla oczęt :devil:

 

Co do tego co mówisz że wkładanie takiego silnika do tego modelu to nieznajomość warsztatu brzmi too nie poleci a skoro nawet przez producenta jest zakładana taka pojemność to nie sądze że będą problemy fakt może nie 3D - ale do tego jeszcze długa droga - ale do latania akrobacji klasycznej uważam spoko. :ble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj saito o wieeeeele lepszy co będziesz degustował w chinszczyźnie . Jak byłem na lotnisku to mój kumpel miał model 4-takt ASP a drugi saito .Jak zobaczyłem saito w akcji to mi szczena opadła. ASP odstawał o wiele. Saito chodzi o wiele lepiej , przynajmniej moim zdaniem .

 

PS : Czy do tej extry podanej w linku na początku będzie lepszy 2-takt czy 4-takt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie powiedział że Saito nie jest lepsze, jest lepsze zdecydowanie, ale jak bym miał kupi model za 500 a silnik za ponad 1000 to dziękuje, szczególnie jeżeli nie latasz wyczynowo, tym modelem i tak 3D nie bedziesz robił wiec nadmiar mocy 100% nie potrzebny.

Jest jeszcze jedna ważna sprawa (przynajmniej dla mnie) że ASP fajnie pracuje na paliwie z małą zawartością nitro czyli tanim paliwie, a Saito chce conajmniej 10-15% czyli jż znacznie droższe, to samo z olejami, ASP zupełmnie przyzwoicie pracuje na paliwie z rycyną i syntetykiem pół na pół a Saito tylko syntetyk wiec znowu koszty.

Ja bym zdecydowanie brał ASP 91 AR i po problemie też na nim polatasz tym modelem i całkiem przyzwoicie a masz jak by nie było 500 złotych w kieszeni na dzień dobry.

Pozdrawiam Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale macie dylematy :lol2:

 

Wybrany przez was model to typowy model akrobacyjny i jako model 3D się nie nadaje. To nie tylko różnica płatowca ale i teraz właśnie różnica w doborze napędu. Do tego typu modeli nie jest wymagany napęd z dużą nadwyżką mocy jak jest w przypadku modeli 3D. Wynik 1:1 (waga:ciąg) już będzie dobry. Problem tylko w tym że to ciężkie konstrukcje co wprowadza konieczność zastosowania większych silników i powstaje małe błędne koło :)

W tego typu modelach dynamika silnika nie jest tak istotnym parametrem więc czy to użycie dwutakta czy czterotakta to w zasadzie predyspozycje użytkownika a nie konieczność. Tutaj każdy napęd będzie dobry.

 

Rozwodzić się na tym czy Saito lepsze od ASP nie ma sensu bo jak jest, raczej dla wszystkich jest oczywiste :) Tak samo oczywiste dla wszystkich jest że ASP również nie jest złym silnikiem. W tym przypadku to nie jest tak że ten czy ten silnik spowoduje czy ten model poleci czy nie, czy ten model będzie latał lepiej lub gorzej! Więcej! To nawet nie wpłynie na to czy ten lot będzie pewniejszy czy też nie, nie wliczając oczywiście samopoczucia pilota które czasem i najważniejsze jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.