radek872 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zobacz Chińczyk i to jeszcze CMPro i z jakim silnikiem! Jakie to ma uzasadnienie, ekonomiczne, pilotarzowe czy jakiekolwiek inne?? Żadne oprócz jednego... a to jedno powoduje że jak dla mnie to BOMBA! :twisted: Pewnie kupił silnik i wtedy zorientował się, że zabraknie mu kasy na model, a że raz mu myslenie wyszło, bo sprawdził stan konta obok zakładki banku miał zakładke cm pro poszedł za ciosem i odwiedził stronę. Potrzebował tylko kilku minut aby udowodnić sobie , że jest geniuszem złożył zamówienie poskładał model i pokazał klasę na You tube A tak na serio to jest sprawa własnego wyboru każdy ma swoje przemyslenia wiele osób przekłada silnik do lepszego modelu tylko dziw mnie jedno jeżeli masz pieniadze na dobry silnik to co stoi na przeszkodzie aby kupic odrazu dobry model chyba nie to o czym pisałem wczesniej, że 80% funduszy na silnik a potem kuku i blokada konta przez żone ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Sorry ale makiety Cm-Pro prezentują się całkiem nieźle i jak widać latają :wink: Tylko się jeszcze startować makietą mógłby nauczyć A w rozmiarze 120-180 są niewielką łatą jaką wrzucono na rynek bo w sumie modelu tej wielkości w rozsądnej cenie brak ... Kit + podwozie pneumatyczne+ pokrycie = 3tys zł ... A gdzie tu jeszcze robota i reszta wyposażenia nie wspominając o silniku Co nadal nie uzasadnia ekonomicznie wyboru takiego silnika a jak przypomniał Jano w kontekscie pierwotnego pytania ma być wzglednie tanio ... Mówiąc o dyskusji Saito vs ASP nie chodziło mi o to kto kiedy jaki silnik maił tylko jakie argumenty w dyskusji padały ... Ale zaraz bedzie buba Nie wiem czy zauważyliście ale tak dobrych i tak tanich silników jeszcze nigdy nie było Dokałdnie Pakować ASP 4 takta i cieszyć się lataniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Co nadal nie uzasadnia ekonomicznie wyboru takiego silnika a jak przypomniał Jano w kontekscie pierwotnego pytania ma być wzglednie tanio ... To fakt, w takim razie proponuję używany Saito Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 A tak na serio to jest sprawa własnego wyboru każdy ma swoje przemyslenia wiele osób przekłada silnik do lepszego modelu tylko dziw mnie jedno jeżeli masz pieniadze na dobry silnik to co stoi na przeszkodzie aby kupic odrazu dobry model No i tu jest chyba sedno dylematu :mrgreen: Co jest głupsze? Kupno Saito czy na siłę szukanie specjalnie do tego silnika droższego modelu :devil: Po waszych wypowiedziach nie widać tego czy model jest dobry czy nie tylko to czy jest odpowiednio drogi do silnika! ;D A to nie tak chyba ma być... Chyba nie powiecie że zakup Saito to głupota... przecież to przegięcie Model ma sprawiać radość właścicielowi i to jest najważniejsze I tak dla innych (normalnych ludzi) to całe nasze hobby to "nie uzasadnione wydawanie kasy" a jedni z nas tylko uzasadniają to mniej a inni bardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Ja zrobiłem parę modeli nad którymi siedziałem parę miesięcy ale doprawdy obojętne mi to czy wsadzę tam Os-a , Saito czy ASP, biorę taki silnik jak mam aktualnie pod ręką.Silnik ma generować moc potrzebną do lotu i spełniać jakieś tam moje kryteria a czy będzie złoty czy czarny to mi obojętnie.Saito jest dość drogi a ja mam na co kasę wydawać ale jak będę miał trochę wolnych pieniędzy to sobie zakupię taki silniczek i bedzie latał we wszystkim co popadnie.On ma napędzać model a nie podnosić poziom samo zadowolenia bo ładnie się świeci.Radek872 podaje konkretne rozwiązania i przykłady doboru silnika a dyskusja skręca gdzieś na manowce. wichercat, proszę , nie obrażaj ludzi . ok?Zaglądanie komuś do kieszeni to nie jest dobra postawa, pamiętaj że ludzie w różny sposób zarabiają pieniądze i czasem muszą liczyć kasę żeby starczyło na deskę balsy czy kołpak.Najwyraźniej masz inną sytuację finansową (lepszą) ale nas to kompletnie nie interesuje więc daruj sobie wpisy na temat świnek -skarbonek itp.W sprawi modeli CM-PRO to są gnioty nie modele, fatalna jakość laminatów itp itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 ale widzę że nie ma sensu w tym brać udziału bo trafia się synek mamusi co 1 kpln go przeraża :lol2: :lol2: :lol2: Daruj sobie takie teksty - jeden ma wiecej kasy inny mniej - na tym forum nie ma znaczenia jak dziany jestes - chcesz sie popisywac to zmien forum. Chcesz kupic Saito - prosze bardzo - ale to co inni chca kupic i na co ich stac zostaw samym zainteresowanym. Stary wcale nie chodziło mi o popisywanie się kasą tylko o konstruktywną opinię na temat zastosowania takiego silnika w konkretnym modelu a kolega zacząl polemikę na temat zasadności wkładania silnika droższego od modelu. Ja nikomu nie bronię wydawać ile chce i na co chce więc nie oczekuję polemiki tutaj na temat czy jest za drogi czy nie bo to nie forum biznesowe ale techniczne i za takie zadając ten wątek je uważałem. Wyciągam wniosek po ostatnich wypowiedziach że polatać się da nie będzie dużego zapasu mocy ale wystarczający aby trenować figury i o takie opinie mi chodziło. Dzięki za techniczne uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 ale widzę że nie ma sensu w tym brać udziału bo trafia się synek mamusi co 1 kpln go przeraża :lol2: :lol2: :lol2: Daruj sobie takie teksty - jeden ma wiecej kasy inny mniej - na tym forum nie ma znaczenia jak dziany jestes - chcesz sie popisywac to zmien forum. Chcesz kupic Saito - prosze bardzo - ale to co inni chca kupic i na co ich stac zostaw samym zainteresowanym. Stary wcale nie chodziło mi o popisywanie się kasą tylko o konstruktywną opinię na temat zastosowania takiego silnika w konkretnym modelu a kolega zacząl polemikę na temat zasadności wkładania silnika droższego od modelu. Ja nikomu nie bronię wydawać ile chce i na co chce więc nie oczekuję polemiki tutaj na temat czy jest za drogi czy nie bo to nie forum biznesowe ale techniczne i za takie zadając ten wątek je uważałem. Wyciągam wniosek po ostatnich wypowiedziach że polatać się da nie będzie dużego zapasu mocy ale wystarczający aby trenować figury i o takie opinie mi chodziło. Dzięki za techniczne uwagi. Jeszcze jedno pytanie do kolegi "MASK' jako że widze że używasz saito to jakie śmigło na docieranie ? I spotkałem się z opiniami że lepiej zainstalować podrzażanie do 4takta - true or false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Podrzażanie a po co ? ten silnik chodzi jak Junak nie ma opcji, że zgaśnie z tym trenowanie możesz miec problem na pewno nie bedzie ciągu w stosunku 1:1 myśle, że wiecej jak 3,2kg ciagu nie uzyskasz i o pionowych figurach możesz zapomnieć ten silnik bedzie katowany bo żeby co kolwiek wykręcic bedziesz musiał dawać gaz na maxa a to i tak nie wystarczy.Te silnik sprawdzają się na styk w Funtanach 50 Show time itp gdzie waga nie przekracza 2,6kg wtedy jeszcze mozna cos wykręcic tym modelem kolejne 100 czy 200g to porażka a 3,5kg to już bieda z normalnym lataniem. Znalazłem opinie jednego z klientów sklepu nastik który kupił ten model pozwole sobie wkleic może Ci się to przyda od Piotr Schimke Data dodania: 19 lipiec 2007 Model bardzo ladnie wykonany, wg mnie duzo lepszy i ładniejszy od extry graupnera. Na zdjeciach tego nie widac (inne lotki), ale jest przygotowany pod 3D. Ma bardzo szerokie lotki (7cm zwezajace sie na koncach do 4cm) zaczynajace sie bardzo blisko kadluba (8,5cm) z mozliwoscia bardzo duzych wychylen (okolo 35-40') , to samo dotyczy steru wysokosci i kierunku. Z silnikiem MVVS 12,7ccm zatankowany gotowy do lotu wazy niespelna 3,5kg. Na tym silniku z czarnym tłumikiem rezo od 8semki pieknie wisi na smigle 14x4 Bambula i APC (daja dokladnie ten sam ciag statyczny, powyzej 4kg zaleznie od zuzycia silnika, u mnie poczatkowo ciag dochodzil nawet do 4,8kg, tyle ze Bambula ma mniejsza zywotnosc przy nie dokladnym lądowaniu, wystarczy lekko zachaczyc o ziemie i pęka), duze stery pozwalaja go w pelni kontrolowac w pionie. Model da sie lubic. To moj drugi model z Black Horsa i tak jak poprzedni lata na prawde pieknie. Po dobrym ustawieniu srodka ciezkosci wzorem gigantow ladnie kreci sie wokol osi poprzecznej (skrzydel). Robi pieknego płaskiego kora bez problemow z niego wychodzac bez dodawania gazu, nie dokreca nawet cwiartki zwitki dokladnie sluchajac pilota. Latanie nim to duza przyjemnosc, przy wlaczonych maksymalnych wychyleniach sterow mozna nim niezle poszalec. Przy rozpietosci 1600mm udaje giganta oczywiscie z silnikiem z odpowiednia nadwyzka mocy. Technicznie wykonany jest rowniez bardzo dobrze, nie widzialem potrzeby zeby wzmacniac go gdziekolwiek, ma bardzo solidne podwozie jak rowniez kadlub odpowiednio do niego przygotowany. Wlasciwie jedynie trzy rzeczy w nim przerobilem. Producent przewiduje zbiornik paliwa lezacy tylem pod katem w dol co nie bardzo mi sie podobalo bo nie ma przygotowanego pod niego zadnego łoża (dołączona gąbka do tego celu) a ze nie lubie prowizorki i klopotow z praca silnika sam wycialem i wkleiłem maksymalnie wyazurowane loze wyciete ze sklejki co nie pozwala mu sie nigdzie przemieszczac i jest idealnie w osi silnika. Drugą wazna dla mnie rzeczą byl popychacz od steru kierunku. Zamienilem go na linki zeby zwiekszyc wychylenia do maksimum. Model jest na nie przygotowany ma nawet wyciete miejsca w kadlubie ale akurat w tej wersji byl z popychaczem. Trzecia rzecz to wyazurowana polka ze sklejki na akumulatory, ze wzgledu na wage silnika trzeba bylo je przesunąc maksymalnie do tylu czyli w tym przypadku pod kabine pilota przed serwami. Konieczne bylo rowniez dodanie 90g ołowiu na ogon zeby chcial robic ladne fikołki ala gigant Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Dzięki za opis już go wcześniej widziałem. Ten mvvs to pewnie 2takty i mocy ponad 2KM no nic zobaczymy nie wiem jaką masę ma ten silnik [mvvs] i czy w moim zestawieniu nie uda się zejść do ok 3,5 kg . No jak sam powiedziałeś do 3D nie nada ale to było takie pytanie trochę na wysrost bo na pocżatek nauka samej tradycyjnej akrobacji i zabawy w powietrzu. Choć szczerze jak patrze na to iż zalecany silnik 4takty to 15ccm a saito 91 ma minimalnie lepsze osiągi 0,1 KM nie wiem jak moment to myślę że powinno to przyzoicie latać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 No widzisz ja tak samo myslałem zbudowałem model 180cm rozpietosci z FA 100 i mocy jest strasznie mało a model jest i tak lekki bo 3600g ma z paliwem.Poprzednio miałem taki sam model o 300g lzejszy z Magnumem 91 4takt i wychodziło to korzystniej niż teraz z Saito FIlmik z testu Saito smigło 15x6 paliwo contest 10 http://www.sendspace.pl/file/lrEPlqnb/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 a pewno nie bedzie ciągu w stosunku 1:1 myśle, że wiecej jak 3,2kg ciagu nie uzyskaszTrzymajmy się faktów Radku. FA 82 na śmigle 14x4W uzyskuje ok 4,5 kg ciągu statycznego. Te silnik sprawdzają się na styk w Funtanach 50 Show time itp gdzie waga nie przekracza 2,6kg wtedy jeszcze mozna cos wykręcic tym modelem kolejne 100 czy 200g to porażka a 3,5kg to już bieda z normalnym lataniem. Do tej Funtany standardem jest Saito FA-100.ja tak samo myslałem zbudowałem model 180cm rozpietosci z FA 100 i mocy jest strasznie mało a model jest i tak lekki bo 3600g ma z paliwem.Poprzednio miałem taki sam model o 300g lzejszy z Magnumem 91 4takt i wychodziło to korzystniej niż teraz z Saito Powszechnym błędem jest operowanie tylko pojęciem ciągu statycznego w stosunku do masy. Do takiego modelu przy takich płaszczyznach nośnych dobry byłby pewnie FA-115. Lata się nie tylko na silniku, ale nawet w 3D wykorzystuje się siłę siłę nośną , a napęd dobiera się do cech aerodynamicznych modelu, a nie tylko do jego masy. Co do drugiego zdania, to sprawa dość zaskakująca bo Saito jest na pewno lżejszy od Maga, i ciągnie pewnie blisko kilogram więcej niż Mag.Wracając do Ekstry, to skoro jest to zwykły akrobat to będą inne parametru lotu modelu niż 3D, więc trzeba zastosowac śmigło o większym skoku, a mniejszej srednicy. A w takim przypadku wszelkie szacunki ciągu statycznego i rozpatrywanie go w kategorii 3D można sobie darowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 A jakie paliwo na docieranie ile nitro i oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Postanowiłem kupić silnik os max 55 ax ale zrezygnowałem ponieważ 660 zł za ten silnik to lekka przesada. Więc postanowiłem kupić silnik o podobnej pojemności ale innego producenta. Jak narazie te silniki mnie zainteresowałyi : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1804 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6394 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4795 I tu pojawia się pytanie , który z podanych silników będzie najlepszy ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Mam ST G90 jak Cię interesuje , wstępnie dotarty pierścieniowy.W razie czego daj znać na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 I tu pojawia się pytanie , który z podanych silników będzie najlepszy ??? Ten z którego zrezygnowałeś ;D ;D Postanowiłem kupić silnik os max 55 ax ale zrezygnowałem ponieważ 660 zł to lekka przesada Niestety za dobre trzeba zapłacić te 660zł jest czyms podyktowane tak samo jak i 300zł za Chinski silnik.Temat wiele razy przerabiany nie ma sensu rozwijać OS przewyższa kulturą pracy i zywotnoscią kilka razy tanie silniki.Wkładane nowe częsci do używanego OS maxa zużywają sie szybciej niz te które są w nim od nowosci PS ten GMS wygląda ciekawie warto spróbować pierwszy raz go widzę i pojawia sie duży :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Super tiger to chyba nie chińska marka tylko amerykańska . Zrezygnowałem z silnika ASP . PS: SLAWEKMOD prosiłbym o opinie na temat silników Super Tiger. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Niestety za dobre trzeba zapłacić te 660zł jest czyms podyktowane tak samo jak i 300zł za Chinski silnik.Temat wiele razy przerabiany nie ma sensu rozwijać OS przewyższa kulturą pracy i zywotnoscią kilka razy tanie silniki. Jeżeli mam być szczery to Ty ciągle ten temat wałkujesz w kółko i staje się to pomału nudne! W końcu i OS będzie produkowany w Chinach i jaki będziesz miał argument? Po za tym nigdzie OS MAX nie jest uznawany za wyjątkowo trwały produkt! Wręcz przeciwnie - pojawiają lub pojawiały się z tym kłopoty. Super tiger to chyba nie chińska marka tylko amerykańska . Super Tiger pochodzi z Włoch, obecnie produkcja silników została przeniesiona do Chin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Jeszcze nie wiem jaki silnik kupie ale jak wcześniej pisałem prosze o odpowiedź na temat który z podanych silników będzie najlepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Podane przez Ciebie silniki pracują i nie ma się co nad tym rozwodzić. ASP wybrałeś mały a ponad to zwróć uwagę że silniki o pojemnościach 61,75,91 mają identyczne rozmiary i różnią się tylko nie znacznie wagą. Czasem lepiej mieć ciut cięższy silnik niż ołów. Przy ASP możesz dodatkowo znaleźć silnik z tylną regulacją które ja osobiście preferuję (zdecydowanie bezpieczniejsza obsługa). ASP S75AII (tylna regulacja) <- niestety nie mam takiego silnika więc bezpośrednio ode mnie opinii nie usłyszysz a to że "tata Marcina" powiedział to sobie ..... Super Tigre - jestem użytkownikiem lecz silników mniejszych pojemności (51 i 40) i ja nie narzekam. Tak samo jak przy ASP seria 61,75,90 mają te same rozmiary i podobne wagi. Różnią się mocą i ... ceną. Silników GMS nie znam w ogóle - chyba jeszcze nie dość popularne. Na forum pojawiały się sporadycznie informacje o nich i były one pozytywne. Dodatkowy plus że też są wersje z tylną regulacją. Na zagranicznych forach lepiej oceniane niż ASP głównie jeśli chodzi o jakość wykonania - GMS .76 RING-RN BB --> nad tym silnikiem osobiście bym się zastanawiał szukał opinii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Wygląda że na tym forum kupowanie drogich silników jak i tańszych nie jest mile widziane ;D :crazy: piotr22 kup taki na jaki masz kase wiadomo z tigerami bywają kłopoty jak i z asp i osmaxami ja miałem tigera g50 który działał zaje...fajnie do momentu pierwszej kraksy i potem coś mu się w głowie popitoliło - asp też różne opinie krążą .... ja pomimo słów ostrej krytyki czekam na saito fakt drogi ale jak wygląda i do tego brzmi... fakt ja mam 0sa 46AX i szczerze pali od palca aż miło niestety musisz podjąć męską decyzję i kupić jakiś - i tak nie będzie na całe życie jak kupisz nowy to i tak ma gwarancję ważne dobrze dotrzeć na spokojnie a potem w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.