Skocz do zawartości

mini EPP 3D fly'er


kuba r.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Kurczę słownie ciężko - rękami pokazałbym w 10 sekund, ale ja to robię tak, że w momencie gdy mamy deprona na plecach biorę 4 zaostrzone jednostronnie kawałki węgla i przebijam je przez prostopadła do skrzydła część kadłuba i po przekątnej wbijam do skrzydła, tak aby węgiel (a raczej jego zaostrzona końcówka) pojawiła się z drugiej strony skrzydła - chodzi tu też o powierzchnie klejenia. Potem wysuwam ten węgiel ze skrzydła i do nowo powstałego kanału daję krople i CA i zanim zaschnie wsuwam pręcik. Następnie kiedy wyschnie zaznaczam delikatnie nożykiem, gdzie (po drugiej stronie węgla) wypada punkt, na który przypada pionowa część kadłuba tak, aby była prostopadła do skrzydła, potem odginam ją i na ówcześnie zaznaczony punkt daję kroplę CA i nasuwam depron z powrotem na kropkę. Zwykle najpierw robię jedną stronę skrzydła, potem drugą - aby uniknąć zwichrowań płata.

Miejsca przecięć węgli sklejam (już zwykłym CA - po prostu łatwiej chwyta) - ale uwaga płat musi być obciążony i muszą być zachowane wszystkie kąty proste, bez jakichkolwiek naprężeń bo inaczej gwarantuje, że na tym etapie spokojnie można jeszcze zamienić skrzydło w literę płaskiego S po zdjęciu ze stołu :mrgreen: .

Kiedy już węgle poprzeczne mamy załatwione trzeba je tylko podeprzeć prostopadle do płata w miejscu przecięcia:

Znów biorę naostrzony kawałek węgla (z tym, że tym razem odpowiednio krótszy) i przykładam go nie bezpośrednio pod wierzchołkiem przeciec ale prowadzę jakby obok, tak aby stykał się z obydwoma węglami (w "dolinie" powstałej litery V, czy X) i przebijam depron na wylot. Następnie piłuję ostrą główkę (jak mówiłem liczy się powierzchnia klejenia) i znów wlewając kroplę do powstałego otworu wsuwam tam pręcik węglowy. Po zaschnięciu CA przykładam luźną część (od strony podporowej) do w/w dołka w kratownicy i całość zalewam już zwykłym CA.

Mam nadzieję, że pomogłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam jeszcze pytanie do zawiasów, jakie się stosuje w tego typu modelach? bo chyba nie taśmowe :P i jeszcze pytanie odnośnie przeniesienia napędu serwa na ster - popychacz węglowy? jest jakieś niezbyt ciężkie czary-mary, żeby go połączyć z orczykiem steru ?

może jakiś link, gdzie można to wszystko podpatrzyć ? :twisted:

 

zwykłe CA topi EPP ? pewnie tak, ale dla pewności :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei:

mam jeszcze pytanie do zawiasów, jakie się stosuje w tego typu modelach? bo chyba nie taśmowe

 

A i owszem-wielu stosuje tasmowe. Ja jakos ich nie lubie i stosuje z dyskieteki (praktycznie niedostepne sa juz :( )

 

 

popychacz węglowy? jest jakieś niezbyt ciężkie czary-mary, żeby go połączyć z orczykiem steru ?

 

Ja daje pret weglowy 1mm, z jednej strony zakonczony zetka, a z drugiej regulacja na srubke-snap barylkowy zrobiony ze zlaczy typu ARK/ Podparcie preta weglowego jak na fotce:

http://rctorun.pl/zawody/2009waw/images/WAW_27.JPG

http://rctorun.pl/zawody/2009waw/images/WAW_28.JPG

 

zwykłe CA topi EPP ?

 

 

Nie! Jest nawet lepsze od tego do styro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model poleciał :jupi: tak jak mówiłem - Bling Bling, 85% z oryginału, czyli ok. 65cm rozpiętości.

Kilka zdjęć jeszcze przed oblotem

bling1.jpg

bling3.jpg

bling5.jpg

trochę tu tłoczno :P

szafa2.jpg

 

i teraz parę uwag i pytań :)

model w sumie lata spoko, nigdy nie miałem do czynienia z tego typu samolotami, w ogóle to mój pierwszy samolot, ale daje radę :) nawet pierwsze w życiu zawisy prawie wychodziły :D (pierwsze bo szybowiec nie powisi:P) model może wyszedł trochę za ciężki - wisi na 3/4 gazu, no może 3/5, lata się jakieś 7-8 minut, dlatego chwilowo rezygnuję z podwozia.

Jak tak sobie wisiałem zauważyłem, że tylna część kadłuba, albo samo usterzenie pionowe (ciężko stwierdzić) wpada w delikatny flatter, zastanawiam się czy nie zrobić zastrzałów, zrobić ? :twisted:

Przy takim ustawieniu dźwigni lotki wychylają się do góry prawie 2x więcej niż w dół, zmienić to? jeśli tak to w jaki sposób najłatwiej? nie wiem czy przy profilu typu deska ma to jakieś znaczenie, beczki kręci w osi, dlatego się zastanawiam.

Zawiasy taśmowe jak w rekreacyjnych szybowcach, zrobione na szybko - chyba je zmienię, odklejają się :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

teraz parę zdjęć w powietrzu, sorry za jakość - lipne światło + komórka na max zoomie + siostra jako fotograf :P

 

rzut oka na moje przydomowe lotnisko, tylko dla małych modeli, dla trochę większych szybowców mam jakieś 50 m dalej z lepszym podejściem :twisted: zdjcie0091u.jpg

nieudany lot na żyletkę :D

zdjcie0131b.jpg

 

poprawa śmigła na prop saverze i w górę

zdjcie0136.jpg

zdjcie0200.jpg

zdjcie0210d.jpg

zdjcie0233wa.jpg

zdjcie0220.jpg

 

niskich zawisów i innych wygibasów nie ma, bo zacząłem je robić jak siostra sobie już poszła :P

 

ponawiam pytanie odnośnie tych lotek, muszą wychylać się tyle samo w dół i w górę?

a ten flatter tylnej części kadłuba to bierze się najpewniej z tego, że serwa trochę świruje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czym się kierować w ustawianiu różnicowości lub jej braku w modelu tego typu? teraz mam prawie 2x więcej do góry i lata jak dla mnie normalnie, beczki kręci w linii itp. Nie mam doświadczenia z takimi modelami więc pytam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako 3D rozumiesz też płaskie czy już modele z profilem? bo jako szybownik nie czuję różnicy :roll: a te dwie beczki ma zrobić bez żadnego ruchu sterem wysokości? same lotki? bo minimalnie muszę mu oddać wysokością przy beczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.