Grzechu Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2009 Wszystko można tylko specjalnie wybrałem cięższy sprzęt bo na halę nie zamierzam z tym iść
TEQ Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Teraz poniżej 120g schodzimy Ale nie jest to jeszcze jakiś super wyczyn :wink:
alchemique Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Myślę że przy stosowaniu normalnych gratów, bez frezowania i innych cudów 120 to wynik bardzo ok i przy takiej rozpiętości oczywiście. Mam model 1m, deprona, kopia sparka, frezowany, 125g do lotu. Lata zajebiaszczo ale składanie i uzytkowanie takiego modelu to katorga.
Grzechu Opublikowano 15 Lipca 2009 Autor Opublikowano 15 Lipca 2009 Przyszło wszystko co konieczne, zamówiłem dwa lipole 350 i 2 x 420 Waga z 350mah to 150g, z 420 jakieś 159g od razu zalipolowałem nadajnik (wymagało przelutowania wtyczki) (a w drodze do niego antenka którą się wsuwa w miejsce po 35mhz ) Teraz troszkę wieje, dla takiego modelu troszkę to za dużo, więc poczekam do wieczora w końcu pomacham drągami... rok czasu bez latania i bez symulatora... zakłady: roztrzaskam go? :mrgreen: Dla spostrzegawczych na lotce znak firmowy sponsora - Heineken :mrgreen:
jary14 Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 zakłady: roztrzaskam go? :mrgreen: Tego się aż tak nie zapomina... Ja stawiam, że go skasujesz, ale na 100% jakaś ... ankh... hisrtoryja Ci się przytrafi :wink: POWODZENIA !!
Grzechu Opublikowano 15 Lipca 2009 Autor Opublikowano 15 Lipca 2009 no pewnie, zastrzały się poodczepiały ze skrzydeł, podwozie wyrwało kawałek itp i pogięte śmigło xD ale 4 loty odbyłem, takie straty to nie straty, trochę Ca + aktywator (zwykły, mój jakoś nie rozpuszcza depronu) i gitara. Tyle że biały model jest czarny - bo żużel tam był :mrgreen: I muszę dojść jak zrobić by nadajnik Turnigy zapamiętywał mi ustawienia Exp... bo się resetują po wyłączeniu. ale ogólnie pamiętam jak latać, tzn samo w sobie jest proste, ale mi się zachciewa latać jak najniżej i "bez wyobraźni" - a co mi tam na 350mah mam 6,5-7min latania, na 420 jakieś 7-8min
Grzechu Opublikowano 12 Września 2009 Autor Opublikowano 12 Września 2009 Robił ktoś tego typu modele z EPP 3mm? ten model już poległ, a depron szybko się zużywa Zastanawiam się tylko czy epp 3mm nie będzie zbyt elastyczne? oczywiście wszelakie zastrzały itp
Kwasiu Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Właśnie ja tez o tym myślę, sezon halowy się zbliża a po tamtym roku model zmasakrowałem po 1 wizycie na hali :twisted: Wyglądało to na coś ala kombat, bo lataliśmy parami Tylko ja się zastanawiam nad 2 płatem, całym z epp 3mm, chyba będzie łatwiej utrzymać sztywność płatów :? edit: aha zapomniałem, czy uda się uzyskać taka wagę modelu aby móc latać na hali?? Widziałem i czytałem temat o infeonie czy jakoś tak, modelu Pana Pawła, czy mógłby się Pan wypowiedzieć jak szybko lata taki model z EPP??
Pawel_W Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Tamzaraz pan... Co wy wszyscy macie z tym panem? Model typu Infineon lata dość powoli, nie tak powoli jak powiedzmy Clik czy inne F3P (nie ta masa i nie ten kaliber) ale dość powoli żeby sie na hali zmieścić. A to dzięki temu, że to dwupłat - małe obciążenie powierzchni robi swoje. Ja się mieściłem, a latam bez założonych hamulców (bo nie lubię ) Co do modelu na halę z EPP - myślę właśnie nad hybrydą - na hali uszkadza się najczęściej kadłub, więc spróbuję zrobić model z kadłubem z EPP 3mm a skrzydłami i statecznikami z depronu. Zobaczymy co wyjdzie... Ale wcześniej muszę dokończyć drugiego infineona EDIT: Płaty z epp 3mm nie mają racji bytu. Za miękkie. Dopiero 6mm plus dwa płaskowniki węglowe 3x0,5mm plus wykrzyżowanie daje sztywną komorę płatów w Infineonie. A rozpiętość raptem koło 80cm... Tak więc shocka z 3mm epp ciężko będzie zrobić.
Grzechu Opublikowano 12 Września 2009 Autor Opublikowano 12 Września 2009 Co do modelu na halę z EPP - myślę właśnie nad hybrydą - na hali uszkadza się najczęściej kadłub, więc spróbuję zrobić model z kadłubem z EPP 3mm a skrzydłami i statecznikami z depronu. Zobaczymy co wyjdzie... Ale wcześniej muszę dokończyć drugiego infineona o! i to jest myśl mój yaczek ma skrzydła prawie całe (no końcówki połamane), ogonek w stanie idealnym. Ale kadłub połamany tak że szkoda mi by było kleju... tylko czy kadłub z epp 3mm nie będzie się skręcał? wstawki poprzeczne pod kątem 45 st oczywiście będą. trochę droga płyta, bo 26zł (no ale za m^2, więc na kilka modeli będzie), depron za to ma bardzo fajną cenę (w modelarni)
Gość Anonymous Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Mam model wykonany "konstrukcyjnie" z płyt EPP 3 mm (do tego wręgi z EPP 3 mm i płaskowniki węglowe). Ogon jest przedłużeniem boczków kadłuba (razem ma 6 mm). Cały samolot w powietrzu zachowuje się jak galareta. Jedynie skrzydło nie odkształca się (technologia wykonania taka sama). Kadłub z pojedynczej płyty EPP 3 mm nie ma racji bytu bez tony płaskowników węglowych wklejonych "na płask" i "na sztorc". Doświadczenia z halówkami nie mam żadnego, ale przed chwilą miałem EPP 3 mm w ręce i wiem na co stać ten materiał. PS. Trzymajcie kciuki, idę z pierścionkiem do dziewczyny
Kwasiu Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Mojemu ostatniemu dwupłatowi inny model amputował skrzydło śmigłem Dlatego myślę nad całością z epp :wink: POWODZENIA :jupi:
Pawel_W Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Mojemu ostatniemu dwupłatowi inny model amputował skrzydło śmigłem Dlatego myślę nad całością z epp :wink: Śmigło równie dobrze tnie EPP i depron (wiem z doświadczenia) więc jeśli chcesz się zabezpieczyć przed pocięciem, to nie tędy droga. Niestety, to nie zadziała.
Grzechu Opublikowano 17 Września 2009 Autor Opublikowano 17 Września 2009 Zastanawiam się, czy zwiększenie tego typu modeli do 90cm, a nawet 1m przyniesie pozytywne rezultaty? wzrost wagi niewielki, a powierzchni nośnej spory?
Pawel_W Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 Będzie latał megapowoli - bardziej do F3P, freestyle i jakichś dzikich wygibasów tym nie polatasz.
jakuban Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 Apropo konstrukcji, jakiś miesiąc temu, wyrzeźbiłem morbacka. U siebie wstawiłem z EPP morde, hamulce czy jak to nazwać i poziomą deskę kadłuba, po za tym mocno go powzmacniałem, dając płaskownik węglowy w skrzydło, na spód kadłuba i części natarcia, sporo kratownic z prętów 1mm. Model jest na tyle pancerny, że przy moim szkoleniowym lataniu lata do dziś, a wylatałem nim 10 godzin i 41 minut. Wyszło 150 gram, ale budowany był z myślą o lataniu koło domu, do latania w domu zbuduję lżejszy :wink: edit: swoją drogą model lata wyśmienicie.
Grzechu Opublikowano 18 Września 2009 Autor Opublikowano 18 Września 2009 Zapas depronu już mam, kusi mnie Yaczek troszkę większy, 5cm większy sprawi różnicę czy odpuścić? (bo nie chce mi się sklejać planów z A4) :wink:
Pawel_W Opublikowano 18 Września 2009 Opublikowano 18 Września 2009 A gdzie kupowałeś depron, i czy biały?
Grzechu Opublikowano 18 Września 2009 Autor Opublikowano 18 Września 2009 sklep.modelarnia.pl Biały z Czech kupiłem sobie 5 płyt, do wysyłki podzielili na 600x800 zamiast 1200x800. Paweł, robiłeś tego yaczka prawda? Twoim zdaniem który lepiej lata, yak czy index 2.2?
Grzechu Opublikowano 19 Września 2009 Autor Opublikowano 19 Września 2009 Powiększyłem go sobie do ~88cm a stary 80cm tak skończył... :mrgreen:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.