Skocz do zawartości

Camel ESA


-==PEGAZ==-

Rekomendowane odpowiedzi

Też się nad tym zastanawiałem ! I chyba będą ... :)

Model wczoraj dokończony. Niestety na razie z tymczasowego braku aerografu musiałem

"pomazać" go pędzelkiem. Do tego jeszcze muszę kilka zaległych zobowiązań dokończyć.

I zawsze jakoś wszystko schodzi.

Ale tu wielkie podziękowania dla Pana Marka Dawidowicza za cierpliwość i przede wszystkim za model.

Nie wiem czy tak się robi w esach, ale ten modelik zrobiłem z demontowalnym skrzydłem.

Akumulator, odbiornik i regulator mam schowany w środku i w sumie teraz się zastanawiam, czy nie będą miały za ciepło.

Chyba będę musiał wydrążyć kabinkę i zrobić nieco przeciągu ...

Ale w sumie regulator 30[A] nie powinien się grać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej w cyber-fly :)

Model gotowy do lotu z pakietem 3S 1300mAh, reglem 30A JETI waży 420g.

Miałem bardzo podobny model wykonany w depronu i ważył jakieś 150g więcej.

Dlatego myślę, że nie jest źle. Nie wiem, czy będę kiedykolwiek nim walczył, ale polatać będzie można :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nie będą miały za ciepło.

Chyba będę musiał wydrążyć kabinkę i zrobić nieco przeciągu ...

Doświadczenia z ESA wskazują że pakiet i odbiornik nie wymagają specjalnego chłodzenia ,natomiast regulator czasem by się przydało /ten 30A może wytrzymać /.Można do niego podkleić na pastę przewodzącą ciepło kawałek blachy Al i wystawić taki radiator na zewnątrz.

Najmniej odpornym elementem w ESA-ach jest jednak silnik !!!.Dobre jego chłodzenie to podstawa ,w przeciwnym przypadku traci szybko swoje parametry.

Jakie masz serwo bo HS55 lub TP w tych modelach się nie sprawdzają /za delikatne/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bardzo sympatyczny model! :) gratulacje! :)

 

tez myslalem kiedys zeby zbudowac Camela - nawet specjalnie kupilem jakis archiwalny nr M.Modelarza ;)

kocham dwupłatki!

chyba sobie sklecę coś podobnego... ;)

tylko ten czas... :(

 

kiedy jakies fotki z oblotów? :)

ciekawe jak to lata... pewnie super... jak to dwupłatek... :)

 

jaka masz srednice osłony silnika z przodu?

przy okazji prac na moim aAN-tkiem

zrobilem matryce do wytłoczek atrapy z cienkiego polistyrenu

jak bedzie pasowac -to Ci podesle ;) -mam jakas zbędna sztukę

 

watek on AN-tku: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=17619

na zdjedciach w galerii widac "silnik" ;)

 

 

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak to są demontowalne skrzydła :)

Trochę ginekologicznie się je zakłada i demontuje, ale nie jest źle :)

 

album_pic.php?pic_id=2218

album_pic.php?pic_id=2219

album_pic.php?pic_id=2220

 

Co do chłodzenia silnika, to rzeczywiście ... chyba będę musiał kilka cylindrów wyciąć dremelkiem :)

Serwa mam w nim założone HXT900, więc chyba powinny dać radę. Jakby co, to zmienię na coś innego. (jak znajdę kupidło na to) :)

Za atrapę do Camela dziękuję z całego serca ... ale na razie nie skorzystam.

Aczkolwiek przy budowie Antka na pewno się do Ciebie Marku uśmiechnę ... :)

Co do dwupłatów ... kocham je. Nie ma jak widok dostojnie terkoczącego dwupłacika ...

Sentyment do Camela mi został z mojego pierwszego symulatora MS Flight Sim 5.1 jeszcze pod DOSa ... mojej pierwszej oryginalnej gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz z ręką na sercu przyznaj sie czy bedziesz nim latał w zawodach? Bo jak zwykle tu bywa ktos kupuje kombata, opisuje w dziale kombat, ale wychodzi taka piekna polmakieta ze szkoda rozwalic. I na tym sie kończy podobieństwo do ESA ( electric simple aircombat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Nie wiem ... u mnie na lotnisku nikt nie lata ESA. Zbudowałem kiedyś depronowego Camela i rewelacyjnie mi się nim latało. Ja latam głównie rekreacyjnie, ale kto wie ... :) Z resztą z tego co wiem, to ESA WWI jeszcze za bardzo nie jest rozpowszechniona ... ale może się to niedługo zmieni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polataj, zalicz ze dwie gleby (których skutki dzięki materiałowi naprawia się w 2 minuty) i zaraz się zrobi pełno chętnych :) U nas były dwa - mój i tatowy, a kolejny Alchemique'a właśnie jest u mnie na "lakierni"... Kolejne dwa w trakcie budowy... Tylko Alchemique'owy będzie taki dość powiedzmy sobie nietypowy. Ale to już niech Paweł opisuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i oblot dokonany :) Model lata rewelacyjnie. Po pierwszej próbie oblotu okazało się że środek ciężkości siedzi baaaardzo z tyłu.

Niestety musiałem wyciągnąć silnik przed pierwszą wręgę. Ale po tym zabiegu model lata. I to jak. A oto kilka fotek.

 

camel-122.jpg

 

camel-125.jpg

 

camel-141.jpg

 

camel-189.jpg

 

camel-206.jpg

 

camel-210.jpg

 

camel-218.jpg

 

camel-219.jpg

 

I cała galeria:

http://picasaweb.goo...nek/CamelOblot#

 

I jak tu nie kochać dwupłatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.