Gość Kamyczek_RC Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 Cóż śmieć sobie możesz, wcale Ci nie bronię...Jak pisałem podawałem wyniki z wagi z padniętą baterią, więc mało miarodajne. Jak kupię baterię to zmierzę jeszcze raz. Stwierdziłerm tylko że opis jest mało przekonujący i z wyliczeń wynika że cos kolega przeoczył slaba bateria w wadze moze to wyjaśniać... Natomiast sarkazm kolegi Czaro jest nie na miejscu japonka nie jest z JR'a natomiat cwaniak jest z Warszawy. Nie będe tu rozpoczynał nowej polemiki ale w 21 wieku większość rzeczy można opisać na tyle dokładnie przy pomocy wielkości fizycznych by wynik był miarodajny. Niebawem okaże się że żywica i japonka nic nie waży .
specyfick Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 A mi się tam robota podoba. I wiem że akurat Patryk Sokol wie co robi. Patryk proszę jeśli możesz dokładnie pisz co robisz, a się przymierzam do Baracudy więc podpatruję technologię. Kamyczku, miarą Patryka jest to co zrobił i jaką przezentuje jakość a baterię się wymieni
Damian-str Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 Witam. 'Kamyczku' widziałeś kiedyś tkaninę 2500g/m^2 (25g/dm^2) Podejrzewam , że Czaro pisał o 25g/m2 Pozdrawiam Damian
Patryk Sokol Opublikowano 6 Lipca 2009 Autor Opublikowano 6 Lipca 2009 I wiem że akurat Patryk Sokol wie co robi. Patryk proszę jeśli możesz dokładnie pisz co robisz, a się przymierzam do Baracudy więc podpatruję technologię. Dobre... Szkoda, że ja takiej wiedzy nie mam Ale sprawy nie ma, przy skrzydełkach trochę więcej o tym opowiem. A póki co to na skrzydełka położyłem ostatnią warstwę lakieru (i bardzo dobrze, dosyć mam już pracy z nitro) i jutro je szlifnę. A później będzie przerwa, bo nim się dorwę do pompy (ważniejsze rzeczy trzeba polaminować) to mini parę dni. Pobawię się za to kieszeniami na bagnety, ale to jest wybitnie nie fotogeniczne.
utopia Opublikowano 7 Lipca 2009 Opublikowano 7 Lipca 2009 A póki co to na skrzydełka położyłem ostatnią warstwę lakieru (i bardzo dobrze, dosyć mam już pracy z nitro) i jutro je szlifnę. Patryk taka drobna wskazówka z nieco innego podwórka- lakiery nitro szlifujemy do połysku dopiero jak przestały capić . Przy kolejnych warstwach ten czas wzrasta 1 warstwa najszybciej po 8 godzinach w temp 20 stopni 2warstwa po minimum 12 od nałożenia 3warstwa- 24 godziny od nałożenia . Spowodowane jest to pochłanianiem rozpuszczalnika przez dolne -głębiej położone warstwy. Wszystko robi się miękkie i "jeździ" . Coś w tym musi być skoro człowiek który uczył mnie szkutnictwa pilnował tego strasznie . Jak położysz na to poliuretan , epoksyd czy inny bezrozpuszczalnikowy lakier to podkład będzie nadal miękki i grozi to rozwarstwianiem
andrzejp Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Patryk, te paski cienkiej sklejki, o których piszesz w pierwszym poście pod siódmym zdjęciem są do zamknięcia płatów tak żeby styropianu nie było widać. Przy okazji chciałbym Cię prosić o dokładniejsze udokumentowanie prac nad oklejaniem skrzydeł. Nie mam doświadczeń w laminowaniu, a chciałbym się od Ciebie tego nauczyć Szczególnie interesuje mnie jak docinasz i układasz japonkę, jak uzyskujesz podciśnienie... Pracuję nad Hammerem i chciałbym wykorzystać tą technologię.
pman Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 te paski cienkiej sklejki to zapewne wzmocnienie centropłata Patryk, te paski cienkiej sklejki, o których piszesz w pierwszym poście pod siódmym zdjęciem są do zamknięcia płatów tak żeby styropianu nie było widać. Dokładnie. I bynajmniej nie chodzi tu o efekt wizualny, a o bezpieczeństwo styropianu - nitro go pożera Ja z moim Mefisto (ta sama stajnia) zrobiłem tak: na samym początku pracy nad płatem (zanim nawet dotknąłem lakieru) obrysowałem na tej cienkiej sklejce skrzydło i wyciąłem "żebra krańcowe" z 2-3mm naddatkiem z każdej strony. W skrzydle wybrałem styropian pod klocki i je tam dopasowałem. Wgniotłem po 2-3mm styropianu pod fornirem (pewniejsze klejenie i mocniejsze krawędzie), oznaczyłem ołówkiem na skrzydle miejsca gdzie są klocki, bagnety i kanał na przewody serw i na 45min żywice, nie żałując jej, zamknąłem skrzydło tą sklejką. Ponieważ sklejka jest najczęściej wypaczona, użyłem taśmy klejącej do przyklejenia jej do skrzydła na czas krzepnięcia żywicy (trzeba uważać żeby nie była za mocna i ostrożnie odrywać, bo nielakierowany fornir może zostać na taśmie tworząc bruzdy... ) Prace trzeba w tym czasie prowadzić dość czysto, bo niezabezpieczony fornir łatwo się brudzi. W każdym razie dopiero przy całkowicie zamkniętych płatach rozpocząłem gruntowanie caponem (każdorazowo szlifując drobnym papierem, by pozbyć się "smechotów"). Dopiero potem wyciąłem otwory na serwa, udrożniłem kanały na przewody, i wylaminowałem wnętrze gniazd na serwa cienką tkaniną. Wylaminowałem także ze sporym naddatkiem końcówki płatów i miejsca ich łącznia. Po dokładnym wyszlifowaniu i spasowaniu wszystkiego (żałując, że już po odcięciu lotek, których widoczny styropian też trzeba zabezpieczyć np. żywicą z mikrobalonem) polakierowałem płaty lakierem poliuretanowym. Niestety - takie lakierowanie nie daje idealnego efektu, bo lakier nie wypełnia wszystkich nierówności forniru i prawdopodobnie Twoja technika z japonką egzamin zda lepiej. Z resztą oceńcie sami (moje to oczywiście te z lewej - z prawej Fregata V wykończona żywicą):
Patryk Sokol Opublikowano 12 Lipca 2009 Autor Opublikowano 12 Lipca 2009 I tak w końcu zrobiłem z tej sklejki żebra krańcowe A co do płatów musicie poczekać, pompa zajęta 24h na dobę i tak będzie aż do pikniku na Żarze. Ale nie ucieknie na pewno
Patryk Sokol Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 No jedno ucho na próbę zrobiłem, reszta jak się znowu do pompy dorwę (bo biedna prawie po 20h na dobę jedzie, przy produkcji DLG)... Efekt taki: Przed laminowaniem ważyło 179g, po laminowaniu jeszcze nie ważyłem.
pman Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Wygląda nieźle A mógłbyś pstryknąć z profilu lekko pod światło?
pman Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Właśnie Byłem jeszcze ciekaw żebra krańcowego. Jak ono wygląda w stateczniku?
malinn Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Extra to wyszło, ciekawe jak z wagą. Powierzchnia jak laminat normalnie.
Patryk Sokol Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Extra to wyszło, ciekawe jak z wagą. Powierzchnia jak laminat normalnie. Bo to jest laminat :rotfl: A co do statecznika, to nie ma co śmiecić, pójdzie PM
Rafal B. Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 A jak udało Ci się rozwiązać sprawę natarcia? Może jakieś foto?
Patryk Sokol Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2009 A jak udało Ci się rozwiązać sprawę natarcia? Może jakieś foto? Nijak... Mam cienką folię, więc dogina się bardzo daleko, ale i tak na samym natarciu będzie szlif i pewnie gołe szkło (bo dałem pasek, tak jak w DLG). Nie powinno to źle wyglądać, jakby co to psikne to na gotowo... EDIT: Ucho przytyło po laminowaniu o 25g. Pomijalnie mało przy tej wielkości modelu. Poza tym drugie ucho i pierwsza część centropłata już w worku.
Patryk Sokol Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Coś tam zawsze do przodu:
Eryk Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Patryku! Czemuż to widać taką różnicę w odcieniu białego między centropłatem a uchem?
Patryk Sokol Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Kwestia lakieru... Taki jest efekt stosowania spray'i Deco Lack. Niemniej jest mi to obojętne, bo latać będzie tak samo
Patryk Sokol Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2010 No dawno tu nie pisałem muszę przyznać... Bo też i nie wiele się z Wampirkiem działo. Nie żebym się lenił, ale jakoś brakowało mi czasu na ten modelik. Jakkolwiek obecnie mam cel: W kwietniu Wampir leci ssać krew nastoletnich dziewic :twisted: A sam model na tą chwilę wygląda tak: Wybaczcie jakość zdjęcia, ale samo ujęcie w kadrze w moim domu było niemałym wyczynem Jeszcze słówko na temat tego co leży mi na końcówce kadłuba: To są rdzenie policzonego przeze mnie nowego statecznika. Stary był ok, ale pod warunkiem nietykania wzniosu skrzydła. Po moich poprawkach będzie bardziej stateczny kierunkowo. Poza tym lubię stateczne szybowce No i zostaje mi mój ostatni problem związany z tym modelem: -Co polecicie na zasilanie serw i odbiornika? Ja się skłaniam do 2s Li-Fe 2200mAh I jeszcze pytanko z ciekawości: Jakie odbiorniki stosuje się w takich modelach?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.