Skocz do zawartości

ASP S46AII 7.5CCM - osprzęt


Khiledim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dotychczas zajmowałem się wyłącznie modelarstwem elektrycznym.

Ostatnio wpadłem na pomysł skompletowania modelu spalinowego i stąd wywodzi się kilka moich pytań.

 

Silnik planuje zakupić TEN - słyszałem o nim dobre opinie.. Czy to rzeczywiście prawda?

W moim koszyku znajduje się także ROZRUSZNIK, FAJKA DO ŚWIECY, ŚMIGŁO, do tego powiedziano mi w sklepie że dobiorą mi łoże do tego silnika i kołpak.

 

Teraz zaczynają się tylko same pytania - jakiej świecy powinienem używać do tego silnika? Podobno TA będzie dobra, to prawda?

Na pewno potrzebuje też jakiegoś zbiornika paliwa - jaki optymalnie do takiego silnika?

Wężyk paliwa? Jaka średnica? Jakiś filtr paliwa?

Czy potrzeba jeszcze jakiegoś osprzętu do silnika? Czy wymienione rzeczy to wszystko czego potrzebuje?

 

Co do paliwa - TAKIE będzie dobre do docierania? Może ktoś poleci lepsze?

 

Generalnie przy wyborze proszę opierać się na ofercie sklepu modele max - chciałbym zamówić wszystko w jednym sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepszy byłby silnik GMS 47

Smigło to najlepiej apc 11x6, rozrusznik strasznie mocny ale rozumiem że na przyszłość. Paliwo do docierania to najlepiej 25 rycyny 75 metanol i na tzw bogatej mieszance ale na tyle by pracował jak 2t a nie jak 4t. Taka metoda jest stosowana w USA i konieczna (oczywiście jak chcesz to zrobić dobrze) do silników ABc ABN i wszystkich ze zwężającą sie tuleją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 7,5ccm A3 się nadaje na 8 tez bedzie pracował tu sie nie martw.

Zbiornik dobierz pod model by sie łatwo wyważało. Ale 250ml to już duuużo latania zaleznie od śmigła i zabawy obrotami. Wężyk na luzie wystarczy 1,3mm przekroju wewnetrznego.

Kup sobie panel do żarzenia świecy albo najlepiej od razu taka fajke z baterią, bardzo poręczne. Pompke paliwa najlepiej elektryczna bo wygodna.

 

2T os ASP sa kiepskie lepiej sie w niego nie pchaj jest pełno używek os maxa 46ax lub Fx na allegro lepiej takiego kupić w dobrym stanie. Aha AX jest sportowany na większe śmigła niż FX warto porównać kanały. Jak nówka to GMS, dodatkowo tłumiki GMS z racji tego że nie są restrykcyjne i nawet dobrze zaprojektowane zapewniaja większą moc.

 

Dlaczego uparłeś się na ten sklep ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz o TYM silniku?

Będzie dużo lepszy?

 

Chyba że powiesz że naprawdę warto dorzucić troszkę i kupić TEN?

 

Mi nie jest potrzebny jakiś silnik wyczynowy - to ma być silniczek do trenerka :D

Który wybrać? :(

 

No jakoś przypadł mi do gustu ten sklep i mniej więcej wszystko w nim jest co mi potrzeba...

Ale nadal nie wiem jakiego paliwa mam używać do docierania :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do docierania zawsze paliwo o większej zawartości oleju najlepiej 20% po dotarciu może być już mniej np17% co wcale nie znaczy że nie możesz dalej latać na 20% oleju,nitro do 10% nie daj sobie wmawiać że ktoś tam lata na 1% nitro i jest ok, z moich doświadczeń te popularne silniki najlepiej pracują na 10% nitro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46la kompletnie bez sensu :) jest na panewce i jest do tego słabszy od łożyskowanych. Za chwile bedziesz chciał coś mocniejszego. Moim zdaniem najlepszy byłby GMS tani i dobry.

46AX jest bez sensu ze względu na to że wazy tyle samo co 55AX :) Aczkolwiek sam mam 46AX i to świetny motorek. I na pewno byłbyś bardziej zadowolony z OSmaxa niż ASP.

Najmądrzej byś zrobił analizując oferty wszystkich sklepów jak i allegro. Dowiedział byś się sporo o innych silnikach jak i wyposażeniu. A dopiero potem coś kupił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to mi zupełnie namieszałeś w głowie :D

 

Jak patrzyłem na forum wszyscy zachwalają ten silniczek 46AX - może po prostu go kupić i mieć z głowy?

 

Tylko czy przy krecie jest możliwość uszkodzenia silnika? Bo jeżeli tak to bez sensu mi tyle kasy ładować...

 

A nawet jeżeli się uszkodzi to może jest możliwość zakupienia jakichś części i naprawy? Jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46la kompletnie bez sensu jest na panewce i jest do tego słabszy od łożyskowanych. Za chwile bedziesz chciał coś mocniejszego. Moim zdaniem najlepszy byłby GMS tani i dobry.

46AX jest bez sensu ze względu na to że wazy tyle samo co 55AX Aczkolwiek sam mam 46AX i to świetny motorek

 

Kolego, czy ty czasem nie piszesz bez sensu :?: :!: Czemu mącisz w głowie autorowi :?: OS 46 LA to bardzo dobre silniki, u mnie latał w trenerku i połmakiecie o wadze 2,5kg przy rozp 170cm. Na brak mocy jakoś nie narzekałem wrecz przeciwnie.

Dlatego zanim coś doradzisz nowicjuszowi dokładnie przemyśl co chcesz tym osiągnąć.

 

Khiledim:

...Tylko czy przy krecie jest możliwość uszkodzenia silnika? Bo jeżeli tak to bez sensu mi tyle kasy ładować...

 

Ło matko :!: :!: :!: następny :devil: Każdy silnik bardzo łatwo uszkodzić więc o czym ty mówisz :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46la kompletnie bez sensu jest na panewce i jest do tego słabszy od łożyskowanych. Za chwile bedziesz chciał coś mocniejszego. Moim zdaniem najlepszy byłby GMS tani i dobry.

46AX jest bez sensu ze względu na to że wazy tyle samo co 55AX Aczkolwiek sam mam 46AX i to świetny motorek

 

Kolego, czy ty czasem nie piszesz bez sensu :?: :!: Czemu mącisz w głowie autorowi :?: OS 46 LA to bardzo dobre silniki, u mnie latał w trenerku i połmakiecie o wadze 2,5kg przy rozp 170cm. Na brak mocy jakoś nie narzekałem wrecz przeciwnie.

Dlatego zanim coś doradzisz nowicjuszowi dokładnie przemyśl co chcesz tym osiągnąć.

 

 

Wiem że to bardzo fajne motorki ale są słabsze od łozyskowanych, a o to mi głównie chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko :!: :!: :!: następny :devil: Każdy silnik bardzo łatwo uszkodzić więc o czym ty mówisz :?:

 

Teraz kwestia tego czy da rade go potem naprawić przy pomocy części zapasowych?

 

No właśnie strasznie już się zamieszałem :)

Ale tego o.s'a 46ax wszyscy polecają więc chyba na niego się zdecyduje mimo wyższej ceny - o ile da rade go naprawić dość łatwo w razie uszkodzenia.

Chyba żeby zostać przy LA? Sam już nie wiem... Zakręciłem się... - bo skoro mówisz że latał w modelu 170cm rozpiętości i nie narzekałeś na brak mocy - a mój ma mieć jakieś 150cm rozpiętości... Teraz kwestia tego który lepiej chodzi i dłużej pożyje :P

Z tego co czytałem to niektórzy pisali że im o.s przeżył ze 3 asp :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o osmaxa46la to mam o nim takie zdanie jak Fokker.Trudno coś zarzucić temu silnikowi.Jeśli chcesz kupić silnik to najlepiej kieruj się zdrowym rozsądkiem zastanów się do czego jest Ci potrzebny ile masz na to kasy i kup ten który Ci się podoba.Bo wszystkie silniki są dobre do amatorskich modeli.Chyba że masz zamiar bić rekordy.Ten polecany GMS może być bardzo dobrym wyborem ale nie miałem go i nie widziałem więc nie mogę go polecać z czystym sumieniem.

edit :jeśli masz kasę to bierz osa46ax a jeszcze lepiej 55ax będziesz miał na zaś.Aby uszkodzić poważnie silnik musisz nim walnąć w beton.Na łące raczej to się nie zdarza.Przy tylu ubitych przezemnie kretów już bym nie miał ani jednego sprawnego motorka. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to , że seria LA jest słabsza nieco od AX to nie ulega wątpliwości. Mnie chodziło raczej o pojęcie 'słabszy". Wiele silników było czy moze nadal jest na panewkach i nadal bardzo dobrze sprawują się.

Ja również nie mam doświadczenia z GSM więc nie wypowiadam się ale wersja 55 to chyba stanowczo za dużo dla trenerka o rozp 150cm.

Zasadą jest by kupić silnik najdroższy na jaki możemy sobie pozwolić w końcu to od jego pracy zależy nasze zadowolenie (lub nie) w czasie lotów, a seria LA działa niezawodnie. Parafrazując znanego konstruktora broni..." LA odpalony w poniedziałek strzela - sorki - pracuje aż do soboty..." :rotfl:

Nie twierdzę również że AX jest gorszy - skoro to OS to pewnie również bardzo dobrze pracuje. Natomiast co do ASP jesli już to tylko 4suwy ale o tym nie wspominam by ci nie namieszać w głowie :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

La ma być jak najbardziej niezawodny bo to silnik dla w pełni zielonych. Ludzi rozpoczynających zabawe w silnikach spalinowych. Którzy jeszcze nawet silnika nie regulowali.

 

Nie ma czegoś takiego jak za mocny silnik, może być jedynie za ciężki. Jeżeli silniki od 40 do 55 ważą tyle samo mają takie same wymiary to jaki jest sens kupowania mniejszego niż największy dostępny ? Potem taki motorek ciężko sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silniki od 40 do 55 ważą tyle samo mają takie same wymiary to jaki jest sens kupowania mniejszego niż największy dostępny ?

 

I tu bardzo sie mylisz.

Przecież to nie chodzi o masę i wymiary.

 

W takim razie wytłumacz mi swój tok rozumowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadą jest by kupić silnik najdroższy na jaki możemy sobie pozwolić w końcu to od jego pracy zależy nasze zadowolenie (lub nie) w czasie lotów

 

No to zgodnie z ta zasadą zakupie chyba 46 AX.

Najtańszy znalazłem w modele.sklep.pl....

Które paliwo z tamtego sklepu będzie najodpowiedniejsze?

 

To dobry sklep? Nie trzeba się o nic obawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.