wojt1125 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Nie mam zamiaru startować Mefisto zawodniczo Jadę popatrzeć na najlepszych, przy okazji polatać. Może nie wyśmieją mojej 'maszyny', rok temu latał tam Easy Glider (ale nie wiem czy w ramach konkursu). Ja mam profil S6063, przy mocniejszym wietrze 900-1000g ma być ok wg. konstruktora. Nie wiem jeszcze ile wyjdzie do lotu, ale to pewnie ze 100-200g balastu. Ale skoro płaty masz dwudzielne, może tam? Czyli jak wytnę dziurę w skrajnym żeberku, wydłubię trochę styro i wylaminuję, to będzie ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pman Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Czyli jak wytnę dziurę w skrajnym żeberku, wydłubię trochę styro i wylaminuję, to będzie ok? Dziurę to lepiej wywierć :roll: Ale zanim to zrobisz, przygotuj sobie (najlepiej) ołowiane pręty fi8-10, zważ je i przytnij na pożądaną długość/masę. Spasuj do nich szufladę, wywierć pod środkiem ciężkości w płacie otwór pod szufladę i wklej ją na żywicę z mikrobalonem (obficie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 wywierć pod środkiem ciężkości albo trochę wcześniej, można to zrobić tak żeby ŚĆ się parę mm przesunął do lotów na prędkości i przy mocnym wietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D3MoNo Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Może ktoś zapodać link do planów Mefisto :?: :mrgreen: :arrow: Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Planów? Chyba do producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D3MoNo Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Acha :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 BABY BOOM :!: :jupi: I ja zmajstrowałem Mefisto. I tak się zastanawiam czy na górną część płata na długości klap nie dać takiej taśmy od graupnera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specyfick Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 No ładna boazeria. Całkiem fajnie wygląda. Ile teraz kosztuje mefisto ? Ma ktoś aktualne ceny Blejzyka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Ładny drewniak ceny Tu Mefisto w sklepie kosztuje 379 PLN ...a ja mam zamiar zmajstrować model na skrzydłach od IG 2200 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 I po oblocie. Była okazja żeby polatać w różnych warunkach: [vimeo] [/vimeo] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Model daje radę i myślę cena do jakości to rewelacja. Jeśli masz go na hn1033 to będzie bardzo uniwersalny i na zbocze i termikę z sporym zakresem prędkości w obie strony. To co dodaje uroku - czyli podgięte końcówki płata może też sprawić problem i myślę , że warto je za laminować. Ja też płat 2m preferuje tylko w jednym kawałku ale to wg. uznania , każdy lubi co innego. Jak masz hak , spróbuj nim termiki bo 1,9 m już ładnie kominy łapie , a i sezon na termikę dobry mamy. Ile do lotu wyszedł i jakie ma obc.powierzchni? Gratuluje fajnej maszyny ( kolejnej maszyny z polskiej stajni - cieszy mnie , że POLAK też potrafi , a swoimi cenami bije na głowę konkurencję :wink: ) , która do tego super lata. :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Profil to S6063, pisałem o nim kilka postów wcześniej. Model jest przygotowany do elektryfikacji, więc niedługo spróbuję termiki W moim odczuciu jest trochę za lekki przy dobrych warunkach na zboczu - 810g - jutro biorę się za odlewanie balastu. Z dwudniowego latania model wyszedł bez szwanku, więc wzmocnienia kadłuba, centropłata i motylka zdały egzamin. Racja, że przydałoby się jeszcze wzmocnić końcówki, tylko czy mogę laminować na lakierze poliuretanowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Gratulacje ładny model i fajne latanie ale faktycznie leciutki mam model na skrzydle od Elfa 1,5m waży 890 i wydaje mi się że jest lekki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Jak nie chce iść pod wiatr, chociażby w zakrętach a 'la F3F, spróbuj mu oprócz dociążenia trochę ołowiu z mordy wyjąć. I daj trochę w dół na trymerze, tak żeby dalej prosto chciał lecieć. 3-4mm ŚĆ do tyłu i już idzie jak burza przynajmniej duże F3Fy tak mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Mam andromedę elektro z wolniejszym profilem hn1033 ma 850g do lotu przy 1,9m. Idzie pod każdy wiatr to kwestia , kąta płata, wyważenia i trymowania. Mały kąt natarcia - mniejszy opór i siła nośna daje większą prędkość i jak napisał Kuba przesuwanie s.c. do tyłu też przyspiesza model. To w dużym uproszczeniu tak działa. W termikę większy kąt płata i przednie wyważanie sprawdza się lepiej. Do latania w termice trymuję model by na normalnych ustawieniach leciał szybko by przeskakiwać z komina w komin i szybki lot daje tu korzyści. Jak wario sygnalizuje noszenie wyrzucam klapo-lotki 3mm w dół z mixem z sw (on w górę) i zaczynam krążyć bo model możliwie leciał wolno i opadał wolno. Mixer lotek czy klap z sw trzeba dobrać doświadczalnie dla każdego modelu indywidualnie podczas lotów.Model z wyrzuconymi klapami powinien iść wolno pod wiatr bez pompowania i możliwie mało do tego opadać. Gdy odchodzi już daleko chowam lotki i gazem pod wiatr, w poszukiwaniu następnego komina. Oczywiście warto mieć i w termice i na zboczu różnicowość lotek - mniejsze opory i można ciaśniej krążyć bez sk ( ja akurat go nie mam w andromedzie). Ołów na zbocze też warto odlać jak to robisz , ale pobaw się kątem płata i s.c. Warto do wersji elektro włożyć lekki pakiet 3s np 1300mah 25c i mieć ich kilka niż jedną cegłę 2200mah. W termice każdy gram cenny, a na jednym pakiecie 1300mah udało mi się latać 1,5godz. więc myślę styka. Powodzenia w lotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Oczywiście warto mieć i w termice i na zboczu różnicowość lotekja bym nawet powiedział, że różnicowość to podstawa dla większości profili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Właśnie film cały obejrzałem. Latałeś jak widzę w Bielawie na łysej górce. Też tam śmigałem kilka razy. Teraz czas na Klif albo wpadnij do nas , górek sporo mamy koło Bydzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Górka rzeczywiście bielawska, fajne miejsce i mili ludzie. Dzięki za cenne wskazówki Właśnie dotarły pakiety 1300mAh, więc niedługo oblatam wersję zelektryfikowaną. A pakietu 2200mAh nawet nie dałem rady wcisnąć Mam kalpy i lotki, więc cały spływ mogę opuszczać do krążenia w termice lub podnosić o 1mm do przeskoków. jak wario sygnalizuje noszenie wyrzucam klapo-lotki 3mm w dół z mixem z sw (on w górę) Tu mam wątpliwość: spływ w dół - zwiększa się ugięcie profilu - rośnie siła nośna i opór - spada prędkość - po co jeszcze podciągać model wysokością? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Albo nic a lepiej - "oddać" wysokości. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 To mnie teraz zdziwiliście, wydaje mi się , że próbowałem ogon w górę i w dół i tylko w górę dawał pozytywny rezultat gdy lotki szły w dół na termikę. Jurek jednak pilot bardziej doświadczony i głupot nie gada, więc sprawdzę to jeszcze raz przy najbliższych oblotach i dam znać. Może istotnie jestem w błędzie. Jak mają inni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.