Skocz do zawartości

Mefisto - relacja ... po budowie


pman

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam zamiaru startować Mefisto zawodniczo :) Jadę popatrzeć na najlepszych, przy okazji polatać. Może nie wyśmieją mojej 'maszyny', rok temu latał tam Easy Glider (ale nie wiem czy w ramach konkursu).

 

Ja mam profil S6063, przy mocniejszym wietrze 900-1000g ma być ok wg. konstruktora. Nie wiem jeszcze ile wyjdzie do lotu, ale to pewnie ze 100-200g balastu.

 

Ale skoro płaty masz dwudzielne, może tam?

 

Czyli jak wytnę dziurę w skrajnym żeberku, wydłubię trochę styro i wylaminuję, to będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 173
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Czyli jak wytnę dziurę w skrajnym żeberku, wydłubię trochę styro i wylaminuję, to będzie ok?

Dziurę to lepiej wywierć :roll: Ale zanim to zrobisz, przygotuj sobie (najlepiej) ołowiane pręty fi8-10, zważ je i przytnij na pożądaną długość/masę. Spasuj do nich szufladę, wywierć pod środkiem ciężkości w płacie otwór pod szufladę i wklej ją na żywicę z mikrobalonem (obficie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Model daje radę i myślę cena do jakości to rewelacja. Jeśli masz go na hn1033 to będzie bardzo uniwersalny i na zbocze i termikę z sporym zakresem prędkości w obie strony.

 

To co dodaje uroku - czyli podgięte końcówki płata może też sprawić problem i myślę , że warto je za laminować.

 

Ja też płat 2m preferuje tylko w jednym kawałku ale to wg. uznania , każdy lubi co innego.

 

Jak masz hak , spróbuj nim termiki bo 1,9 m już ładnie kominy łapie , a i sezon na termikę dobry mamy.

 

Ile do lotu wyszedł i jakie ma obc.powierzchni?

 

Gratuluje fajnej maszyny ( kolejnej maszyny z polskiej stajni - cieszy mnie , że POLAK też potrafi , a swoimi cenami bije na głowę konkurencję :wink: ) , która do tego super lata.

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil to S6063, pisałem o nim kilka postów wcześniej. Model jest przygotowany do elektryfikacji, więc niedługo spróbuję termiki :)

W moim odczuciu jest trochę za lekki przy dobrych warunkach na zboczu - 810g - jutro biorę się za odlewanie balastu.

Z dwudniowego latania model wyszedł bez szwanku, więc wzmocnienia kadłuba, centropłata i motylka zdały egzamin. Racja, że przydałoby się jeszcze wzmocnić końcówki, tylko czy mogę laminować na lakierze poliuretanowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość horn3t

Gratulacje ładny model i fajne latanie ale faktycznie leciutki mam model na skrzydle od Elfa 1,5m waży 890 i wydaje mi się że jest lekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chce iść pod wiatr, chociażby w zakrętach a 'la F3F, spróbuj mu oprócz dociążenia trochę ołowiu z mordy wyjąć. I daj trochę w dół na trymerze, tak żeby dalej prosto chciał lecieć. 3-4mm ŚĆ do tyłu i już idzie jak burza :) przynajmniej duże F3Fy tak mają :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam andromedę elektro z wolniejszym profilem hn1033 ma 850g do lotu przy 1,9m. Idzie pod każdy wiatr to kwestia , kąta płata, wyważenia i trymowania.

 

Mały kąt natarcia - mniejszy opór i siła nośna daje większą prędkość i jak napisał Kuba przesuwanie s.c. do tyłu też przyspiesza model. To w dużym uproszczeniu tak działa.

 

W termikę większy kąt płata i przednie wyważanie sprawdza się lepiej.

 

Do latania w termice trymuję model by na normalnych ustawieniach leciał szybko by przeskakiwać z komina w komin i szybki lot daje tu korzyści.

Jak wario sygnalizuje noszenie wyrzucam klapo-lotki 3mm w dół z mixem z sw (on w górę) i zaczynam krążyć bo model możliwie leciał wolno i opadał wolno. Mixer lotek czy klap z sw trzeba dobrać doświadczalnie dla każdego modelu indywidualnie podczas lotów.Model z wyrzuconymi klapami powinien iść wolno pod wiatr bez pompowania i możliwie mało do tego opadać. Gdy odchodzi już daleko chowam lotki i gazem pod wiatr, w poszukiwaniu następnego komina.

 

Oczywiście warto mieć i w termice i na zboczu różnicowość lotek - mniejsze opory i można ciaśniej krążyć bez sk ( ja akurat go nie mam w andromedzie).

 

Ołów na zbocze też warto odlać jak to robisz , ale pobaw się kątem płata i s.c.

 

Warto do wersji elektro włożyć lekki pakiet 3s np 1300mah 25c i mieć ich kilka niż jedną cegłę 2200mah. W termice każdy gram cenny, a na jednym pakiecie 1300mah udało mi się latać 1,5godz. więc myślę styka.

 

Powodzenia w lotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górka rzeczywiście bielawska, fajne miejsce i mili ludzie.

 

Dzięki za cenne wskazówki :) Właśnie dotarły pakiety 1300mAh, więc niedługo oblatam wersję zelektryfikowaną. A pakietu 2200mAh nawet nie dałem rady wcisnąć ;) Mam kalpy i lotki, więc cały spływ mogę opuszczać do krążenia w termice lub podnosić o 1mm do przeskoków.

jak wario sygnalizuje noszenie wyrzucam klapo-lotki 3mm w dół z mixem z sw (on w górę)

Tu mam wątpliwość: spływ w dół - zwiększa się ugięcie profilu - rośnie siła nośna i opór - spada prędkość - po co jeszcze podciągać model wysokością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie teraz zdziwiliście, wydaje mi się , że próbowałem ogon w górę i w dół i tylko w górę dawał pozytywny rezultat gdy lotki szły w dół na termikę.

 

Jurek jednak pilot bardziej doświadczony i głupot nie gada, więc sprawdzę to jeszcze raz przy najbliższych oblotach i dam znać. Może istotnie jestem w błędzie.

Jak mają inni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.