hubert_tata Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 O kurde :shock: To wygląda, jakby Leonardo daVinci chciał zbudować prom kosmiczny, albo telewizor plazmowy A na serio... kopara na ziemi nie do pozbierania (nawet żyletką). I jeszcze malutkie pytanie-refleksja: budowa z drewna idzie chyba szybciej niż z formy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Hmm... 3 dni mecze forme ,a w 2-3 godzny zrobilem oslony silnika z balsy. Ale laminat ma jdna zalete ,ze odksztalca sie ,a balsa peka. Szczegolnie ciagle otwieranie i zamykanie klapek podwozia powoduje ze wkoncu sie rozleci nie mowioc o ladowaniu na brzuchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Tomku meczysz sie 3 dni bo jeszcze nie umiesz ja owiewke silnika zrobilem w 1 niedziele (majac wczesniej koopyto) 30min laminowanie polowy formy, 3h przerwy 30 min laminowanie 2 polowy formy 3h przerwy, pastowanie formy z przerwami na browar ok 1h, 30 min laminowanie owiewki po nastepnych 3-4h wyjecie jej z formy uzywalem zywicy poliestrowej, z epidianem bylo by duzo dluzej ale i troche lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 No to nie chowaj tak często podwozia, wtedy też nie będzie potrzeby lądowania na brzuchu. I na poważnie: czy na fotkach jest już wręga silnikowa (może to ta z krzyżem)? Nie mogę się jakoś rozeznać w kształcie tych gondoli :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Mialem tego nie pokazywac a zdjecie zrobic dopiero ja zakoncze gondole i oszlifuje bo taka kwadratowa nijak nie pasuje ,ale skoro mus to mus. Wrega silnika to sklejka 2mm z krzyzem o okraglych ksztaltach. W ostsniej wredze krzyz jest roboczy i zostal juz usuniety robiac miejsce na silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Podziwiam Tomku twoje zaparcie do tej dlubaniny Choc sam chetnie robie cos ciekawego zeby zobaczyc jak wyjdzie ale potem przychodzi gorsza czesc wykonac 2 taki sam element (2 lotka, 2 skrzydlo do 2-plata, 2 oslona silnika ) i to juz mi sie nie chce Jak to robi Hubert z 4 silnikowcem to ja juz wcale nie rozumiem chyba pozostane przy singlach Jeden silnik, jeden kadlub no ostatecznie 2 platy i 4 lotki jakos to przezyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heyoan Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Naprawdę pięknie Ci to idzie. Aż chciałoby się wyciągnąć balsę z kąta i znów coś dłubać Ale muszę się powstrzymać. Na razie nie mam czasu, a jeszcze B-25 leży i straszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 29 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Silniki zamowione ,konkretnie to te: http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm3530ca12t-outrunner-p-446.html Do lotu wystarczy polowa mocy ,a jak by co to i ratowac sie bedzie mozna gazem. Poza tym silnik pracujacy na luzie dluzej posluzy a dodatkowe 40 g w stosunku do pary TP -21 niewiele wniesie do calosci wagi. Dzis powinienem zakonczyc 1 gondole silnika i olile nic sie nie wydarzy to zaczac 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 29 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Dokoczylm gondole silnika. Tak to wyglada i razem z 2 pierscieniem wazy 27g. Czyli tyle samo ile niedokonczona gondola z poprzednich zdjec. Ale tez troche szlifowania bylo wiec waga sie nie zmienila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Że wam się chce tak babrać Pewnie na końcu będzie taki ładny jak CAMEL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 1 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Az taki ladny jak camel to nie bedzie. Pewneych rzeczy sie nie przeskoczy. Nawet nie podjmuje sie zrobic tak pieknej makiety jak Roberta model. Dzis dotarly do mnie silniki od Nastika. Denerwowalem sie czy dotra na piatek bo chce juz robic druga gondole i jakby silniki nie pasoway wymiarami to mialby spory klopot. Ale Grzesiek wszystkiego dopilnowal i dzieki niemu mam silniki na czas. Same silniki po rozpakowaniu robia bardzo dobre wrarzenie. Po pierwesze sa wyposarzone w wsytkie srubki,zlaczki instrukcje ,a nawet naklejki firmowe. Po drugie po wstepnej orientacji latwo da sie zauwazyc 2 solidne DUZE lozyska ktore na dlugo posluza ,w porownaniu z np tymi w GWS-ach czy TP-21. Zawartosc przesylki Silnikami mialem sie zajac w sobote wieczorem a za dnia isc polatac ,ale nie wytrzmalem i zamiast przygotowac polamanego Madmana do loto (pekniety kadlub) oraz Vampira ,to zabralem sie za skrecane silnikow dopasowywanie smigiel i sprawdzenie jak to razem smiga. I tu zaczyna sie najlepsze. Testowalem ze smiglami(na razie na nienajlepszych GWS-ach) 9x7 3lopatowymi oraz 10xcostam 4 lopatowymi Przy 2 celach ze smiglem 9x7x3 ciag 580g 10x..x4 ciag 640g Przy 3 celach 9x7x3 ciag 650g 10x..x4 ciag 780 g i waga zakonczyla pomiar . Czyli musial byc jeszcze wiekszy ! Co prawda amperkow ne znam bo mj miernik wychylowy pozwala zmierzyc 12-14 A max ,ale mam silniki ktore dadza w razie co ciag porwnywalny z waga modelu , albo wiekszy!!! za to przy 8-9 Amperkach mam ciag zredu 45-500g czyli wytarczajcy do normalnego lotu . Jesli do tego dojdzie pakiet 4000mA to wyglada na to ze tym modelem bedzie sie mozna zalatac do bolu lub padniecia pakietu odbiornika. Waga 2 silnikow z pelnym wyposazeniem. Silniki sa swietne i chyba zmajstruje sobie jakiegos elektryka na troche wiekszym dulskim ,moze znowu jakiegos worbirda 1,3-1,5m (do kompletu do losia ,czyli jakiegos niemcola Ju lun mesia) Takze dzieki uprzejmosci Grzeska z Nastika nie musze szukac smigiel bo wlasnie dostalem szybkiego maila ze smigla 3 lopatowe sa do mojej dyspozycji w kazdym rozmiaze , wiec pewnie tez do Huberta fortecy sie tez znajda. Ja planuje 9x7 lub 10x7 firmy Master Airscrew. Fajnie ze chociaz jeden sprzedawca czyta co robia inni modelarze i przygotowue pod nicg sprzet (silniki czekaly na mnie mimo ze ja ich nie zamawialem a tylko glosno myslalem ze moglbym je kupic) Ide meczyc 2 gondole bo coraz bardziej bierze mnie na oblot Losia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 koncz koncz bo sam jestem ciekaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 1 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Zamontowalem silnik do gondoli i pomalowalem 3/4 lopatki na czarno. Zaczyna swietnie wygladac. ale zdjecia nie zrobilem i dopiero juztro wstawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 Zalegla zdjecia z zamontowanym juz silnikiem Oraz prylozona gondola do silnika. A dzis troche popracowalem i oto efekty 2 gondole. Na tym zdjeciu widac roznice pomiedzy surowa a oszlifowana gondola. i widok z gory Teraz juz zostaje szlifowanie 2 gondoli i mozna brac sie za oklejanie . A no musze dorobic jeszcze ten pierscien stozkowy pomiedzy gondola podwozia ,a gondola silnika ( w oryginale on jest) ale zastanawiam sie czy go nie oposcic bo 1. brzydko to wyglada 2 wydluza ramie na jakim silnik dzaila na skrzydlo ,a to mnic obrego nie wrozy. Choc bardziej mi chodzi o wyglad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 2 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 Czym malowales smigla? Wydaje mi sie ze markerem - nie lepiej byloby jakims sprayem - nie byloby widac takich smug? Reszta bardzo fajnie wyglada, masz chyba racje ze bez pierscienia prezentowalby sie ladniej. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 2 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 Martwi mnie to mocowanie silnikow. To sa jakby 4 nie polaczone ze soba palaki. Powinienes je tuz przy silniku w jakis sposob polaczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 2 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 Tez to zauwazylem i uwazam ze przydaloby sie cos zmienic coby Ci silnik w locie nie odpadl.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 To mocowanie to raczej ok. Sklejak 2mm po zakreceniu srob nawet nie drgnie. Za to co mnie zmartwilo totalnie to waga. Wsadzilem prawie wszystko na wage i pokazalo 1450g A brakuje kolek z mocowaniemi ko 40-60g. 2 regle - 50g. odbiornik 22g kable 30-40g folia 100g na bide farba pewnie z 50-100 g niedokonczony kadlub 60g kabinka 50-100g i o chcialem zroic chowane tylne podwozie 50g (z mocowaniemi) Gondoe z zamykanymi klapami podwozia. 100-150g. Czyli minium 1700g ,a z dodatkami 2,0 kg. ! Wiem ,wiem i tak poleci (ciag nawet do 1600g) ale jak dlamnie to katastrofa i prawdopdobnie zrezygnuje na 100% z chowanego tylnego kolka i o na 80 % z zamykania gondoli podwozia. wtedy 1700g bedzie realne. I co wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neon Opublikowano 2 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 skoro już robisz model cud oto ze wszystkimi bajerami Potem najwyżej dokupisz inne silnii, lepsze. A z tylnego koła chowanego można zrezygnować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 2 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2006 wez ty Tomek sie uspokuj z ta waga , albo ja najlepiej to wyrzuc calkiem i rob model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.