Skocz do zawartości

Lazil za mna pewien samolot-PZL p-37 "LOS"


Rekomendowane odpowiedzi

O kurde :shock:

To wygląda, jakby Leonardo daVinci chciał zbudować prom kosmiczny, albo telewizor plazmowy :lol:

 

A na serio... kopara na ziemi nie do pozbierania (nawet żyletką).

 

I jeszcze malutkie pytanie-refleksja: budowa z drewna idzie chyba szybciej niż z formy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 605
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Hmm...

3 dni mecze forme ,a w 2-3 godzny zrobilem oslony silnika z balsy.

Ale laminat ma jdna zalete ,ze odksztalca sie ,a balsa peka.

Szczegolnie ciagle otwieranie i zamykanie klapek podwozia powoduje ze wkoncu sie rozleci nie mowioc o ladowaniu na brzuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku meczysz sie 3 dni bo jeszcze nie umiesz :D ja owiewke silnika zrobilem w 1 niedziele (majac wczesniej koopyto)

30min laminowanie polowy formy, 3h przerwy 30 min laminowanie 2 polowy formy 3h przerwy, pastowanie formy z przerwami na browar ok 1h, 30 min laminowanie owiewki

po nastepnych 3-4h wyjecie jej z formy

uzywalem zywicy poliestrowej, z epidianem bylo by duzo dluzej ale i troche lepiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem tego nie pokazywac a zdjecie zrobic dopiero ja zakoncze gondole i oszlifuje bo taka kwadratowa nijak nie pasuje ,ale skoro mus to mus.

Wrega silnika to sklejka 2mm z krzyzem o okraglych ksztaltach.

gondola6.JPG

 

W ostsniej wredze krzyz jest roboczy i zostal juz usuniety robiac miejsce na silnik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam Tomku twoje zaparcie do tej dlubaniny

Choc sam chetnie robie cos ciekawego zeby zobaczyc jak wyjdzie

ale potem przychodzi gorsza czesc :D wykonac 2 taki sam element (2 lotka, 2 skrzydlo do 2-plata, 2 oslona silnika ) i to juz mi sie nie chce

Jak to robi Hubert z 4 silnikowcem to ja juz wcale nie rozumiem chyba pozostane przy singlach :D

Jeden silnik, jeden kadlub no ostatecznie 2 platy i 4 lotki jakos to przezyje :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki zamowione ,konkretnie to te:

 

http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm3530ca12t-outrunner-p-446.html

 

Do lotu wystarczy polowa mocy ,a jak by co to i ratowac sie bedzie mozna gazem.

Poza tym silnik pracujacy na luzie dluzej posluzy a dodatkowe 40 g w stosunku do pary TP -21 niewiele wniesie do calosci wagi.

Dzis powinienem zakonczyc 1 gondole silnika i olile nic sie nie wydarzy to zaczac 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az taki ladny jak camel to nie bedzie.

Pewneych rzeczy sie nie przeskoczy.

Nawet nie podjmuje sie zrobic tak pieknej makiety jak Roberta model.

 

 

Dzis dotarly do mnie silniki od Nastika.

Denerwowalem sie czy dotra na piatek bo chce juz robic druga gondole i jakby silniki nie pasoway wymiarami to mialby spory klopot.

 

Ale Grzesiek wszystkiego dopilnowal i dzieki niemu mam silniki na czas.

Same silniki po rozpakowaniu robia bardzo dobre wrarzenie.

Po pierwesze sa wyposarzone w wsytkie srubki,zlaczki instrukcje ,a nawet naklejki firmowe.

Po drugie po wstepnej orientacji latwo da sie zauwazyc 2 solidne DUZE lozyska ktore na dlugo posluza ,w porownaniu z np tymi w GWS-ach czy TP-21.

 

Zawartosc przesylki

silniki1.JPG

 

Silnikami mialem sie zajac w sobote wieczorem a za dnia isc polatac ,ale

nie wytrzmalem i zamiast przygotowac polamanego Madmana do loto (pekniety kadlub) oraz Vampira ,to zabralem sie za skrecane silnikow dopasowywanie smigiel i sprawdzenie jak to razem smiga.

 

I tu zaczyna sie najlepsze.

Testowalem ze smiglami(na razie na nienajlepszych GWS-ach)

9x7 3lopatowymi oraz 10xcostam 4 lopatowymi

Przy 2 celach ze smiglem

9x7x3 ciag 580g

10x..x4 ciag 640g

Przy 3 celach

9x7x3 ciag 650g

10x..x4 ciag 780 g i waga zakonczyla pomiar .

Czyli musial byc jeszcze wiekszy !

Co prawda amperkow ne znam bo mj miernik wychylowy pozwala zmierzyc 12-14 A max ,ale mam silniki ktore dadza w razie co ciag

porwnywalny z waga modelu , albo wiekszy!!!

za to przy 8-9 Amperkach mam ciag zredu 45-500g czyli wytarczajcy do normalnego lotu .

Jesli do tego dojdzie pakiet 4000mA to wyglada na to ze tym modelem bedzie sie mozna zalatac do bolu lub padniecia pakietu odbiornika. :D

 

Waga 2 silnikow z pelnym wyposazeniem.

silniki2.JPG

 

Silniki sa swietne i chyba zmajstruje sobie jakiegos elektryka na troche wiekszym dulskim ,moze znowu jakiegos worbirda 1,3-1,5m (do kompletu do losia ,czyli jakiegos niemcola Ju lun mesia)

 

Takze dzieki uprzejmosci Grzeska z Nastika nie musze szukac smigiel bo wlasnie dostalem szybkiego maila ze smigla 3 lopatowe sa do mojej dyspozycji w kazdym rozmiaze , wiec pewnie tez do Huberta fortecy sie tez znajda.

Ja planuje 9x7 lub 10x7 firmy Master Airscrew.

 

Fajnie ze chociaz jeden sprzedawca czyta co robia inni modelarze i przygotowue pod nicg sprzet (silniki czekaly na mnie mimo ze ja ich nie zamawialem a tylko glosno myslalem ze moglbym je kupic)

 

Ide meczyc 2 gondole bo coraz bardziej bierze mnie na oblot Losia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalegla zdjecia z zamontowanym juz silnikiem

gondola11.JPG

Oraz prylozona gondola do silnika.

gondola12.JPG

 

A dzis troche popracowalem i oto efekty 2 gondole.

Na tym zdjeciu widac roznice pomiedzy surowa a oszlifowana gondola.

gondola13.JPG

 

i widok z gory

gondola14.JPG

 

Teraz juz zostaje szlifowanie 2 gondoli i mozna brac sie za oklejanie .

A no musze dorobic jeszcze ten pierscien stozkowy pomiedzy gondola podwozia ,a gondola silnika ( w oryginale on jest) ale zastanawiam sie czy go nie oposcic bo

1. brzydko to wyglada

2 wydluza ramie na jakim silnik dzaila na skrzydlo ,a to mnic obrego nie wrozy.

Choc bardziej mi chodzi o wyglad.

gondola15.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mocowanie to raczej ok.

Sklejak 2mm po zakreceniu srob nawet nie drgnie.

Za to co mnie zmartwilo totalnie to waga.

Wsadzilem prawie wszystko na wage i pokazalo 1450g

A brakuje kolek z mocowaniemi ko 40-60g.

2 regle - 50g.

odbiornik 22g

kable 30-40g

folia 100g na bide

farba pewnie z 50-100 g

niedokonczony kadlub 60g

kabinka 50-100g

i o chcialem zroic

chowane tylne podwozie 50g (z mocowaniemi)

Gondoe z zamykanymi klapami podwozia. 100-150g.

 

Czyli minium 1700g ,a z dodatkami 2,0 kg. !

Wiem ,wiem i tak poleci (ciag nawet do 1600g) ale jak dlamnie to katastrofa i prawdopdobnie zrezygnuje na 100% z chowanego tylnego kolka i o na 80 % z zamykania gondoli podwozia.

wtedy 1700g bedzie realne.

 

I co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.